Voikohan koiran jättää hyvillä mielin yksin kotiin kun en tiedä pelkääkö pauketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";27789001]Voi helvetti ei näköjään koiran omistajat pääse juhlimaan uutta vuotta koskaan. Tästä mulle ei kerrottu.[/QUOTE]

URPO !!!
Kerrottiinko sulle kun pyöräytät pari muksua maailmaan et niistä tulee ottaa vastuu ?!? EI koska sen tietää jokainen. Ihan sama asia koirassa, sulla on vastuu siitä. Miten tyhmä sun täytyy olla ettet ymmärtänyt sinulla olevan VASTUU siitä samalla tavalla kuin kersoistasikin.
Villi veikkaus ettet ole lukenyt YHTÄÄN koiranomistajan kirjaa tai jutellut yhdenkään koiranomistajan kanssa ENNEN koiran hankkimista.

Anna hyvä ihminen koira pois, et ole sopiva koiranomistaja jos perusasiast ovat noin retuperällä..."Tästä mulle ei kerrottu"...

Aivan käsittämätön pelle ! I rest my case !

[QUOTE="alkup.";27789362]Ja sitä mietin, että entä jos olisin yötöissä, niin pakkohan se koira olisi yksin jättää.[/QUOTE]

Ilotulistusta on kerran vuodesta, yhtenä yönä.
Koira voi olla "normaalin" yön yksin (kunhan se on opetettu siihen), onhan noita vuorotyöläisiä, mutta nyt on kyse UUDESTA VUODESTA !

Ja jos mies lähtisi juhlimaan, niin koira menisi hoitoon. Yllättävän yksinkertaista. En mäkään juhlimaan koskaan pääse, kun olen pyhät töissä. Se on voi voi ja ammatinvalintakysymys samoin kun se teetkö lapsia ja otatko lemmikkejä

Jos olisi sellainen fiilis, että on päästävä juhlimaan, niin lykkäisin ainakin lähtöä myöhemmäksi, esim. klo 22. Sitten on jo kuulunut niin paljon pauketta, että tietää, miten koira reagoi. Jos vaikuttaa siltä, että on ok, niin lähtisin. Eipä sitten tarvi sentään kovin monta tuntia yksin olla, jos yksin ollessa ei olisikaan yhtä rento.

En jättäisi. Meillä puolivuotias kultsu eikä tulis mieleenkään lähteä ja jättää koiraa yksin. Vaikka pennulla onkin täällä seurana vanhempi kultsu, 6-vuotias. Vanhempi ei säiky ja viime vuonna oli muutaman tunnin alkuillasta yksin mutta tulin kotiin hyvissä ajoin ennen puolta yötä ja olin sitten koiran kanssa loppuyön. Varmuuden vuoksi, vaikka olisi varmasti yksinkin pärjännyt. Mutta pennun kanssa jolla eka uusi vuosi edessä niin EI saa jättää yksin.

No jos sun nyt on niin pakko mennä niin rakenna sille johonkin mieluisaan paikkaan jo nyt oma pesä. Suljet kaikki ikkunat ja laitat verhot eteen ettei välke tule niin voimakkaana. Luonnollisesti radio mahd. kovalle ja vesikippo koiran lähelle. Jos se koira alkaa sekoilemaan illan mittaan niin älä lähde.

Mulla toinen koira on jo pari päivää kuunnellu paukkuja ja ihan vauhkona koko ajan. Nyt on vaatekaapissa omassa pesässä piilossa. Tätä koiraa en voisi kuvitellakaan jättäväni yksin vaikka tuskin nyt siihen kuolisi kuitenkaan. Toinen ei reagoi muuhun kun kovimpaan välkkeeseen ja tuon voisin kuvitella jättäväni kotiin radio seurana.

Koira on iältään yli vuoden. Käytiin lenkilläkin ja nytkin tuossa lähellä kunnon ilotulitus, eikä koira pelkää sitten yhtään. Ihan normaali oli lenkilläkin, eikä reagoinut ääniin mitenkään.

[QUOTE="alkup.";27790347]Koira on iältään yli vuoden. Käytiin lenkilläkin ja nytkin tuossa lähellä kunnon ilotulitus, eikä koira pelkää sitten yhtään. Ihan normaali oli lenkilläkin, eikä reagoinut ääniin mitenkään.[/QUOTE]

No hyvä. Muista kuitenkin että otat tavallaan riskin koska kyseessä kuitenkin pentu. Just tolla mun toisella koiralla kävi niin että ekana talvena pelästy voimakkaasti lumiauran kolahdusta ja sen jälkeen niin ukkonen kuin raketit on pistäny vauhkoks. Kyllähän sen kanssa elää ja koira voi muutoin hyvin ja on normaali mutta aika iso juttu koiralle ajatellen juuri näitä kauhupäiviä.

[QUOTE="alkup.";27790347]Koira on iältään yli vuoden. Käytiin lenkilläkin ja nytkin tuossa lähellä kunnon ilotulitus, eikä koira pelkää sitten yhtään. Ihan normaali oli lenkilläkin, eikä reagoinut ääniin mitenkään.[/QUOTE]

No hyvä, että älysit itsekin olla reagoimatta niihin mitenkään. Eka moka monella on se, et jäädään tuijottamaan koiraa, miten tämä reagoi

Meillä koira ei aikaisempina vuosina ole ollut moksiskaan rakettien äänistä / valoista mutta nyt on koko illan kulkenut perässä ja tunkee syliin ...30 kiloinen kultainennoutaja :) Ja ei suostu lähtemään lenkille vaikka asutaan "maalla" eikä tässä ihan lähellä naapurissa kukaan ammuskele raketteja. Normaalisti kuitenkin tässä touhutaan, tv päällä, jne. koiraa ei saa "palluttaa" koska sitten luulee että äänissä onkin jotain tosissaan pelättävää.

Yhteistyössä