voiko vauvan jättää itkemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:
tuota noin...pari juttua:
koliikkia ei oo enää tuon ikäisellä, se loppuu n3kk.
ja toinen: 6kk iässä voi aloittaa unikoulun, mutta hermojahan se vaatii...

Hmmm... ap kirjoitti ihan selvästi, että lapsi on 6 viikkoa vanha - ei 6 kuukautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jande:
Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:
tuota noin...pari juttua:
koliikkia ei oo enää tuon ikäisellä, se loppuu n3kk.
ja toinen: 6kk iässä voi aloittaa unikoulun, mutta hermojahan se vaatii...

Hmmm... ap kirjoitti ihan selvästi, että lapsi on 6 viikkoa vanha - ei 6 kuukautta.
hups, lukihäiriö iski jälleen, sorry.
No ei tuon ikäistä saa huuattaa, ei tietenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jande:
Sinä varmasti tiedätkin tämän, mutta sanottakoon vielä; 6-viikkoinen vauva ei osaa kiukutella. Hän itkee, koska hänellä on siihen syy.

Vauvasi saattaa saada paljosta tissittelystä ilmavaivoja - näin kävi ainakin meillä. Ilmavaivoihin ei ole varmasti toimivaa lääkettä - ikävä kyllä. Apukeinoja silti on; kävelyttäminen, hyssyttely, jalkojen pumppaaminen eri tavoin ja esim lentokoneasennossa kantaminen tai masullaan pitäminen esim. polvien päällä. Meillä otin vauvan syliin ja sitten 'poljettiin mummolaan' tai sitten vaan kanneskelin lentokoneasennossa pitkin kämppää. Disflatylit kokeiltiin; niissä muuten kannattaa sit antaa se 15 tippaa kolmesti päivässä - meillä ainakaan ei pienemmät määrät tehonneet. Vyöhyterapiakin auttoi vähäsen. Meillä vyöhyketerapeutti antoi neuvoja miten hieroa vauvaa kotona.

Hyvä idea tuo että lähtisitte vauvan kanssa mummolareissulle, jotta miehesi saisi nukkua univelat pois. Pirteämpänä sitä näkee maailman ihan eri valossa. Jaksuja teille!

Kiitos neuvoista! Pitääkin lisätä tuot Disflatyl-annosta eikä pyöilyäkään olla kokeiltu. Nyt vaunuajelulle ja tietokone kiinni.

Voimia ap, miehesi on kyllä väärässä, pidä vaan pääsi vauva tarvitsee syliä. Meillä esikoinen oli ihan samanlainen, iltahuutoja (joka ilta pari tuntia) kesti 2vkoa-vajaat 3kk, sitten ne loppuivat. Minäkin kokeilin maidotonta dieettiä ja karsin kaikki ilmavaivoja aiheuttaneet ruokavaliosta (täytyy sanoa että omat syömiset oli ankeat), mutta valitettavasti meillä noista ei ollut apua. Mutta tosiaan sitten ne huudot vaan itsekseen loppuivat.

Kyse ei ole muuten taida olla kulttuurisidonnaisesta asiasta miehesi asenteen suhteen: mulla on britti-irkku mies joka tuudittelisi vauvaa vaikka koko yön koska hänen mielestään on kamalaa jos vauva kärsii ja itkee.

Alkuperäinen kirjoittaja zip:
Mieheni on täysin toisilla linjoilla meidän lapsen kasvatuksemme suhteen. Vauva on nyt 6vk vanha ja iltakoliikkia on joten itkee paljon iltaisin. Päivällä on rauhallisempi, mutta helposti etsii rintaa lohdukkeeksi ja ja toisinaan olisi tissillä ihan jatkuvasti eli n.15-20min edellisen syötön päättymisen jälkeen ja tätä koko päivän. Painoa tullut enemmän kuin tarpeeksi ja on ns. ylisyötetty lapsi ja on sitten yritetty saada lohdutettua muutenkin kuin vain syöttämällä: kapaloon kääritty ja tuuditettu, viety vaunuajelulle annettu tuttia jne. mutta näillä yleensä rauhoittuu n.5-15minuutiksi kunnes alkaa huutamaan taas ja haluaisi rintaa.
Mies on sitä mieltä että illalla koliikkihuudon aikaana pitäisi jättää vauva yksikseen omaan sänkyyn vaan ja antaa huutaa. Jos mies päivällä hoitaa vauvaa hän ei halua tuoda tätä imetettäväksi minulle vaan antaa vauvan itkeä ja esim. katsoo televisiota tai pelaa pleikkaria eikä jaksa välittää vauvan itkusta. Yleensä vauva tällöin joko miehen sylissä tai tämän vieressä. Mies on 42v. ja hänen kaverinsa joilla on myös lapsia ovat kaikki kehottaneet tätä olemaan välittämättä vauvan itkusta joten nyt hän toteuttaa tätä eikä kuuntele alkuunkaan minua. Mitä mieltä olette, saako vauvaa missään tapauksissa jättää itkemään ja jos ei, niin mikä olisi paras keino saada mieheni ymmärtämään tämä. Hän ei usko sitä mitä kirjoissa ja kansissa lukee.

Mulla oli hankala koliikkilapsi, ja myöntää täytyy että koska yksin olin. Joskus jätin hänet itkemään kun pinna oli kireä.
Muistan ne yöt kun vauva huusi ja minä itkin olohuoneessa ja taoin tyynyä, purin vihaani ja yksinoloani.
Sitä ei kukaan tiiä, ellei ole koliikkilasta, yksin ja jos lapsesta kasvaa hankalatemperamenttinen..

Hän ei osallistu lapsenhoitoon?
Sano et sen ajan mitä pelaa pleikkaria, voi pitää vauvaa rinnan päällä.
Minä katsoin monet kerrat töllöä niin, vauva huusi ja huusi, minä makasin sohvalla, pidin vauvaa rinnan päällä ja taputtelin selkään.
Kun vauva nukahti tms vaikeni, heräsin siihen hiljaisuuteen.

Oli ne aikoja, ja ei koskaan enää samanlaista.

Niinkuin moni muukin on sanonut, vauvaa ei saa jättää huutamaan. Se, että vauva huutaa sylissä on parempi, kuin se, että vauva huutaa itsekseen. Sylissä vauvalla on turvallinen tunne siitä huolimatta, että kipu masussa on edelleen. Mutta jos itkee kipuaan yksi ja vielä on turvaton tunne, että on jätetty ihan yksin, niin se ei kyllä tee hyvää vauvalle.

Oletteko ajatelleet koliikkikeinua vauvalle? Meillä se auttoi tosi paljon, vaikka varsinaista koliikkivauvaa ei ollutkaan. Oli muita masuongelmia siis, mutta tuosta koliikkikeinusta oli hurjasti apua. Me ostettiin keinu käytettynä huuto.netistä, mutta uutena niitä myy ainakin Lastentarvike. Meillä oli tällainen: http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=2265072
En löytänyt kuvaa muualta, niin tuli jonkun kaupan sivuilta, mutta kuvassa kuitenkin kapistus, josta on valtavasti apua.

Meillä mies myös tuollainen että kun vauva itkee kovasti eikä mikään auta niin on sitten vain vauva sylissä sohvalla eikä tee mitään. Meillä lapset itkeneet tosi vähän eli ei mitään koliikkeja tms. mutta tietysti jokainen vauva joskus itkee.

Olen vain sanonut miehelle, että vauva ei koskaan opikaan rauhoittumaan hänen kanssaan, koska ei koe saavansa apua siihen harmitukseensa. Toki mies siis aina ensin yrittää rauhoittaa, mutta jos ei auta niin ei yritä enempää.

Tästä syystä tosi vähän jätän miestä vauvan kanssa, korkeintaan suihkun ajaksi tai nopean kauppareissun tms.

kaikkia jaksanut lukea, mutta, jos kukaan ei vielä sanonut niin PIDÄPPÄ PUHUTTELU MIEHEN KAVEREILLE , JOS HEITÄ USKOO!
Kumma, että ukkos hermot kestää kuunella itkua. Pyydä ne kaverit teille kylään silloin, kun vauva pahiten itkee ja katso mitä tuumaavat, kun ukkos ei hoida. Nukkuva tai tyytyväinen vauva ei tarvitse hoitoa itkevä tarvitsee. Kerro tämä miehellesi, että on merkki, siitä että jotai tarttis tehrä...

Yhteistyössä