Voin tulkata unia, jos joku uni painaa :)

  • Viestiketjun aloittaja tulkkaan
  • Ensimmäinen viesti
tulkkaan
[QUOTE="vieras";24044700]Nuo asiat ovat täysin totta. En usko ikinä olevani niin vapaa kuin haluaisin.[/QUOTE]

Niin kauan kun tunnet noin tulet näkemään unia joissa et saavuta haluamaasi korkeutta. Sinulla on myös paljon huolia jotka painavat, kaikesta huolimatta voit tuntea olevasi jotenkin juureton.
 
tulkkaan
[QUOTE="vieras";24044855]Olet harvinaisen taitava. Miten olet opetellut tulkkausta?[/QUOTE]

Ihan itse, käytän aikapaljon intuitiotita myös. Unet kertovat meistä enemmän kuin osaamme edes aavistaa.
 
"vieras"
Ihan itse, käytän aikapaljon intuitiotita myös. Unet kertovat meistä enemmän kuin osaamme edes aavistaa.
Ne ovat portti alitajuntaan. En vain osaa juuri tulkita uniani enkä edes usein muista niitä. Siitä olen tyytyväinen että en näe painajaisia tai ahdistavia unia. Vapaudenkaipuuni on luonteeltaan sellaista, että ihminen ei voi sitä saavuttaa. Paitsi korkeintaan kuolemassa.
 
"jokeri"
Nyt en ole pitkään aikaan nähnyt, mutta vielä pari vuotta takaperin näin vuosia samaa unta. Eli kiipesin johonkin korkealle ja joko hyppäsin, tai putosin sieltä alas. Matka vaan ei ikinä loppunut (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, silloin tärähti ja pahasti).. Usein kaaduin korkeiden tikkaiden kanssa jne.
 
tulkkaan
[QUOTE="jokeri";24046469]Nyt en ole pitkään aikaan nähnyt, mutta vielä pari vuotta takaperin näin vuosia samaa unta. Eli kiipesin johonkin korkealle ja joko hyppäsin, tai putosin sieltä alas. Matka vaan ei ikinä loppunut (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, silloin tärähti ja pahasti).. Usein kaaduin korkeiden tikkaiden kanssa jne.[/QUOTE]

Sinulla on liian korkeita tavoitteita, joko et halua niistä itse kuitenkaan suoritua tai sitten epäonnistut. Kaatuminen tikkailla tarkoittaa samaa asiaa, yrität edetä, mutta se ei onnistu.
Mutta mitäpä pienistä kolhuista, ylös vaan ja uudestaan yrittämään. Kanattaakin mkiettiä mitkä ovat ne tavoitteet joita itsellesi asetat ja voisitko mitenkään muuttaa nitä enemmän itsellesi sopivimmiksi.
 
"Nasu"
Mä näin viime yönä outoa unta.
Olin nyppimässä kulmakarvoja silmän alapuolelta?! ja pinsetit teki ison reijän silmäpussien kohdalle.ja reikä suureni ja suureni ja sieltä näkyi lihas vähän samalla lailla kun kaloilla on kidukset.verta ei tullut.
Ja sen muistan että olin ihan hädissäni.
 
tulkkaan
[QUOTE="Nasu";24046551]Mä näin viime yönä outoa unta.
Olin nyppimässä kulmakarvoja silmän alapuolelta?! ja pinsetit teki ison reijän silmäpussien kohdalle.ja reikä suureni ja suureni ja sieltä näkyi lihas vähän samalla lailla kun kaloilla on kidukset.verta ei tullut.
Ja sen muistan että olin ihan hädissäni.[/QUOTE]

Aika outo uni kyllä, mutta varsin mielenkiintoinen. Kulmakarvojahan nypitään kun halutaan siistimpi ilme, silmäpussit taas kielivät väsymyksestä ja iäntuomista muutoksista, kenties haluaisit siistä itseäsi ikääntymistä vastaan, arkea vastaan. Lihas taas voisi symboloida tässä tapauksessa voimaa, ehkä juurikin sitä katoavaa nuoruuden voimaa minkä sisältäsi haluaisit kaivaa.
Vanheneminen käy kovin nopeasti, itse me sen huomaamme, vaikka muut eivät huomaisikaan. Ja olemme siitä varmasti kaikki tavallaan hädissämme...vaikka verta ei tule.
 
Mun äiti ja sen siskon mies makasivat makuuhuoneen sängyllä (vaatteet päällä) ja mun äiti piti tätä miestä kädestä kiinni. Se mies oli juuri nukahtamaisillaan. Mun äiti katsoi mua sellaisella merkittävällä (tyyliin "kyllä sä tiedät, mitä tää tarkoittaa") katseella.
Ja mun äiti on siis oikeasti kuollut.

Nyt on pistänyt mietityttämään, että onkohan tää mies kuolemaisillaan.
 
"Vieras"
Näen parin vuosikymmenen takaisen ensirakkauteni usein unessa. Ei olla tekemisissä. Viime yönä hän esiintyi jossain elokuvassa tai musiikkivideolla, nosti lopuksi lapsensa (hänellä oikeastikin pieni poika) päänsä päälle ja hymyili...Hänellä ja vaimollaan oli myös hieno iso talo.
 
ahdistava uni
Näen usein unta, jossa olen autossa kyydissä matkustajana (ajajana on usein isäni, mutta muitakin kuskeja on ollut). Vauhtia ei ole mitenkään erityisen paljon, normaali maantienopeus. Auto ajautuu ulos tieltä ja lähtee luisuun (ja nyt vauhti tuntuu tosi kovalta). Sitten pimeys ja herääminen.
 
4 paaperoa
Näin unta, että merestä rantautui matalaan rantaveteen kuolleita delfiinin sikiöitä, näyttivät ihan ihmissikiöille. Keräsin niitä lasteni kanssa talteen, samalla tunsin vatsani olevan kokoajan jotenkin outo sekä pinkeä... Mistähän moinen?
 
"unelma"
Sellaisen näin että ex-poikaystäväni putosi korkean rakennuksen parvekkeelta alas. Minä olin tilanteessa siinä vieressä katselemassa, näin kuinka hän vain vähitellen valui reunan yli, lopulta roikkui kaiteessa enää käsillään, sitten putosi ja kuoli. Olisin voinut ainakin yrittää estää putoamisen mutta en liikauttanut eväänikään. Silti olin unessa järkyttynyt hänen kuolemastaan.

Ja joskus vuosia sitten kun taisin vielä olla hänen kanssaan yhdessä, näin saman tyylisen unen samasta miehestä. Tosin tässä hän hyppäsi itse talomme katolta, siis teki itsemurhan. Muista miesystävistä ei ole tälläisiä unia ollut.
 
tulkintaa
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24046617:
Mun äiti ja sen siskon mies makasivat makuuhuoneen sängyllä (vaatteet päällä) ja mun äiti piti tätä miestä kädestä kiinni. Se mies oli juuri nukahtamaisillaan. Mun äiti katsoi mua sellaisella merkittävällä (tyyliin "kyllä sä tiedät, mitä tää tarkoittaa") katseella.
Ja mun äiti on siis oikeasti kuollut.

Nyt on pistänyt mietityttämään, että onkohan tää mies kuolemaisillaan.
Tai sitten alitajuntasi kertoo vain jonkun oman ajatuksesi tätisi miehestä pitävän paikkansa.
 
tulkkaan
[QUOTE="Vieras";24046645]Näen parin vuosikymmenen takaisen ensirakkauteni usein unessa. Ei olla tekemisissä. Viime yönä hän esiintyi jossain elokuvassa tai musiikkivideolla, nosti lopuksi lapsensa (hänellä oikeastikin pieni poika) päänsä päälle ja hymyili...Hänellä ja vaimollaan oli myös hieno iso talo.[/QUOTE]

Unet vanhoista rakkauksista ovat varsin yleisiä ja varsinkin jos kyseessä on ollut ensirakkaus. Unissa on ihanaa kokea se rakkaus uudestaan, koska onhan se tunne jota ei oikein enää saa millään aikaiseksi.

Se että näit hänet television välityksellä kertoo siitä, että hän ei ole elämässäsi vaan kuuluu siihen kuin joku katsottu elokuva, ei kongkreettisesti. Kuvittelet heillä olevan hienon elämä ja ehkä heillä onkin. Iso talo kuvastaa sitä.
 
tulkkaan
Näen usein unta, jossa olen autossa kyydissä matkustajana (ajajana on usein isäni, mutta muitakin kuskeja on ollut). Vauhtia ei ole mitenkään erityisen paljon, normaali maantienopeus. Auto ajautuu ulos tieltä ja lähtee luisuun (ja nyt vauhti tuntuu tosi kovalta). Sitten pimeys ja herääminen.
Et hallitse elämääsi. Joku muu ohjailee sinua, et ole itse ohjaimissa. Isäsi taitaa olla aika auktoriteettinen hahmo. Huomaat elämänhallinnan pettävän vasta sitten kun olet jo menossa niin sanotusti pöpelikköön ja turvallinen nopeus onkin muuttunut liina kovaksi hallita senkään vertaa.

Mitäpä jos alat itse tekemään päätöksiä, itsenäisesti.
 
freakEd
Mä näen usein samanlaista unta, jossa olen tavallaan lapsi, mutta ymmärrän ja ajattelen asiat kuin aikuinen. Unessa tutustun aina mukavaan poikaan (hänkin on lapsi unessa) ja lähdemme yhdessä pyöräilemään hänen kotiinsa. Perille päästyämme tiedänkuitenkin jo talon pihalla, että kyseessä on mummoni koti. (Mummo asuu oikeasti ihan muualla kerrostalossa,on aina asunut), mutta mummo ei ole kotona. Tiedän kuitenkin tasan tarkkaan aina missä mummo olevinaan säilyttää tavaroitaan tuossa unen talossa, ja talo on muutenkin tuttu. Joskus uni päättyy siihen että minun äitini löytyy tuolta talosta tämän alussa mainitun pojan isän kanssa, ja he ilmoittavat aloittaneensa suhteen keskenään. Tällöin tunnen oloni kamalan mustasukkaiseksi äidistäni, ja mies ostaaminulle lohdutukseksi karkkia. Yleensä uni kuitenkin ehtii loppua ennen tätä loppua.

Viime yönä näin myös oudon unen. Siinä mieheni kaveri tuli yht'äkkiä vankilasta lomille (joutui sinne vähän aikaa sitten oikeassa elämässä, ihan käsittämättömän kamalasta rikoksesta)ja meillä käymään. En muista unesta muuta kuin sen, että tilanne oli kiusallinen ja ahdistava, koska emme voi millään hyväksyä tuon kaverin tekoja, emmekä tienneet kuinka tähän tyyppiin tulisi suhtautua. Lopulta kuitenkin unessa halasin tätä tyyppiä ja lohdutin ettei hän oikeasti ole paha ihminen.
 
kysymys unista
Viime yön uni, olin isossa, vanhassa talossa ystäväni kanssa. Meille tuotiin orakkelipöytä. Siinä oli sellainen kartan näköinen jonka päällä oli musta pääkallo joka kertoi vastauksia kysymyksiin. Kaverini kysyi useita kysymyksiä ja sai vastauksia. Kun minun vuoroni oli lopulta ja esitin kysymykseni, saanko koskaan oikeaa rakkautta, pääkallo vaikeni. Totesin että niinpä niin ja lähdin.
 
ahdistava uni
Et hallitse elämääsi. Joku muu ohjailee sinua, et ole itse ohjaimissa. Isäsi taitaa olla aika auktoriteettinen hahmo. Huomaat elämänhallinnan pettävän vasta sitten kun olet jo menossa niin sanotusti pöpelikköön ja turvallinen nopeus onkin muuttunut liina kovaksi hallita senkään vertaa.

Mitäpä jos alat itse tekemään päätöksiä, itsenäisesti.
Kiitos tulkinnasta :) Hmm, voi tuossa jotain totuuden hiventä ollakin. Tosin isäni on ihan lapanen, mutta äitini kyllä vaikuttaa jonkun verran edelleen elämässäni ja päätöksissäni. Ihan kokonaan en tulkintaasi kuitenkaan allekirjoita.
 

Yhteistyössä