Voimat vähissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Mieheni sai anteeksi todella rankan pettämisjutun ja päätimme jatkaa yhdessä. Tästä on nyt noin kuukausi, ja parin päivän ajan mies on haastanut riitaa täysin tyhjästä. Huutaa ja mököttää vuorotellen. Olen surkea ihminen kaikin puolin hänen huutojensa mukaan. Hän ei ymmärrä, ettei hänellä oikein olisi varaa tehdä minua täysin arvottomaksi taas uudestaan. En pysty enää edes itkemään, koska liika on liikaa. Enemmän kuin kestän.
Toisaalta ymmärrän, että hän haluaa minun tajuavan kai, miten törkeästi minua kohtelee. Ja että tekisin ratkaisun, enkä taas antaisi anteeksi.
Olen vain niin loputtoman lyöty, etten jaksa mitään, en edes lasten takia. Näin oli jo hänen suhteittensa aikana, ja nyt taas. Jaksamattomuudesta saankin kuulla kaikista eniten, se on raadollista.
Miten saisin voimavaroja kestää tämän kaiken?? Olen niin yksin, vaikka ystäviä on, mutta tällaisilla hetkillä on lopulta yksin.

Mies on käsittänyt, että vapaus on menetetty, siitä tuo kiukku. Ja että tiedät kuka ja ketä on miehiään. Miehelle on tullut identiteetti kriisi. Voi olla että, mies syyttää sinua omaa ahdistustaan, koskapa olet saanut selville ja siitä huono olo.
Yhden ukon takia ei kannata menettää omia hermojaan, myös lasten takia.
Kannattaisi jutella esim. neuvolassa, jos sinulla on alle kouluikäisiä, tai sitten seurakuntaan jne.
Mieti, miksi juuri sinun pitäisi kuunnella näitä kiukutteluja, minkä takia..

Kuulostaa mielestäni siltä, että mies on langennut uudelleen pettämään ja syyttää nyt sinua huonosta huonon omantuntonsa aiheuttamasta stressistä...

Sinun on pakko puhua edes ystävillesi. Tunnet olosi väsyneeksi siksi, ettet ole saanut aikaa käydä miehesi aiheuttamaa pahaa oloa läpi. Mitä pitemmälle vain yrität päivistä toisiin sen enemmän väsyt ja eristäydyt.

Miehesi käytös ei pitäisi vaikuttaa sinuun ihan noin voimallisesti. Haavoittuneena sinuun sattuu nyt kaikki.

Sinun on pakko puhua edes ystävillesi. Tunnet olosi väsyneeksi siksi, ettet ole saanut aikaa käydä miehesi aiheuttamaa pahaa oloa läpi. Mitä pitemmälle vain yrität päivistä toisiin sen enemmän väsyt ja eristäydyt.

Miehesi käytös ei pitäisi vaikuttaa sinuun ihan noin voimallisesti. Haavoittuneena sinuun sattuu nyt kaikki.

Vastauksen alkuosa on ihan ok, mutta pettäminen sattuu ihmisiin eri tavoilla. Toipuminen kestää. Eli on ihan normaalia, että maailma on sekaisin ja ei enää kestä pahaa oloa. Siitäkin olen samaa mieltä, että nyt on kiinnitettävä huomiota väsymykseen; ihan oikeasti pakko olisi nukkua ja ulkoilla ja saada sitä kautta voimaa käsitellä asioita.

Viimeksi muokattu:
Toipuminen ei voi edes alkaa jos ap. ei eroa. Oikeesti. Onko jotain järkee jatkaa suhdetta jossa toinen ei halua olla. Suurinta rakkautta on antaa oma rakkautensa pois. itse jouduin rankan hylkäys rakkauden jälleen toteamaan. Onneksi ystävät saivat minut huomaamaan kuinka mies vei kaiken voimani iloon . Nyt eronneena olen vähitellen huomannut että minua halutaan ja minun elämäni on oikeasti jollekin tärkeä. Sinun miehesi ei oikein näitä tunteita näytä sinua kohtaan tuntevan. Miksi kärsit. ei mikään raha eikä lapset ole syy jatkaa elämänilon vietää avioliittoa. Eronnut ja satutettu . Mutta toipunut onnellinen.

Jos pettämistä on tapahtunut vuosia ja muutenkaan suhde ei ole kunnossa, niin ero on hyvä ratkaisu.

Mutta äkilliseen tilanteeseen ei kannata vastata erolla ensimmäisenä toimenpiteenä.

Toipuminen ei voi edes alkaa jos ap. ei eroa. Oikeesti. Onko jotain järkee jatkaa suhdetta jossa toinen ei halua olla. Suurinta rakkautta on antaa oma rakkautensa pois. itse jouduin rankan hylkäys rakkauden jälleen toteamaan. Onneksi ystävät saivat minut huomaamaan kuinka mies vei kaiken voimani iloon . Nyt eronneena olen vähitellen huomannut että minua halutaan ja minun elämäni on oikeasti jollekin tärkeä. Sinun miehesi ei oikein näitä tunteita näytä sinua kohtaan tuntevan. Miksi kärsit. ei mikään raha eikä lapset ole syy jatkaa elämänilon vietää avioliittoa. Eronnut ja satutettu . Mutta toipunut onnellinen.

no.. etkö lukenut ap. mies pettänyt ennenkin ja nyt rankka vuosia jatkunut pettäminen ilmi. eli mies pettänyt koko ajan käytännössä.

en jatkaisi itse jos oma elämän ilo menee tuommoisen parina...

Viimeksi muokattu:
Kiinnostaisi tietää mitkä seikat vaikuttivat anteeksiantoosi. Taloudelliset syyt, läheisriippuvuus, ns. järkisyyt?

Nimittäin jos ihminen on systemaattisesti pettänyt ja vielä kiinni jäätyäänkin syyttää petettyä, niin voit olla 100% varma, että hän pettää sinua jatkossakin. Näin ollen sulla on kaksi vaihtoehtoa: joko hyväksyt ja sallit pettämisen tai eroat.

Voimattomuutesi on ymmärrettävää. Elät ehkä jonkinlaista suruaikaa, pientä kuolemaa. Uupumusta voi olla hankala selättää yksin. Ystävätkään eivät riitä. Mutta terapia voisi sinua auttaa. Kaikille sekään ei sovi, mutta kirjoituksesi perusteella ulkopuolisen keskusteluapu voisi auttaa sinua paljonkin. Saisit työkaluja käsitellä asioita ikään kuin objektiivisemmin. Ei siis pariterapiaa vaan yksilöterapiaa. Yksi vaihtoehto olisi myös, että kirjoittaisit päiväkirjaa omista tuntemuksistasi ja ajatuksistasi. Pystyisit jäsentämään ajatuksesi, jolloin vähitellen voimien kerääminen voisi onnistua omin avuinkin.

Kirjoituksestasi saa vaikutelman, että vaikka tiedä ja koet miehesi kohtelevan sinua epäoikeudenmukaisesti, niin et kuitenkaan näe kuinka paha tilanne oikeasti on.

Yhteistyössä