voinko mielestänne viedä tytön hu kerhoon,kun aamulla oli 38 kuumetta

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
Alkuperäinen kirjoittaja :
no niin mäkin aattelin, et vien, siis tänään aamulla mittasin tuon 38, sen jälk.ei oo kuumetta ollut, eli jos ei hu aamullakaan ole,ja tyttö ihan virkee niin taidan viedä..

tääkin päivä mennyt tossa pyöriessä ku pieru saharassa :D

no kyselet sitten, jos oot jo päättänyt että viet...? etkö ole kuullut kuumeettomasta päivästä?

oon kuullut joo! ja tuleehan se 24h täyteen jos ei tule enää kuumetta ennen huomis aamua :kieh: :kieh: :headwall:

Oletko koskaan kuullut, että lapsi voi olla aamulla kuumeeton ja iltapäivällä taas kuumeessa... itselläni illlalla 39 C ja aamulla klo 6 36,8 C. Iltapäivällä kuume jälleen hinautui kohti 39 C.

Anna lapsen sairastaa rauhassa ja ennen kaikkea älä tartuta kerhoa muita lapsia :(

Alkuperäinen kirjoittaja miu mau:
Nooh.. periaatteessa tuo 38 ei välttämättä edes ole pienellä kuumetta ja luulenpa kyllä et oma äiti sitten itse tietää voiko sen lapsen sinne hoitoon viedä vai ei!!

Yllättävän monella aikuisella harkintakyky pettää pahasti... lapsia viedään puolikuntoisina hoitoon ja vieläpä vapaaehtoiseen kerhoon... kun ei "kestetä" olla "vain" kotona sen kipeän & kärttyisen piltin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja miu mau:
Nooh.. periaatteessa tuo 38 ei välttämättä edes ole pienellä kuumetta ja luulenpa kyllä et oma äiti sitten itse tietää voiko sen lapsen sinne hoitoon viedä vai ei!!

Valitettavasti paraskaa äiti ei ole ennustaja tai aina tiedä voiko vai ei. Ikävä kyllä. Juuri viime ma eräs äiti soitettiin hakemaan lapsensa kerhosta pois tunnin olemisen jälkeen kun tämä fiksuna mammana oli lapsen kerhoon kiikuttanut vaikka edellisen illan oli kuumeillut. Saatesanoilla "ku ei aamulla ollut kuumetta". Juu-u |O Kiitos hälle minä olen menossa 8ks meidän lapsen kanssa lääkäriin kun taas korvatulehdus ja infektioastma vetää lapsen ihan piippuun :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Ei. Eihän töihinkään mennä ennenkuin on olut yksi kuumeeton päivä. Levätkäähän kotona.

Missä firmassa tuommoisia huilipäiviä jaellaan? Kyllä mun pitää mennä töihin heti kun pystyssä pysyn. Oksennusripulitaudissakin pitäis työterveysaseman mukaan käydä itseään näyttämässä, vaikka matkaa on 35 km.

Alkuperäinen kirjoittaja :
no niin mäkin aattelin, et vien, siis tänään aamulla mittasin tuon 38, sen jälk.ei oo kuumetta ollut, eli jos ei hu aamullakaan ole,ja tyttö ihan virkee niin taidan viedä..

no kyselet sitten, jos oot jo päättänyt että viet...? etkö ole kuullut kuumeettomasta päivästä?

oon kuullut joo! ja tuleehan se 24h täyteen jos ei tule enää kuumetta ennen huomis aamua :kieh: :kieh: :headwall:

se muksu pitää väkisin viedä sinne kerhoon vaikka on kipeä?

en oo enää viemässä :wave: tuossa nyt maannut jo 2h kun on kuume noussut takas 37,7, ja aika yskä...pitäskö antaa jo lääkettä? vai vasta esim.hu...paljonkohan antasin tota yhtä lääkwettä minkä lääkäri määrännyt pienemmälle...se pronaxen

Voi helvetti :headwall:

Joo, vie se kerhoon vaikka sillä olisi huomisaamunakin kuumetta, vaikka 39 astetta, ei se haittaa. Kerho on kuitenkin niin tärkeä juttu ettei sen takia voi levätä kotona :xmas:

en oo enää viemässä :wave: tuossa nyt maannut jo 2h kun on kuume noussut takas 37,7, ja aika yskä...pitäskö antaa jo lääkettä? vai vasta esim.hu...paljonkohan antasin tota yhtä lääkwettä minkä lääkäri määrännyt pienemmälle...se pronaxen

Lapsen paino?

Lääkettä annetaan tarpeen mukaan. Tuo kuume ei vielä ole lääkitsemisen arvoinen, jos kuumekouristeluihin ei taipumusta. Jos hän on kivulias, niin sitten tietenkin lääkettä.

paljonkohan on 3ml....niin ku rkl verran?? vai..kun mulla ei oo mitn.mittaa

Siis oikeasti, eka kyselet täällä voitko viedä lapsesi kerhoon, vaikka on kipeä, ja nyt sitten kyselet lääke ohjeita... Sori mutta onko sulla kaikki ok? Ei millään pahalla...

Sitten et anna sitä Pronaxenia. Se on vahva ja pitkävaikutteinen kipulääke ja sitä annetaan ohjeen mukaisina annoksina, ei suurin piirtein.

1 rkl on 15 ml eli aikamoisen yliannoksen meinaat lapselle antaa jos tosta noin vain arviosta lääkettä annat. Pronaxenissa on tarkat annoskoot painon mukaan. Minkä tahansa lääkkeen yliannostus on vaarallista.

Jos mulle soittaa aamulla joku äiti, ja kysyy voiko pieni tulla kerhoon kun eilen aamulla on ollut kuumetta, niin vastaus on EI. Toki voi olla mainitsematta asiaa ollenkaan kerhon tädeille, mutta usein vain se piltti sitten käräyttää itsensä autuaan tietämättömänä tyyliin "mä oon muuten vieläkin kipee"

Kiitos jo etukäteen jos tartutat pöpöt muihinkin lapsiin :headwall:

Yhteistyössä