Hyviä täytteitä voileipäkakkuun? Mulla ensi viikolla synttärit ja ideoita otetaan vastaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 30v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

30v

Vieras
Eli täytän pyöreitä ja teen voileipäkakun koska juhlijoita tulee aika n 10.
Ajattelin tehdä kalaversion koska joukossa on 2 ihmistä jotka ei syö punaista lihaa.
Kuullostaako tämä hyvältä? Tonnikala/semtana/sipulitäyte, kananmunasmetanatäyte ja pohjalle sinappukurkkusalaattimajoneesitäyte?

Tiedän on tuhtia tavaraa, en kuitenkaan läträä noilla smetanoilla majoneeseilla kunhan lisään sen verran että saan täytteet kosteaksi.

Koristelen, salaatilla, kirskikkatomaatilla, kurkulla ja persiljalla ja juustoraasteella..

Onko maukkaan kuuloinen vai voitko suositella itse jotain hyviksi havaittuja?
Kakku voi olla myös täysin kasvispohjainenkin, kalakaan ei ole pakollinen!

Kiitos mielipiteistä/vinkeistä jo etukäteen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
2 vierasta ei syö punaista kalaakaan, tonnikalastakin vain yhtä merkkiä.Sori en muistanut tätä sanoa aloituksessa!

Vai eivät syö punaista kalaa! :D Onhan se tonnikalakin punaista, jopa tummanpunaista, raakana.

Itse asiasta: juustoraaste on minusta tosi huono koriste-elementti, sehän kuivuu heti kohta käppyräksi eikä edes näytä mitenkään hienolta.

no, tällaiset ovat ruokarajoitukset ja sen mukaan teen kakun. Eli taidan tehdä sitten pelkän kasviskakun, olisiko täyte ehdotuksia. Itse koristelen kakun vasta 30min ennen kun vieraat saapuu joten ei ei ole mulla koskaan kuivunut juustoraaste ja sitten jos kakkua jää seuraavalle päivälle niin ei enää haittaa vaikka juustoraaste on kuivaa, syön sitä silti hyvällä ruokahalulla :) Olen siis tehnyt paljon voileipäkakkuja, yleensä tolla mun kuvaamalla tavalla, mutta nyt pitää keksiä jotain uutta.

Laita kanamunaa, maustekurkkua pieneksi silputtuna ja sekota ne ruohosipulituorejuuston joukkoon. Toiseen väliin voi sit laittaa kans tuorejuuston joukkoon tonnikalaa mikä on maustettu sitruunapippurilla, tillillä ja suolalla. Päälle sulatejuustoa, kananmunan viipaleita, kurkkua, paprikaa ja tilliä.

Yhteistyössä