Onko lapsi hoitoonmenokunnossa?.. Mielipiteitä kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minun puolentoista vuoden ikäisellä pojalla oli lauantaina iltapäivällä kuumetta 37,9. Annoin kerran Panadolia, ja sitten loppuillan lapsi oli jo pirteä. Eilen ei ollut kuumetta, mittasin pari kertaa (päivällä ja illalla), ja lapsi tavallinen oma itsensä, ehkä 4-5 kertaa vähän yski. Nenä vuoti välillä, mutta tosi vähän. Nyt kun nukkuu, niin vaikuttaa vähän tukkoiselta, ja että nenässä on räkää.
Hoitopaikka pph:lla, voinko aamulla viedä hoitoon? Itsekin olen sairaana (poskiontelontulehdus), ja ainakaan tähän mennessä en ole yhtään pystynyt nukkumaan, kun olen niin kipeä ja tuntuu ettei lääkekään oikein auta. Ei ole ketään muuta keneltä saisin huomenna hoitoapua.

Siis kysyt että kehtaatko viedä lapsen hoitoon vaikka itse olet kotona? Koska tiedät itsekkin että lapsi ei ole niin kipeä että siitä saisit sairaslomaa ollaksesi pois töistä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja minävainen;22068522:
Siis kysyt että kehtaatko viedä lapsen hoitoon vaikka itse olet kotona? Koska tiedät itsekkin että lapsi ei ole niin kipeä että siitä saisit sairaslomaa ollaksesi pois töistä ;)

Minä olen itse poskiontelontulehduksessa, en pysty nukkumaan kun olen niin kipeä, ja olen kylläkin opiskelija.. Kiitos sinullekin mielipiteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22068525:
Noin pientä en hoitoon veisi ollenkaan vaan jäisin kotiäidiksi.

Oikeasti miten voi tällainen kysymys lähteä tällä tavalla ihan muille raiteille?? No sano kuka minut yh:nä elättää, niin jään mielelläni kotiäidiksi :)

No miksi sä sitten edes kysyt onko lapsi siinä kunnossa että voiko sen viedä hoitoon kun sun kysymys olisi se että kehtaatko viedä lapsen hoitoon vaikka itse olet kotona? Mä en oikeesti nyt vaan vissiin tajua sua vai kysytkö sä nyt tosissas sitä että onko sun lapsi kipeä vaikka ei ole kuumetta ja yskiny 4-5 kertaa päivän aikana? :o

Alkuperäinen kirjoittaja minävainen;22068532:
No miksi sä sitten edes kysyt onko lapsi siinä kunnossa että voiko sen viedä hoitoon kun sun kysymys olisi se että kehtaatko viedä lapsen hoitoon vaikka itse olet kotona? Mä en oikeesti nyt vaan vissiin tajua sua vai kysytkö sä nyt tosissas sitä että onko sun lapsi kipeä vaikka ei ole kuumetta ja yskiny 4-5 kertaa päivän aikana? :o

En minä kysynyt kehtaanko viedä lasta hoitoon vaikka itse olen kotona, vaan että ONKO LAPSI HOITOKUNNOSSA. Voisi opetella lukemaan.

Ja teille v...ttuilijoille kiitokset, olen sairas ja väsynyt, ja nyt entistäkin parempi olo kun erehdyin täältä jotain kysymään ja tulee vain paskaa niskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22068537:
En minä kysynyt kehtaanko viedä lasta hoitoon vaikka itse olen kotona, vaan että ONKO LAPSI HOITOKUNNOSSA. Voisi opetella lukemaan.

No sitähän mä tässä juuri ihmettelin että tosissasiko sinä sitä kyselet! Eli opetteleppa itse lukemaan ja lue hartaasti mun edellinen viesti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22068529:
Oikeasti miten voi tällainen kysymys lähteä tällä tavalla ihan muille raiteille?? No sano kuka minut yh:nä elättää, niin jään mielelläni kotiäidiksi :)

Helpostikin lähtee sillä halusit mielipiteitä ja mielipiteen sait. Kuka elättää? En minä vain tiedä mutta se olisi pitänyt tämä asia hoitaa toisin joskus aikoja sitten että olis elättäjä kuvioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22068542:
Helpostikin lähtee sillä halusit mielipiteitä ja mielipiteen sait. Kuka elättää? En minä vain tiedä mutta se olisi pitänyt tämä asia hoitaa toisin joskus aikoja sitten että olis elättäjä kuvioissa.

Jos on nainen 44-vuotias, niin luulisi että olisi jo sen verran elämänkokemusta ja empatiaa oppinut, ettei tarvitsisi pelkästä vittuilun ilosta ruveta vittuilemaan ihmiselle jonka elämästä et mitään tiedä. En minä kysynyt mielipidettä saanko yleensä viedä lapseni hoitoon ja olla kotiäiti, vaan onko lapsi hoitoonmenokunnossa. Minä nyt en ainakaan huomenna minnekään lähde kun olen kuumeessa. Eikö olekin kauheata kun ei hävetä viedä lasta hoitoon vaikka jään itse kotiin :)

On mun mielestä hoitokunnossa. Pikkulapsilla nyt on pitkin syksyä yskää ja nuhaa, mä saisin olla koko ajan kotona jos sen vuoksi oltaisiin. Jos lapsi näyttää nuutuneelta/väsyneeltä tai hänellä on kuumetta niin sitten kotiin.
Yritä levätä. Tiedän kuinka ärsyttävää on olla itse sairaana pienen lapsen kanssa. :hug:

jos jaksaa touhuilla jne niin vio viedä hoitoon kun ei kerran ole edes eilen kuumettakaan ollut..
ja "äiti44" Kai tiedät paremmin suhteista et aina ne ei vaan toimi, tai mies voi olla ääliö ja jättää perheensä jne. Huoh!
Jos nää muksut jäis kotiin eskarista ja koulusta yskäsemisen tai pikkunuhan takia ne ois ollut pois jo ainakin viikon.

[QUOTE="vieras";22068683]Itse olen pph. Jos lapsi voi ulkoilla normaalisti muiden mukana niin vie hoitoon, mutta jos jäät itse kotia koulusta sairauden takia niin älä vie lasta hoitoon.[/QUOTE]

Kyllä mä todellakin vein lapset hoitoon, jos olin itse sairaana :O Eihän ne muuten olisi ulkoilemaan päässeet saati kunnon ruokaa saaneet, varsinkin jos olin ihan sänkypotilaana. Oma toipuminenkin oli nopeampaa, kun oikeasti sai levätä eikä tarvinnut lapsia paimentaa päivällä siinä samalla.

[QUOTE="vieras";22068683]Itse olen pph. Jos lapsi voi ulkoilla normaalisti muiden mukana niin vie hoitoon, mutta jos jäät itse kotia koulusta sairauden takia niin älä vie lasta hoitoon.[/QUOTE]

Onneksi meidän päiväkodissa erikseen kannustettiin mua tuomaan lapsi hoitoon että saan itse levättyä sairauteni kanssa. Lapsi siis sairasti ensin ja sitten minä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22068529:

No kukas sut opiskelijana elättää?

[QUOTE="vieras";22068720]Onneksi meidän päiväkodissa erikseen kannustettiin mua tuomaan lapsi hoitoon että saan itse levättyä sairauteni kanssa. Lapsi siis sairasti ensin ja sitten minä.[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta, miten saatte lapsen vietyä hoitoon, kun olette itse sairaana? Mä en jaksaisi kunnon kuumeessa lähteä mihinkään, helpompaa olisi antaa lapsenkin pitää vapaapäivä, ollaan yöpuvussa, katsotaan elokuvia jne...

[QUOTE="vieras";22068805]Ihan mielenkiinnosta, miten saatte lapsen vietyä hoitoon, kun olette itse sairaana? Mä en jaksaisi kunnon kuumeessa lähteä mihinkään, helpompaa olisi antaa lapsenkin pitää vapaapäivä, ollaan yöpuvussa, katsotaan elokuvia jne...[/QUOTE]

Meillä oli päiväkoti ihan vieressä ja vein hemmetti vaikka pää kainalossa. Ainoa poikkeus on ollut yrjötauti. Sairaana mä nukun taju kankaalla, joten siinä ois ollut lapset ihan heitteillä.

[QUOTE="vieras";22068805]Ihan mielenkiinnosta, miten saatte lapsen vietyä hoitoon, kun olette itse sairaana? Mä en jaksaisi kunnon kuumeessa lähteä mihinkään, helpompaa olisi antaa lapsenkin pitää vapaapäivä, ollaan yöpuvussa, katsotaan elokuvia jne...[/QUOTE]

Nappaan buranat, puen jotain ylle ja hyppään autoon. Vien lapsen hoitoon, ajan kotiin ja tht's it. Ihan menee semmoiset 15 minuuttia mun kuumiesesta elämästäni tuohon. Iltapäivällä vielä yleensä valmistelen jotain ruokaa ennen kuin haen lapsen kotiin. Minusta vain on tehokkaampaa levätä oiekasti muutama tunti kuin viihdyttää lasta. Meillä lapsi ei esim. jumita tuntikausiksi elokuvien ääreen. Leikkii mieluummin tai kuuntelee kun luetaan tms - ja kaipaisi kyllä ulkoilemaan. Eipä siinä sairaskaan äiti juuri sohvalla köllöttelisi. Lapsia ja tilanteita on niin monenlaisia.

Yhteistyössä