Voin tulkita unia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja unia:
Tollaset idoliunet on aika tavallisia.
Ainut merkittävä unen sanoma on se mitä tunteita Viltsukka sussa herättää.
Millasena sä häntä pidät. Ne on asioita joita arvostat elämässä. Ne nyt oli kulmioitunu herra Valoon.

Hei täähän oli aika syvällinen selitys, kiitos! Pitääpä pohtia asiaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Anlin:
Aika ajottain, jo vuosien ajan, näen sellaista unta että ole ajamassa autolla ja yhtäkkiä siinä ei jarrut toimi. Lähestyn risteystä, puuta, lastenvaunuja tai mitä tahansa ja painan jarrua TODELLA lujasti, mutta vauhti vain hieman hidastuu. Ja siinä jarruttaessa tiedän etten saa autoa pysäytettyä ajoissa. Uni aina loppuu ennen törmäystä.

Auto kuvaa elämänhallintaa myöskin.
Ajat autoa itse joka on hyvä, ohjaat siis itse omaa elämääsi.
Meneekö sulla välillä aika lujaa, asiat menevät vauhdilla eteenpäin etkä osaa pysähtyä.
Tälläisen unen jälkeen kannattaa miettiä missä asioissa pitää oppia jarruttelemaan.

Enpä osaa tähän kommentoida. Ei mielestäni mene kovin lujaa. Olen aikamoinen kotihiiri ja perheelämää on tullut vietettyä useampi vuosi. Elämänmuutoksia on kyllä tullut useampia työn ja asumisen puolesta, mutta ei mitään 'hurjaa'.
Ja olen ajanut ajokortin vasta reilusti yli 20-kymppisenä ja unet ovat alkaneet vasta sen jälkeen.

Aika ajottain, jo vuosien ajan, näen sellaista unta että ole ajamassa autolla ja yhtäkkiä siinä ei jarrut toimi. Lähestyn risteystä, puuta, lastenvaunuja tai mitä tahansa ja painan jarrua TODELLA lujasti, mutta vauhti vain hieman hidastuu. Ja siinä jarruttaessa tiedän etten saa autoa pysäytettyä ajoissa. Uni aina loppuu ennen törmäystä.

Meneekö sulla välillä aika lujaa, asiat menevät vauhdilla eteenpäin etkä osaa pysähtyä.
Tälläisen unen jälkeen kannattaa miettiä missä asioissa pitää oppia jarruttelemaan.

Enpä osaa tähän kommentoida. Ei mielestäni mene kovin lujaa. Olen aikamoinen kotihiiri ja perheelämää on tullut vietettyä useampi vuosi. Elämänmuutoksia on kyllä tullut useampia työn ja asumisen puolesta, mutta ei mitään 'hurjaa'.
Ja olen ajanut ajokortin vasta reilusti yli 20-kymppisenä ja unet ovat alkaneet vasta sen jälkeen.

NO niin. OIsit heti sanonu että unet ovat alkaneet sen jälkeen.
Näissä tulkinnoissa on aina se miinus kun ei tiedä ihmisten taustoja tai muutakaan.

Eli se avaa senverran että aluksi ilmeiseti pelkäsit hieman ajamista jolloin uni on ilmaantunut ja jäännyt vaikka ajaminen ei enää niin pelottavaa olekkaan.
Näetkö unta sellaisissa elämäntilanteiisa kun sinua pelottaa tai jännittää, jossain missä pitää itse kontrolloida tilannetta ja tehdä itse päätöksiä.

NO niin. OIsit heti sanonu että unet ovat alkaneet sen jälkeen.
Näissä tulkinnoissa on aina se miinus kun ei tiedä ihmisten taustoja tai muutakaan.

Eli se avaa senverran että aluksi ilmeiseti pelkäsit hieman ajamista jolloin uni on ilmaantunut ja jäännyt vaikka ajaminen ei enää niin pelottavaa olekkaan.
Näetkö unta sellaisissa elämäntilanteiisa kun sinua pelottaa tai jännittää, jossain missä pitää itse kontrolloida tilannetta ja tehdä itse päätöksiä.

En ainakaan tietoisesti pelännyt, mutta alitajuisesti olen tosiaan saattanut pelätäkin. Enpä nyt muista missä tilanteissa ne unet on tulleet, mutta pitää tästä eteenpäin ruveta tarkkailemaan :)

Yks mieleen jäänyt uni:
Olen siinä tullut just lapsuudenkotiini kylään, ajanut auton takapihalle. Mulla on turvakaukalossa vaaleatukkainen pieni tyttö, Alli nimeltään, ehkä n. ½-1v. Menen takaovesta sisään, lasken kaukalon siihen tuulikaappiin ja otan tytön syliin, suukotan otsalle ja poskelle ja tunnen suurta rakkautta, olen onnellinen. Jotain taidan sanoakin tytölle mutta en muista enää mitä. Keittiössä porukat on syömässä jäätelöä, äiti sanoo jotain että "nyt ei kyllä jääny sulle", vastaan siihen että "ei se haittaa, mulla on tässä kaikki mitä mä tarvin" , tyttö edelleen sylissä.

Taustatietona se, että meillä ei ole lapsia mutta kovasti ollut toiveena ja yrityksenä jo pitkään. Ja yks juttu joka mun täytyy tehdä nostaakseni hurrrjasti mahdollisuuksia saada lapsia, on jättää kaikki makeat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Yks mieleen jäänyt uni:
Olen siinä tullut just lapsuudenkotiini kylään, ajanut auton takapihalle. Mulla on turvakaukalossa vaaleatukkainen pieni tyttö, Alli nimeltään, ehkä n. ½-1v. Menen takaovesta sisään, lasken kaukalon siihen tuulikaappiin ja otan tytön syliin, suukotan otsalle ja poskelle ja tunnen suurta rakkautta, olen onnellinen. Jotain taidan sanoakin tytölle mutta en muista enää mitä. Keittiössä porukat on syömässä jäätelöä, äiti sanoo jotain että "nyt ei kyllä jääny sulle", vastaan siihen että "ei se haittaa, mulla on tässä kaikki mitä mä tarvin" , tyttö edelleen sylissä.

Taustatietona se, että meillä ei ole lapsia mutta kovasti ollut toiveena ja yrityksenä jo pitkään. Ja yks juttu joka mun täytyy tehdä nostaakseni hurrrjasti mahdollisuuksia saada lapsia, on jättää kaikki makeat pois.

Aika ihana uni :)
Seesteinen toiveuni. Talo kuvastaa suo itseäsi tässätapauksessa omaa lapsuuttasi, turvaa ja lämpöä.
Keittiössä olevat läheiset haluavat jollain tapaa suojella sinua, taitavat tukea aikalailla.
MIstäs sen tietää, vaikka se Alli sieltä olisi oikeasti tulossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja mitenkäs nämä?o:
Olen lapsuudesta asti nähnyt kuumeessa unia toisesta maailmansodasta sotilaana, keskitysleireistä. Eli olen ollut keskitysleireireissä asukkaana ja sodassa sotilaana häviämässä.

vastaisitko?

Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:
Olen lapsuudesta asti nähnyt kuumeessa unia toisesta maailmansodasta sotilaana, keskitysleireistä. Eli olen ollut keskitysleireireissä asukkaana ja sodassa sotilaana häviämässä.

vastaisitko?

OI olitkin jäännyt välistä.
Sotilaana oleminen on tiettyä taistelua. Kuumeessa tietenkin saattaa tuntua kuin olisi taistelutantereella ja näin ollen vain mieli tekee tunteen kuviksi.
Keskitysleirillä oleminen taasen kertoo kyllä aika kärsivästä elämäntilanteesta, jopa tuskaisesta.
KOska uneksit näistä vain ja ainoastaan kuumeessa voivat unet olla siitä johtuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:

vastaisitko?

OI olitkin jäännyt välistä.
Sotilaana oleminen on tiettyä taistelua. Kuumeessa tietenkin saattaa tuntua kuin olisi taistelutantereella ja näin ollen vain mieli tekee tunteen kuviksi.
Keskitysleirillä oleminen taasen kertoo kyllä aika kärsivästä elämäntilanteesta, jopa tuskaisesta.
KOska uneksit näistä vain ja ainoastaan kuumeessa voivat unet olla siitä johtuvia.

kiitokset vastauksista!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mun mies näki muutama yö sit unta et se oli raskaana ja synnytti..Mitähän meinaa?

Jotain uutta on syntymässä tai jo syntynyt miehesi elämään.
Koska tiutenkin uni oli miehen voisi se tarkoittaa sitäkin että se uusia asia on jopa aivan mahdottoman oloinen ja yllättävä.

Mun mies näki muutama yö sit unta et se oli raskaana ja synnytti..Mitähän meinaa?

Koska tiutenkin uni oli miehen voisi se tarkoittaa sitäkin että se uusia asia on jopa aivan mahdottoman oloinen ja yllättävä.

Kiitos vastauksestasi..Olimme eronneet juuri muutama päivä sitten, nyt kuitenkin päätettiin vielä yrittää.. Ehkä meillä alkois sitten parempi uusi liitto! ;)

Kiitos vastauksestasi..Olimme eronneet juuri muutama päivä sitten, nyt kuitenkin päätettiin vielä yrittää.. Ehkä meillä alkois sitten parempi uusi liitto! ;)

No ni! Kyl ne unet aina kertoo. Tiedätpähän mitä miehes oikeasti ajattelee kun on tuollaisen unen nähny. Kaikkee hyvää teille!

Kivaa kun tällanen asiantuntija on. Oon itse harrastellut unikirjoja, mut se kokonaisuuden hallitseminen on niin vaikeaa. Ja kun vielä molemmat kirjat joskus väittävät eri asioita, niin mihinkä sitä sitten luottaa? :)

Mutta mua häiritsee se, että nään todella paljon unia, jossa minua jahdetaan.. yleensä jahtaaja on suurempi kuin minä. Aika usein myös lentelen pakoon, etsin piiloa vaidan kun aina se tahtoo havaita missä olen. Joskus olen eläin, lintu tai muuten vain sitten lennän. Nää on tosi rasittavia unia, kun ei koskaan ole missään hyvä paikka olla, kun aina joku jahtaa.

Ja kun nyt aloin muistelemaan uniani, niin vahva vain hetken pieni kuvamainen uni on jäänyt mieleen... siinä oli vihreä ja ruohikkoinen kumpare, todella paljon lampaita kumpareen juurella ja mäen päällä oli musta kissa, joka katsoi suoraan minuun keltaisilla silmillään. Ja siinä se, ei mitään muuta.

PS. Kun pari kuukautta sitten täällä on viimeksi juteltu niin toivottavasti tää herää vielä eloon :)

En tiedä onko täällä enää kukaan tulkkailemassa mutta koitetaan.
Uni jossa katkaisen oksan, hampusta.
Kolme hahmoa tulee minua kohti metsästä. Juoksen ja he tulevat perääni.
Juoksen kohti ränsistynyttä pimeää vanhaa taloa.
Käyn vasemmalla, ilmeisesti keittiö, juoksen takaisin eteisen poikki portaikkoon ja näen vasemmalle olohuoneen. Portaat tuntuvat loputtomilta ja ahtailta.
Yläkertaan tultuani avaan oven. menen monen huoneen läpi, valiten kahdesta tai useammasta ovesta.
lopuksi tulen huoneeseen jossa on ikkuna, muissa ei siis ollut. huoneeseen tulvii valoa ja kolme hahmoa ei tunnu enää olevan perässä. huoneessa on pöytä ja tuoli väärinpäin käännettynä.
edessä on kolme ovea. uni loppuu siihen että nousen aurinkoon talon yllä, säkenöivässä valopilvessä.
enkä nähnyt sitä miten pääsin pois.
sittemin uni on kyllä tullut mieleeni, näin sen pari vutta sitten.
ja se on kuin näyttäynyt uudelleen, koska se tuntui kummallisen lyhyeltä ja vahvalta merkitykseltä siinä olevassa elämäntilanteessani. vähä niinkuin näyttäisi mitä kaikkea siinä oli mitä en ahdistukselta ja peloltani nähnyt.

joten voiko enneunet tulla myöhemmin tajuntaan ja näyttää miten asiat ovat tässä todellisuudessa liittyen siihen uneen. kolmonen on todella vahva symboli unessa. kolme hahmoa, kolme huonetta, ja neljännessä on ainoastaan ikkuna, pöytä ja tuoli. vähä niinkuin päätepiste huone.

Hei. Näin unta että joku sanoi mulle että maailmanloppu tulee 31.5 ja kun en oo ees tienny monta päivää toukokuussa. Mitä tää meinaa. Ja syön masennuslääkettä.

Yhteistyössä