voinko antaa vauvalle korviketta, vaikka imetän

vadelma ballerina

Aktiivinen jäsen
17.05.2009
1 404
0
36
eli siis voinko antaa tota korviketta silloin tällöin, jos vauva vaan suostuu juomaan? onko siitä jotain haittaa? Ei siis edes joka päivä, vaan esim. kerran viikossa puolen päivän ajan? Vauva on 4 kk.

Ja vielä imetyksen lopettamisesta tähän samaan syssyyn, jos lopettaa imetyksen, niin syökö vauva sen jälkeen korviketta? Mihin ikään asti?

voi antaa, mut jos annat kerralla koko aterian verran voi tulla vatsanväänteet kun ei vatsa korvikkeeseen ole tottunut. Näin ainakin meillä, mutta meillä vauva tosin herkkävatsainen. Anna vähän imetykse perään lisämaitona alkuun, katso huoliiko ja oirehtiiko?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Oikeesti, kysytkö tosissasi? MITÄ sä ajattelit vauvan syövän, jos imetys loppuu, JOS EI korviketta? Ka tottakai sitä voi anta amyäös imetyksen ohessa.

Kysyin ihan tosissani, koska en ihan oikeasti tiennyt. Ajattelin, että ehkä ne vauvat syö niitä soseita ja vettä ja maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi antaa, mut jos annat kerralla koko aterian verran voi tulla vatsanväänteet kun ei vatsa korvikkeeseen ole tottunut. Näin ainakin meillä, mutta meillä vauva tosin herkkävatsainen. Anna vähän imetykse perään lisämaitona alkuun, katso huoliiko ja oirehtiiko?

Kiitos neuvoista, näin teen =)
Meidän vauva ei taida olle kovinkaan herkkävatsainen, ainakaamn sillä ei ole oikeastaan koskaan mitään mahavaivoja.

tuota... etkö ole saanut neuvolasta tai sairaalasta mitään imetys/lasten ruokinta oppaita? äitiyspakkauksessa ainakin oli sellainen imeväisen ruoka tms. jossa oli aika tarkkaan selitetty kuukausittain mitä vauva voi syödä ja juoda.

Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Oikeesti, kysytkö tosissasi? MITÄ sä ajattelit vauvan syövän, jos imetys loppuu, JOS EI korviketta? Ka tottakai sitä voi anta amyäös imetyksen ohessa.

Kysyin ihan tosissani, koska en ihan oikeasti tiennyt. Ajattelin, että ehkä ne vauvat syö niitä soseita ja vettä ja maitoa.

Eiks sulle oo annettu neuvolasta niitä lippusia ja lappusia missä kerrotaan kaikkea vauvan hoidosta, luulis siellä olevan jotain tietoa myös vauvan ruuasta?!

mä oon ihan sen takia antanu, että näkee kestääkö vauvan maha korviketta. Jos tulee jokin yllättävä tilanne tai haluan lähteä käymään kaupassa ja menee oletettua kauemmin, ni tietää että vauva suostuu juomaan pullosta ja korvikemaito sille kelpaa

Maitoa, siis sitä tavallista kaupan maitoa annetaan vasta yksivuotiaasta!

Sitä ennen joko äidinmaitoa tai korviketta tai molempia.

Pitäisköhän sun ap vähän tutustua aiheeseen joko neuvolan avulla tai lukemalla niitä ä-pakkauksen ohjeita?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuota... etkö ole saanut neuvolasta tai sairaalasta mitään imetys/lasten ruokinta oppaita? äitiyspakkauksessa ainakin oli sellainen imeväisen ruoka tms. jossa oli aika tarkkaan selitetty kuukausittain mitä vauva voi syödä ja juoda.

Öh.. olen mä jotain lappusia saanut, itseasiassa aika helvetisti, mutta mä en oo varmaan lukenut niitä missä oli just ruokinnasta, kun mulla ei ollu mitään hajua koko asiasta :ashamed: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Maitoa, siis sitä tavallista kaupan maitoa annetaan vasta yksivuotiaasta!

Sitä ennen joko äidinmaitoa tai korviketta tai molempia.

Pitäisköhän sun ap vähän tutustua aiheeseen joko neuvolan avulla tai lukemalla niitä ä-pakkauksen ohjeita?

Siis joo, tottakai, ei vaan oo vielä ollu ajankohtaisia nuo aiheet. Paitsi nyt, kun viikonloppuna on yks meno, jonne olis helpompi mennä ilman vauvaa.

Yhteistyössä