pätkiskakku tms muu kakku apua kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ajattelin leipoa kakun äitienpäivää varten. Kukaan ei ole toivonut varsinaista täytekakkua ja ongelmana on se,että la aamuna lähdetään ajamaan äidin luokse.Joten kakun teen pe iltana tai la aamuna aikaisin. Täytekakun + 3 pienen lapsen kanssa 3 h autossa kauhistuttaa.Ja tuskin se täytekakku/kermakakku on enä hyvää su aamuna.

Oisko jotain vinkkiä mitä voisin tehdä? Eka meinasin pätkisjuustokakkua,mutta meillä pienet lapset ei ole tykänny digestivekeksipohjasta.Ja äitini epäili ettei nirsoille teineillekään maistu juustokakku.

Jos teen pätkiskakun jota on paljon kehuttu,ni jos teen sen pe iltana tai la aamuna ni onko se hyvää sunnuntaina vielä? Ettei kuivu liikaa? Sen suklaakuorrutteenhan voin tehdä vasta silloin sunnuntaina äidin luona.Leipomiseen ei siellä silloin ole aikaa.

Olisko jotain muita "kakkuja" mitä voisi ajatella? Ei siis tartte olla ns. kakku- kakku.Esim. mokkapalat käy mut niitä teinit on tehny tosi usein.

tulipa mieleen jos teenkin täytekakun ni mitkä olis pommin varmat täytteet jotka kaikille maistuis? Voishan ostaa valmiin pohjan tai tehdä pohjan aikasemmin.Sit vaan täyttää kakku siellä paikan päällä ja kermat tai muut päälle.

Joku kerto sellasesta täytteestä johon sulatettiin ½ pussia omar karkkia ja kermavaahdoksi ja oliko yön yli jääkaappiin. Sitte täytekakun väliin.Mitä muuta siihen sopis?

älkää haukkuko aloittelijaa...;)

Mulle pätkis kakku oli pettymys.Ei ollut hyvä...ainakaan niin hyvä kuin kuvittelin.
En oikein osaa auttaa.Ajatus hieno ettei äitis tarvii kakkua tehdä.Mutta voishan sen täyttärinkin täyttää siellä perillä jos teet pohjan jo valmiiksi...

Pohja:
175g voita/margariinia
200g tummaa suklaata
3 munan valkuaista
3 munan keltuaista
2dl sokeria
1dl vehnäjauhoja

1. Vatkaa huoneenlämpöiset valkuaiset kovaksi vaahdoksi.
2. Sulata suklaa ja voi kattilassa vesihauteessa.
3. Lisää joukkoon sokeri, keltuaiset, vehnäjauhot ja valkuaisvaahto.
4. Kaada voideltuun irtopohjavuokaan, jonka pohjalla on leivinpaperiympyrä. Paista 175 asteessa 25-30min. Ei tarvi olla läpikypsää, on parempaa vähän pehmeänä.
5. Anna jäähtyä vähän, irrota reunat ja kippaa lautaselle.

Päällinen:
25g voita/margariinia
0,5dl kuohukermaa
200g minttusuklaata (esim. 2 Pandan minttusuklaalevyä)

1. Lätki aineet kattilaan ja sulata miedolla lämmöllä. Sekoita litku tasaiseksi ja levitä kakun päälle.
2. Anna hyytyä jääkaapissa, kunnes suklaa on jähmettynyt.

*muoks* Tämä on mun kestosuosikki, on tarjolla jouluna, juhannuksena, synttärinä, naapurin serkun kaiman synttärinä... :D

kiitos vinkeistä.

pätkisjuustokakkua eka katselin ja sen pohjanhan voi tehdä esim minttudominoista.Mut äitini epäili ettei teinit tykkää siitä juusto/hyytelö osasta.:(

Mä olen kerran tehnyt pätkis kakkua mutta siitä on jo niin pitkä aika.
Ruttiksen laittama ohje kuulosti herkulle.Mä vaan mietin miten noi suklaan sulatus ym hommat onnistuu äidin mini keittiössä ja asunnossa joka on muutenki ihan täynnä. Käydään hakemassa kiinalaista ja syödään siellä.
RUTTIS: onnistuisko toi sun kakku juttu niin että tekisin pe iltana pohjan.Onko hyvää vielä su? olen siskoni luona yötä la-su jos la iltana tekis päällisen siihen? siskoni ei leivo koskaan joten leivontavälineitä sieltä ei löydy,mutta kattila varmasti löytyy kuorrutteen sulattamiseen.

Jos ap sattuu vielä käymään niin vastaan nyt kun taas koneen ääressä olen..

Voit tehdä jo perjantainailtana. Ei se niin hyvää ole kuin tuoreeltaan, mutta silti parasta :D

Tai jos kuitenkin haluat yrittää siskollasi, niin otat irtopohjavuoan ja sähkövatkaimen kotoota mukaan. Vesihauteeksi kelpaa ihan mitkä vaan 2 erikokoista kattilaa, ei mullakaan mitään höyrytyshärpäkkeitä kotona ole. Tai voit sulattaa suklaan ja voin tositosi hitaasti ja varovasti mikrossa, sekin onnistuu.

kiitos ruttikselle :)

Voipi silti olla parempi että teen kakun kotona. Voin olla aika poikki reissun jälkeen.Kolme pientä lasta+ koira jolla juoksut ja itse viimisillään raskaana;) plus viikonlopun kamat mukana. Mies on työreissussa ja haetaan lentokentältä su iltana.
Ehkä yritän la aamuna tehdä sen....

Yhteistyössä