voileipäkakusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miina

Vieras
Ajattelin nyt kokeilla tehdä niin, että leivon sen leivän itse. Miten onnistuu, jos tänään leivon sen, ja täytän illemmalla, huomenna koristelen ja sunnuntaina tarjoilen? Kerkeääkö kostua, eihän mene pilalle? Ja jotain kivoja koristeluvinkkejä otan myös vastaan..!!::))

Itse yleensä teen edellisenä päivänä (päiväsaikaan, ei niin että illalla ja heti aamulla kakku tarjolle) ja käärin paperiin tms ja laitan jääkaappiin yön yli. Seuraavana päivänä sitten koristelen ja tarjoilen.
Koristeluvinkkejä kannattaa käydä lunttaamassa vaikka Kinuskikissan sivuilta.

Jos sä tarjoilet sen vasta sunnuntaina, niin mä täyttäisin vasta huomenna ja koristelisin sunnuntaina. :)

Leivän voit toki leipoa jo tänään. Halvemmalla ja helpommalla tosin pääsisit, jos ostaisit kaupan valmiiksi viipaloituja ja oikean mallisia paahtoleipiä.

minä teen niin,että edellisenä päivänä täytän,ja seuraavana päivänä,jolloin kakku myös syödään,koristelen sen.
tänään voit kyllä leipoa sen pohjan,mutta täytä vasta huomenna,ja koristele sunnuntaina.

Alkuperäinen kirjoittaja kihn:
Jos sä tarjoilet sen vasta sunnuntaina, niin mä täyttäisin vasta huomenna ja koristelisin sunnuntaina. :)

Leivän voit toki leipoa jo tänään. Halvemmalla ja helpommalla tosin pääsisit, jos ostaisit kaupan valmiiksi viipaloituja ja oikean mallisia paahtoleipiä.

Mielummin tummaa ja vaaleaa leipää.
Täällä saa tilattua ainakin Prismaan pitkittäin leikatut leivät ja itse tilaankin aina kun olen voileipäkakkua tekemässä. Tumman ja vaalean, niin että niitä voi sitten laittaa vuorotellen kun kasaa.

Jos tänään leivot niin täytä vasta huomenna ja koristelet sunnuntaina. Kerkiää kyllä hyvin kostua. Ja voileipäkakun leipä ei sais olla ihan tuoretta kun menee muuten kostuttaessa sitkeeks, ainakin paahtoleipä, en sitten tiedä miten itse tehty käyttäytyy.

Yhteistyössä