Täytekakun kuorrutus -neuvokaa aikataulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murusina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei sokerimassa hikoile. Peittää sitä ei tietenkään saa. Jos teet koristeet sokerimassasta, ne voi tehdä vaikka viikkoa etukäteen huoneenlämpöön kuivumaan. Kiinnitä koristeet sokerikuorrutteella, jolla koristellaan pipareita.

[QUOTE="Minttu";28827066]Ei sokerimassa hikoile. Peittää sitä ei tietenkään saa. Jos teet koristeet sokerimassasta, ne voi tehdä vaikka viikkoa etukäteen huoneenlämpöön kuivumaan. Kiinnitä koristeet sokerikuorrutteella, jolla koristellaan pipareita.[/QUOTE]

Marsipaaniko on se, joka saattaa hikoilla ja sulaa? Eli sokeri- ja kaulintamassat olisivat tässä suhteessa turvallisempia? Kinuskikissan sivuilta luin, että nimenomaan marsipaani vaatii alle sokerikreemin, jos haluaa kuorruttaa kakun jo juhlia edeltävänä päivänä ja muiden massojen alla voisi käyttää kermavaahtoa tai ylijäänyttä täytettä? Vaikka se taitaa päteä vain, jos kuorrutuksen tekee juhlapäivänä?

Voisko tästä nyt vetää sen johtopäätöksen, että jos laitan kaulintamassan alle sokerikreemin, voin huoletta päällystää kakun jo edellisenä iltana ja säilyttää yön yli jääkaapissa ilman kupua?

[QUOTE="Minttu";28827066]Ei sokerimassa hikoile. Peittää sitä ei tietenkään saa. Jos teet koristeet sokerimassasta, ne voi tehdä vaikka viikkoa etukäteen huoneenlämpöön kuivumaan. Kiinnitä koristeet sokerikuorrutteella, jolla koristellaan pipareita.[/QUOTE]

Meinasin käyttää koristeiden kiinnittämiseen elintarvikeliimaa. Osaisiko joku neuvoa, kuinka pienellä määrällä liimaa onnistuu tuollaisten pienten 2-4 cm kokoisten koristeiden kiinnittäminen?

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28828613:
Musta tuo valmis massa oli vähän epäkivan makuinen. Jos kehtaa yhtään vaivata itseään tekemällä itse vaahtokarkista sen massan, on parempaa.
Olen kyllä tehnyt molemmista itsekin.

Tällä kertaa en lähde itse tekemään, aika ja puhti ei riitä.

Yhteistyössä