(voimakkaista) PMS-oireista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmukka"

Vieras
Heipä hei kaikki

onko jollakulla ollut tai on tällä hetkellä ennen kuukautisia voimaakaita pms-oireita ja millä olet niitä hoitanut? onko esim. jostakin hormoni lääkityksestä apua..? millaisia oireesi ovat/ovat olleet? onko enemän fyysisiä- vai psyykkisiä vai molempia..?

ihan sillä kyselen kun itse kärsin kyseisestä "vaivasta" ja tahtoisin kysellä vinkkejä ja kokemuksia mahdollisista oireiden lievitys keinoista ennenkuin säntään lääkäriin...

Täällä yksi :wave: Mulla on oireet pahentuneet viimeisen raskauden jälkeen. Ovulaation aikoihin tuntuu jo melko kovia alavatsakipuja, vajaa viikko ennen menkkoja alkaa karmea turvotus, pinna on käsittämättömän kireällä. Sitten vajaa vuorokausi ennen menkkoja alkaa päänsärky, joka on tavattoman sitkeä, eikä oikein meinaa lääkkeilläkään olo helpottaa.
Tosiaan särkylääkkeillä hoidan nuo säryt. Turvotukseen auttaa, jos malttaa vältellä hiilihydraatteja vähän ennen kuukautisia & kuukautisten ajan. Pinnan kireyteen en ole vielä löytänyt helpostusta.

Mulla on ovulaation aikoihin todella kovia vatsakipuja. Lisäksi olen ihan tajuttoman pahalla päällä, purskahtelen itkuun joka asiasta, ja olen ihan hirveä esimerkiksi miestä kohtaan. Siis henkisesti on ihan tajuttoman paha olla. Näin on ollut teini-ikäisestä asti. Mä aloitin masennuslääkkeet vuoden alussa, ja ne ovat auttaneet ihan älyttömästi noin oireisiin, mutta en aloittanut lääkitystä pms-oireiden takia, vaan ihan yleensä masennuksen vuoksi.

Mulla kans synnytyksen jälkeen pms-oireet pahentuneet. Finniä alkaa pukkaamaan, kuin murkkuikäisellä viikkoa ennen kuukautisia ja naama on rasvainen. Pahinta kuitenkin, että saan kauheita raivareita paria päivää ennen menkkoja, en vain pysty hillitsemään itseäni. Heti kun menkat alkaa, oikein tunnen kuinka mieli palautuu taas tasapainoiseksi.
Hormonaalisen ehkäisyn aikana ei ole ollut pms-oireita, mutta nyt se ei tule kysymykseen minulla, koska toinen lapsi olisi tarkoitus saada piakkoin.