Voikohan nielurisat leikata jos samaan aikaan on angiina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi ei!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi ei!

Vieras
Mulla on tänään aika nielurisa leikkaukseen ja nyt sit on kurkku kipee ja peitteitäkin on vähän :(
Käännyttääkö ne nyt pois sieltä ja saan uuden ajan?
Toivottavasti voi leikata kun kaikki on nyt järjestelty niin että oon 2viikkoa sairaslomalla...

No ei tietenkään sairaana voi mennä leikkaukseen! Soita sinne samantien ja kerro tilanne, että ehtivät antaa ajan jollekin muulle. Harmin paikka, paranemisia!

Mulle ainakin aikoinaan sanoivat, että tilanne kurkussa pitää olla rauhoittunut ennen puukolle menoa, koska se hankaloittaa operaatiota suuresti (infektioriski suurentunut). Joten - jos et ole vielä tehnyt - soitapa pikimmiten ja kysy ohjeistuksesta!

[QUOTE="Vieras";29107517]Ihan jo flunssa estää nielurisaleikkauksen, ainakin itsellä kävi näin. Soitapa ap sinne ja kysäise.[/QUOTE]

Flunssa tai mahatauti tms estääkin leikkauksen (lähinnä nukutuksen), mutta ei nielutulehdus tai paise välttämättä. Joskus angiinan tai nielupaiseen hoitona voi olla nielurisojen poisto.

[QUOTE="viola";29107534]Flunssa tai mahatauti tms estääkin leikkauksen (lähinnä nukutuksen), mutta ei nielutulehdus tai paise välttämättä. Joskus angiinan tai nielupaiseen hoitona voi olla nielurisojen poisto.[/QUOTE]

Nykyisin ainakin täällä meidän sairaanhoitopiirissämme tehdään paljonkin näitä kuuman vaiheen tonsseja. Ja yhtä hyvin ne paranee, yksillä kivuilla.

Yhteistyössä