Voimakas pahoinvointi

Kertokeehan vinkkejä ja muita, millä pahoinvointia saisi helpotettua.
Onko siitä jotain haittaa sikiölle?
Missä vaiheessa pitäisi hakeutua lääkäriin?

Nyt jo kolmatta päivää jatkuvaa etovaa oloa, ja mitään kiinteää ei pysty syömään ilman, että sen oksentaa ulos. Nestemäistä tavaraa menee vähän valikoiden. Jää vaan aika yksipuoliseksi tämä ruokavalio, jos pelkkä tee on se, jota pystyn hyvillä mielin juomaan/syömään.
En ole lähtösiltänikään mikään hirveän isokokoinen, joten mietityttää myös se, kuinka äkkiä sitä ihminen voi kuihtua jos tämä pitkään jatkuu.
Ja mitä tämä kaikki aiheuttaa kasvavalle lapselle?
 
ite oksentelin useemman vkon ja oli päiviä et alas ei menny ku jäävettä. sikiö kyllä ottaa omansa eikä kärsi pahoinvoinnista. keinoja pahoinvoinnin helpottamiseen on että syö usein ja vähän ja heti aamulla ennen ku nousee ylös. mulla noista mikään ei oo toiminu ja vaan ajan kanssa pahoinvointi on helpottanut. pahoinvointirannekkeista on myös joku saanu avun, mulla ne autto ehkä vähän. jos mietityttää oma kunto ja kuivuminen niin pyydä neuvolasta lähete labraan missä ne kattoo veriarvot ja että tarviiko suonensisäistä nesteytystä. jaksamista!

jessi ja pikkuj 14+1
 
Vauva kyllä ottaa omansa vaikka oksentelu olisi rajuakin, että sen vuoksi et tarvitse murehtia, mutta omasta kunnosta kannattaa pitää huolta. Mikäli mikään neste ei pysy sisällä niin voi alkaa kroppa kuivumaan.

Itsellä oli alussa pari kertaa kroppa ihan kuivana ja suola ym. arvot ihan pyllyllään niin piti käydä osastolla nesteytyksessä. Pahoinvointiin itseen tuo ei sinänsä auttanut, mutta eipähän ainakaan pois kuihtunut. Rajua oksentelua mulla kesti rv 4-21, sitten oli melkeen 4 viikkoa hyvä olo kunnes taas alkoi oksu lentämään silloin tällöin. :whistle: Josko sitten synnytykseen loppuisi pahoinvointi kokonaan?
 
Mä en onneksi oksennellut päivittäin. Mutta heinäkuussa pahoinvointi alkoi ja olin 2 viikkoa lähes vuoteen oma. Oli vielä ihan kiva helle silloin.
Mies teki minulle ruuat ja ovi piti olla silloin kiinni. Rv 17 saakka voin pahoin ja oksensin n. kerran päivässä. Töissä sinnittelin ja 2h välein piti syödä jotain pientä. Milloin suolakeksejä... Yhtenä päivänä maistui joku ja toisena päivänä inhosin sitä samaa ruokaa koko sydämestäni :whistle:

Rannekkeesta on toisille ollut apua. Kannattaa kokeilla jos siitä on sinulle apua.


Silvia 27+5
 
Itse sain apua sea band rannekkeista, akupunktiosta ja homeopatiasta. Eli apua sen verran että pystyin suoriutumaan päivän askareista ja syömään edes jotain. Silti en voinut kokata tms. ja valkosipulit oli piilossa muutaman kuukauden. Koin avun todella isoksi, sängyn pohjalta olisi ollut vaikea pyörittää lapsiperheen elämää. Kauheata aikaa tuo pahoinvointi, mutta se menee ohi ennemmin tai myöhemmin. Itselläni takana kaksi pitkää pahoinvointia, n.kaksi kuukautta kerrallaan.
Tsemppiä ja apua hakemaan!
 

Yhteistyössä