Voinko pyytää korvauksia valmennuskurssikirjasta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höyry punoo päästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höyry punoo päästä

Vieras
Tilasin tyttärelleni Huippuvalmennukselta lääketieteen 2013 valmennuskurssikirjat (hinta 600e). Selvisi kuitenkin, että kemian kirjan kohdalla painokone on tehnyt tepposensa ja kirjaa on tämän vuoksi hankala edes lukea.

Kemian kirjassa olevat tehtävät ja etenkin tehtävien ratkaisut ovat hyvin nurinkurisessa järjestyksessä ja joitain ratkaisuja ei edes ole, vaikka pitäisi. Ratkaisu saattaa alkaa esimerkiksi sivulta 87 ja päättyä sivulle 70. Eli jos jokin ratkaisu ei ole mahtanut samalle sivulle niin sen jatkoa ei suinkaan löydä seuraavalta sivulta, vaan esim. 5 sivua eteenpäin tai 10 sivua taaksepäin (ja näitä ratkaisujatkoja ei ole edes numeroitu, joten täytyy arvata että mihinköhän kohtaan pätkät voisivatkaan kuulua jatkoksi). Kirjaa on oikeasti hyvin vaikea lukea eikä se aja asiaansa millään tavalla.

Olen ollut yhteydessä Huippuvalmennukseen kirjan osalta. Sieltä sanottiin, että minulle lähetetään korjaukset postitse. Ajattelin, että saan uuden kirjan ilman mitään painokonesekaannuksia. Nooh, en saanut. En saanut mitään, vaikka yli kuukauden odotinkin! Otin sitten uudemman kerran yhteyttä Huippuvalmennukseen ja nyt sieltä annettiin avainluku sellaiseen oppiympäristöön, josta oikeastaan enää ei ole edes mitään hyötyä, koska pääsykokeet ovat jo oven takana.

Voinko vaatia, että saisin Huippuvalmennukselta kemian kirjan 2014, koska tämänvuotisesta tekeleestä ei ole ollut mitään hyötyä kirjan sekavuuden vuoksi?

Ottaisin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen mikäli Huippuvalmennus ei ala pistämään toimeksi. Uusi kirja (ensi vuodelle jos tämän vuotisen osalta on myöhäistä) tai rahat takaisin.

No kyllä minusta pitäisi saada jotain muuta hyvitystä, kuin joku avainluku. Heillehän tuo avainluvun antaminen on käytännössä ilmaista, ja sinä olet kuitenkin maksanut kurssista 600 euroa, joten voisi olettaa, että sille rahalle saisi jotain vastinettakin. Jos koko kirja tosiaan on ihan käyttökelvoton, eikä ole kyse vain esim muutamasta sivusta, niin vaatisin kyllä muutakin korvausta.

Säpäle sanoi hyvin kohdan: "Heillehän tuo avainluvun antaminen on käytännössä ilmaista, ja sinä olet kuitenkin maksanut kurssista 600 euroa, joten voisi olettaa, että sille rahalle saisi jotain vastinettakin". Taidankin lähettää vielä viestiä Huippuvalmennukselle ja pyydän vuoden 2014 kirjaa tai rahoja takaisin.

• Tykkää
Reactions: rops
Hei! itse olen kyseisen firman valmennuskurssilla. kaikki kurssilaiset on aivan pettyneitä, todella surkea kurssi. sano muuten tytöllesi että monet kemian ratkaisuista ja osa myös materiaaleista on virheellisiä!!! itse aion kurssin päätyttyä kunhan kokeet ovat ohi ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan. aivan kamalaa kusetusta koko touhu. Kurssin opettajistakin yksi on älyttömän huono... harmittaa kun tällaiseen meni rahansa tuhlaamaan.

[QUOTE="kukkanen";28429884]Hei! itse olen kyseisen firman valmennuskurssilla. kaikki kurssilaiset on aivan pettyneitä, todella surkea kurssi. sano muuten tytöllesi että monet kemian ratkaisuista ja osa myös materiaaleista on virheellisiä!!! itse aion kurssin päätyttyä kunhan kokeet ovat ohi ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan. aivan kamalaa kusetusta koko touhu. Kurssin opettajistakin yksi on älyttömän huono... harmittaa kun tällaiseen meni rahansa tuhlaamaan.[/QUOTE]

Haluaisitko tulla tänne ilmoittelemaan, että kuinka sinun sitten loppupeleissä kävi? Olisi kyllä enemmän kun mielenkiintoista kuulla.

Itse lähetin sähköpostia tuonne Huippuvalmennukseen jälleen. Vaadin rahani takaisin kemian kirjan osalta tai vaihtoehtoisesti kemian kirjan 2014. Katsotaanpa mitä ne sieltä vastaavat...

[QUOTE="vieras";28429988]Tuohon 600 euroon siis sisältyi muitakin kirjoja jotka olivat ok? Vaatisin uuden ensi vuoden kemian kirjan tilalle.[/QUOTE]

Joo, kyllä sisältäyi myös fysiikan ja biologian kirja.

Lähetinkin vasta viestiä (jälleen kerran) Huippuvalmennukselle ja vaadin rahat takaisin kemian kirjan osalta tai kemian kirjaa 2014.

[QUOTE="kukkanen";28429931]Tottakai, luulen että valitetaan koko valmennuskurssiporukka![/QUOTE]

Hyvä homma.

Jään odottamaan sitä tulosta, mitä valituksesi/ valituksenne saivat loppupeleissä aikaan =)

Huippuvalmennus lupasi lähettää minulle vuoden 2014 kemian kirjan heti sen valmistuttua (syyskuussa siis). Kyllä kannatti valittaa ja voni sanoa olevani tyytyväinen saamaani hyvitykseen. =)

[QUOTE="kukkanen";28429931]Tottakai, luulen että valitetaan koko valmennuskurssiporukka![/QUOTE]

Turha sitä on jälkikäteen valittaa, se valitus pitää tehdä heti, että asiaan voi saada jotain muutosta.

Kuluttajaviranomaistenkin kanssa on aika heikoilla asiassa kuin asiassa, jos ei ole vioista ilmoittanut ajoissa. Jos ette saa suutanne auki ajoissa, niin teidän voidaan katsoa olleen tyytyväisiä asiaan.

Ulkomaanmatkoillakin huonosta hotellista pitää valittaa heti matkanjärjestäjälle, eikä vasta kotimaahan palauttua. Valmennuskurssien kanssa on todennäköisesti aika samanlainen juttu.

Yhteistyössä