Voiko vit##ukseen kuolla???

Mansikkamäki

Jäsen
14.02.2007
285
0
16
Tänään piti olla lähes elämäni onnelisin päivä: Ostettiin talo!!!
Talossa on tosin vuokralainen, joka sanoi heti kun mentiin taloa katsomaan, että hän muuttaa sit heti pois, ettei jää meidän esteeksi. Tänään sit muuttui ääni kellossa kun saatiin nimet paperiin. Meidän pitää odottaa 6kk ennenkuin päästään uuteen kotiin(irtisanomisaika). Ja vuokra on ollu ihan naurettavan halpa eli me elätetään osittain sitä emäntää. Ja ite joudutaan kolmen lapsen kans kolmioon kun isompaan ei todellakaan ole varaa lainanmaksun jälkeen...
Kyllähän mä ymmärrän sitä naista, mut ois aika paljon helpompaa sen löytää yhden lapsen kans asunto. Me saadaan nyt kumminkin muuttaa kaks kertaa puolen vuoden sisällä.

Auts! Ei siihen kyllä varmaankaan kuole, mutta inhottava tilanne teillä on. Meillä (siis kun vielä vuokralla asuttiin) sanoi vuokraemäntä vuokrasopimuksen irti jo ENNEN kuin alkoi myymäänkään. Ei teillä sit entinen omistaja oo sopimusta hoksannu/tahtonu/viitsiny irtisanoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Eikös se ole 3kk irtisanomis aika, kun vuokranantaja vaihtuu? Voin olla väärässäkin, mutta muistelisin tällaisesta kuulleeni..

Ei vuokranantajan vaihtumisella ole merkitystä. Jos vuokralainen on asunut yli vuoden, irtisanomisaika on 6kk.

ap, onnistuisiko vuokran nostaminen?

me jätettiin yks asunto just ton takia ostamatta. ei varmaan kukaan muuta poies ennen irtisanomisajan loppumista. varsinki jos on halpis kämppä. mut hei, nostakaa vuokraa vaik triplaksi!!

Alkuperäinen kirjoittaja toihan on ihan tietojuttu:
me jätettiin yks asunto just ton takia ostamatta. ei varmaan kukaan muuta poies ennen irtisanomisajan loppumista. varsinki jos on halpis kämppä. mut hei, nostakaa vuokraa vaik triplaksi!!

Tähän peesi, vuokraa minäkin ensi töikseni nostaisin niin että saa edes oman vuokran maksettua. Kele!! Aplle :hug:

Ei voi vitutukseen kuolla, valitettavasti, mutta pienet on sun vitutuksen aiheet, jos yhtään lohduttaa. Rahalla saa ja hevosella pääsee! Toisten vitutukseen on sellaiset syyt, ettei auta raha.....

Yksipuolinen vuokran korotus ei oikein taida onnistua. Indeksikorotukset ovat eri juttu mutta mielivaltainen korotus ei ole mahdollista ellei vuokrasopimukseen tätä ole kirjattu korotusperusteena.

Vuokraa voidaan mielivaltaisesti korottaa siten että vuokrasopimus irtisanotaan ja uusi tehdään isommalla vuokralla. Tämä ei tietenkään nyt toimi koska irtisanomisaika on silti tuo 6kk.

http://www.laki24.fi/vuok-asuinhuoneistonvuokra-vuokrankorotus.html

Ei kai tässä auta kuin odottaa se puol vuotta... Me tarjottiin sille kivaa kolmiota(sitä minne mennään nyt sit itse), mut ei kuulemma mahdu sinne kun yövieraille pitää olla oma huone...
Auttaskohan jos sanois, et se saa olla ilmaseksi heinäkuun jos häipyy heinäkuun loppuun mennessä? Vuokraa on pakko nostaa, mut ei sitäkään voi kerralla nostaa kamalasti.
Eihän me aateltu kun ostettiin, että se jää siihen muhimaan, kun se itse sanoi, että lähtee äkkiä pois meidän tieltä.

Minä olen senvertä jääräpää, että jos mun vuokrasopimus yritettäisiin purkaa ennenaikaisesti, niin käynnistäisin käräjäoikeusrumban, jossa valittaisin vuokrasopimuksen purusta. Vaikkakin häviäisin, saisin pelattua lähes vuoden lisää asumisaikaa halvassa asunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lakinikkari:
Minä olen senvertä jääräpää, että jos mun vuokrasopimus yritettäisiin purkaa ennenaikaisesti, niin käynnistäisin käräjäoikeusrumban, jossa valittaisin vuokrasopimuksen purusta. Vaikkakin häviäisin, saisin pelattua lähes vuoden lisää asumisaikaa halvassa asunnossa.

mutta maksaahan se käräjöintikin!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Lakinikkari:

mutta maksaahan se käräjöintikin!

Ei vähävaraiselle, valtio maksaa

Uusimmat

Yhteistyössä