Voin tulkata unia, jos joku uni painaa :)

  • Viestiketjun aloittaja tulkkaan
  • Ensimmäinen viesti
Uninen.
Noh olen viime aikoina nähnyt unia, jossa unohdan lapseeni liittyvän jonkun tärkeän jutun. Siis tyyliin unohdan syöttää lasta, unohdan antaa aamupalan, lounaan ..yms ja sitten joskus iltapäivästä muka tajuan, että APUA lapsihan ei oo syönyt koko päivänä.

Samoin oon nähnyt unta jostain risasta talosta. Ikkunat rikki ja talo on valtavan kokoinen, vanha ja todella huonossa kunnossa. Joudun laittamaan lapsen päiväunille johonkin huoneeseen ja pelkään, että en löydä häntä, kun talo on niin suuri ja huoneita niin paljon.

Unissani vilahtaa myös usein kello. Katson kelloa ja mietin jotain mitä pitäisi tehdä :O Tai vaan on kello joka näyttää jotain aikaa, mutta en mitään sen ihmeempää mieti. Kyseessä on seinäkello tai rannekello. (en omista rannekelloa, enkä ole ikinä omistanut).

Oiskait näitä vaikka mitä. Raskaus aikana näin unia ihan tajuna, tosi todentuntusia. Näin TODELLA paljon unta vedestä. Olin uimassa, sukeltamassa...yms melkein joka yö jossain vedessä hilluin. Joskus vesi oli kirkasta ja meri tyyni ja toisinaan uin sameassa lammessa jossa oli likaista vettä, miehenikin oli uimassa usein vaikkei koskaan oikeasti ui. Muutenkin ystäviäni ja sukulaisia liittyi paljon vesi uniin. Saatoimme seilata merellä jollain paatilla tai laivalla tai purjeveneellä ja väillä uimme. Toisinaan olimme rannassa ja vuorovesi nuosi ja pakenimme sitä. Raskaus aikana unet olivat todella intensiivisiä ja pystyin "jatkamaan" samaa unta vaikka välillä havahduin hereillä. Samoin nukuin äärimmäisen sikeästi ja olin todella levännyt aamulla herättyäni.
 
"mhm"
Todella, todella monena yönä näin kesällä olen nähnyt unta käärmeistä. Nimenomaan kyykäärmeistä, uhkaavista sellaisista. Eivät ole purreet mutta olen joka unessa koettanut saada niitä hengiltä.
 
"vieras"
En muista koko unta, mutta osan.

Olimme kaupassa ryöväämässä sitä erään komean tuntemattoman miehen kanssa. Kun saimme kassasta rahat, niin harrastimme seksiä. Rahaa oli ihan hyvä summa.
 
näin viimeyönä unta maailmanlopusta, maapallo oli aivan punainen avaruudesta katsottuna, maa aaltoili laavaa ja lopulta tulivat meteoriitit, tiesin loppuni tulleen ja menin lapset ja mies kainalossa maate sänkyymme odottamaan loppua. :/
 
"..."
Kävelin viimeyönä lasisia rappusia ylös. Jotkut rappuset olivat huonosti kiinni, aivan kuin joku olisi yrittänyt tahallaan että astun siihen ja rikon lasisen rappusen. Unessa kuitenkin varoin niitä rikkinäisiä rappuja ja kiipesin ylös asti särkemättä mitään.
 
oho
mä näin viimeyönä unta että mieheni flirttaili jonku nuoremman pimatsun kaa ja siinä mun nenän edessä sopivat treffit!kohta sit jo olinkin miehen tavaroita etupihalle lastaamassa:D
 
tulkkaan
Noh olen viime aikoina nähnyt unia, jossa unohdan lapseeni liittyvän jonkun tärkeän jutun. Siis tyyliin unohdan syöttää lasta, unohdan antaa aamupalan, lounaan ..yms ja sitten joskus iltapäivästä muka tajuan, että APUA lapsihan ei oo syönyt koko päivänä.

Samoin oon nähnyt unta jostain risasta talosta. Ikkunat rikki ja talo on valtavan kokoinen, vanha ja todella huonossa kunnossa. Joudun laittamaan lapsen päiväunille johonkin huoneeseen ja pelkään, että en löydä häntä, kun talo on niin suuri ja huoneita niin paljon.

Unissani vilahtaa myös usein kello. Katson kelloa ja mietin jotain mitä pitäisi tehdä :O Tai vaan on kello joka näyttää jotain aikaa, mutta en mitään sen ihmeempää mieti. Kyseessä on seinäkello tai rannekello. (en omista rannekelloa, enkä ole ikinä omistanut).

Oiskait näitä vaikka mitä. Raskaus aikana näin unia ihan tajuna, tosi todentuntusia. Näin TODELLA paljon unta vedestä. Olin uimassa, sukeltamassa...yms melkein joka yö jossain vedessä hilluin. Joskus vesi oli kirkasta ja meri tyyni ja toisinaan uin sameassa lammessa jossa oli likaista vettä, miehenikin oli uimassa usein vaikkei koskaan oikeasti ui. Muutenkin ystäviäni ja sukulaisia liittyi paljon vesi uniin. Saatoimme seilata merellä jollain paatilla tai laivalla tai purjeveneellä ja väillä uimme. Toisinaan olimme rannassa ja vuorovesi nuosi ja pakenimme sitä. Raskaus aikana unet olivat todella intensiivisiä ja pystyin "jatkamaan" samaa unta vaikka välillä havahduin hereillä. Samoin nukuin äärimmäisen sikeästi ja olin todella levännyt aamulla herättyäni.
Ensimäinen lapseen liittyvä uni kertoo että ehkä valve-elämässäsi kannat huolta lapsen hyvinvoinnista, kuvastaa jotain epäonnistumisen pelkoa ennenkaikkea.

Toinen uni kuvastaa sinua itseäsi. Talo on sinä. Koetko, että olet jotenkin haavoittuvainen ja et ole pitänyt itsestäsi huolta ja se näkyy muille ihmisille. Sisältä päinkin olet eksynyt, pelkäät että et riitä lapsellesi. Ettäö ehkä vieraannut hänestä, niin kuin olet itse vieraantunut omastasi.Sinussa on paljon puolia joita et tunne, mutta jotka kuitenkin tiedostat. Voit olla kuitenkin äiti vaikka olet muutakin :)

Kello kertoo, että elämä kuluu ja aika kuluu, pelkoa siitä että et pysy aikataulussa. Tuntuuko sinusta että elämä lipuu jotenkin ohitse?

Vesi kuvastaa tunne-elämää joten ei siis ihme että niissä unissa vierailee paljon läheisiä. Mieti aina kenen kanssa olet uinut ja millaista vesi oli. Noissa unissa vesi symboloi tunteita ja jos vesi on kirakasta ovat tunteetkin kirkkaita. Vuorovesi voi kuvastaa vuorovaikutusta, tuliko siihen aikaan elämässäsi jotain vaikeuksia tai vuorovaikutus ongelmia ihmisten kanssa jotka olivat unessasi.
 
tulkkaan
[QUOTE="mhm";24044230]Todella, todella monena yönä näin kesällä olen nähnyt unta käärmeistä. Nimenomaan kyykäärmeistä, uhkaavista sellaisista. Eivät ole purreet mutta olen joka unessa koettanut saada niitä hengiltä.[/QUOTE]

Pytsyt selättämääm sinua kohdanneet vaikeudet, ehkä jotain seksuaalistakin voi olla jota yrität kovasti tukahduttaa.
 
tulkkaan
[QUOTE="qwe";24044242]Nään usein unta, että olen tosi tosi notkea. Ja normaalisti olen siis tosi kankea enkä taivu mihinkään:D Mites tämän tulkkaat?[/QUOTE]

Unissa me voimme olla mitä vaan. Ehkä notkeana oleminen on sinun haaveesi ja unen kautta voit olla sitä. Tai sitten pystyt tekoihin jotka vaativat joustoa ja olet hyvä organisoimaan ja taipumaan asioihin.
 
tulkkaan
[QUOTE="vieras";24044250]En muista koko unta, mutta osan.

Olimme kaupassa ryöväämässä sitä erään komean tuntemattoman miehen kanssa. Kun saimme kassasta rahat, niin harrastimme seksiä. Rahaa oli ihan hyvä summa.[/QUOTE]

Kielletty hedelmä houkuttaa ;) Luultavasti oikeassa elämässä suhteellenne on joku este.
 
tulkkaan
näin viimeyönä unta maailmanlopusta, maapallo oli aivan punainen avaruudesta katsottuna, maa aaltoili laavaa ja lopulta tulivat meteoriitit, tiesin loppuni tulleen ja menin lapset ja mies kainalossa maate sänkyymme odottamaan loppua. :/
Maailmanloppu unet ovat melko yleisä. Yleensä niitä nähdään silloin kun elämässä on loppumassa jokua asia. Pienikin asia voi tuntua maailmanlopulta ja sinä se sitten paukahtaa uneen. Punainen väri j alaava kertoo stressistä. Olisiko aika saattaa joku piinaava asia päätökseen ennen kuin se räjähtää käsiin.
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
tulkkaan
[QUOTE="...";24044460]Kävelin viimeyönä lasisia rappusia ylös. Jotkut rappuset olivat huonosti kiinni, aivan kuin joku olisi yrittänyt tahallaan että astun siihen ja rikon lasisen rappusen. Unessa kuitenkin varoin niitä rikkinäisiä rappuja ja kiipesin ylös asti särkemättä mitään.[/QUOTE]

Rappuset unessa kielivät etenemisestä, se että rappuset olivat laisiet voi kerto siitä hauraudesta miten tässä kohtaa elämääsi pääset ylöspäin. Ehkä koet muiden aiheuttavan sinulle mielipahaa ja jotenkin estävän pääsysi etenemään, mutta kuitenkin selviydyt siitä ja sitä juuri unesi haluaa sinulle kertoa. Älä välitä, uskalla vain mennä eteenpäin.
 
tulkkaan
mä näin viimeyönä unta että mieheni flirttaili jonku nuoremman pimatsun kaa ja siinä mun nenän edessä sopivat treffit!kohta sit jo olinkin miehen tavaroita etupihalle lastaamassa:D
Mitkäs nyt ovatkaan ne piirteet jotka miejhessäsi eniten ärsyttävät? jos et tiedä niin luultavasti vastaus löytyy niistä tavaroista joissa unessasi ulkoistit.
Veikkaan, että yksi on sosiaalisuus ja mukavuus kaikille ihmisille. Liika tuttavallisuus ehkä, sukupuoleen katsomatta.
 
"vieras"
Usein toistuvat teema unissani on lentäminen ja siten että en pääse niiin ylös kuin haluaisin. Tunnelma on kuitenkin hyvä ja unissa on usein muita jotka eivät kuitenkaan osaa lentää. Välillä en pääse maasta edes kunnolla irti, joskus harvoin pääsen puiden yläpuolelle.
 
Näin kerran unta, että ajeli pyörällä paikkakunnalla josta olen kotoisin. Pyörä oli sama, joka minulla oli nuorena. Taivas oli valtavan kaunis, aivan musta ja aurinko erottui erillisenä hohtavana laavapallona, toisessa horisontissa oli pienempi aurinko. Niiden välissä oli oransseja, paikallaan pysyviä salamakuvioita. Luonto oli kesäinen ja ilma valoisa taivaan erikoisuudesta huolimatta. Minä vain ajelin pyörälläni ja katselin maisemia. Jossain vaiheessa uni vaihtui siihen, että olin auton kyydissä, oikeammin lava-auton kyydissä jossain vuoristoisilla rinteillä. Tiet kiemurtelivat ylöspäin rinteitä ja vuorenhuiput olivat lumen peitossa. Hengitys huurusi, oli alkutalvi. Auton lavalla oli muitakin ihmisiä, kaikki miehiä. Emme puhuneet.

Sitten kerran näin unta, että kaivoin entisen motipihamme maasta mullan alta valkoisia taskuravun kokoisia ja mallisia hämähäkkejä. Hyi!
 
tulkkaan
[QUOTE="vieras";24044626]Usein toistuvat teema unissani on lentäminen ja siten että en pääse niiin ylös kuin haluaisin. Tunnelma on kuitenkin hyvä ja unissa on usein muita jotka eivät kuitenkaan osaa lentää. Välillä en pääse maasta edes kunnolla irti, joskus harvoin pääsen puiden yläpuolelle.[/QUOTE]

Lentämine on aika klasiinen teema unessa. Et ehkä ole niin vapaa kuin halauisit, mutta olet saavuttanut asioita joita et ole huomannut muiden saavuttavan. Älä kuitenkaan pidä itseäsi muiden yläpuolella.
Lentäminen on ihanaa, nauti siitä korkeudesta jolle pääset, ei ole tarvetta edes ylemmälle.
 
"vieras"
Lentämine on aika klasiinen teema unessa. Et ehkä ole niin vapaa kuin halauisit, mutta olet saavuttanut asioita joita et ole huomannut muiden saavuttavan. Älä kuitenkaan pidä itseäsi muiden yläpuolella.
Lentäminen on ihanaa, nauti siitä korkeudesta jolle pääset, ei ole tarvetta edes ylemmälle.
Nuo asiat ovat täysin totta. En usko ikinä olevani niin vapaa kuin haluaisin.
 

Yhteistyössä