Ihan asiallisesti kerroin miehelle että mielelläni hoidan lapsen yksinkin, koska olen sitä mieltä että vauvaa ei voi jättää eikä mielellään minun mielestäni syliinkään itkemään varsinkaan jos ei ole edes kokeillut lohduttaa jotenkin muuten. Tämän jälkeen hän sitten taipui siihen, että hänkin yrittää vielä enemmän, koska haluaa olla vauvaa hoitamassa muulloinkin kuin vain silloin kun tämä on hyväntuulinen ja tyytyväinen. Oltiin vauvan kanssa mummolassa pari yötä, että mies sai nukuttua univelkansa, käytiin vyöhyketerapiassa ja jatkettiin minun maidotonta dieettiä. Näillä iltaitkut rauhoittuivat ja hävisivät kokonaan. Eilen kuitenkin itki 2h, mikä on aiempaan verrattuna vielä vähän, mutta kävi miehen hermoon, niin että lopulta huusi tytölle päin tämän naamaa että "turpa kiinni", niin että minäkin säikähdin sitä huudon intensiteettiä. Sen jälkeen antoi vauvan minulle ja sanoi, että ei oikeasti kestä sitä huutamista. Olisi voinut kyllä sanoa aikaisemmin tai edes vihjata, mutta hän oli ollut toisessa huoneessa tämän kanssa. Varmasti vauvaa ihan pelotti ja järkytti sellainen huutaminen.
Ei olla keritty vielä juttelemaan asiasta kunnolla, kun minä sitten otin vauvan kun mies lähti pois huoneesta ja vauvan kanssa nukahdettiin pian tämän jälkeen. Aamulla oli mies allapäin, varmaan pettynyt itseensä. Sanoin vain, että jos hän ei pysty käsittelemään sitä huutoa on hänen PAKKO antaa minun hoitaa vauvaa jos se itkee.
Syöttämisestä: Käytiin neuvolassa ja edelleen ohjeeksi että yritetään pitää syöttöväliä n.2h. Pituuteen suhteutettu painokäyrä oli tosin hieman laskussa, joten en ole sen jälkeen kelloa katsonut vaan antanut syödä minkä haluaa ja yrittänyt vain röyhtäytellä ahkerasti ja kanniskella, hieroa mahaa jne. sillä seurauksella että päivisin edelleen itkee ihan yhtä paljon kuin ennenkin. Illoista en osaa nyt sanoa mikä johtuu mistäkin, mutta nyt parina iltana on taas itketty, mutta ei mitenkään kohtuuttomasti. Tyttö haluaa syödä välillä 5-10minuuttia edellisen syötön jälkeen ja joskus menee jopa 1½h, keskimäärin syö 1h välein. Ennen nukkunut 3h päiväunet 10-13, mutta nyt muutamana päivänä unet jääneet huomattavasti lyhyemmiksi ja herätessään halunnut syödä. Illan on sitten rinnassa kiinni. Kakkaa tulee runsaasti ja vaipat aina niin märät että sisävaipoista voi puristaa nestettä 2h vaipanvaihdon väleillä (kestovaipat käytössä). Jos sattuu esim. yskäisemään syönnin yhteydessä näkee miten rinnasta oikein suihkuaa maitoa. Tosin minusta on alkanut tuntua että maitoni täytyy olla jotenkin laihaa (en tiedä onko se mahdollista), mutta kävisi järkeen sen puolesta että olen 47kg ja ollut jo pari viikkoa tässä samassa painossa kuin olin ennen raskautta (rasvaprosentti tällöin 16%) ja ruokavalio on yksipuolistunut maidottomuuden takia jonkun verran. Kyllähän sitä tietysti ihmisessä varastoissa on rasvaa ja ravintoaineita, mutta ei se elimistö helposti niistä luovu, jos ne on niin vähäiset kuin minulla nyt on. Aion siis neuvolan neuvoista huolimatta syöttää just niin paljon, kuin pieni haluaa syödä ja sitten kun on vatsanväänteitä niin heijaan ja lohdutan. Sillä kun on niitä vatsanväänteitä joka tapauksessa, oli se syöttäväli ihan mikä vain. Lisäksi rupean itse syömään enemmän. Mies olisi kiva patistaa jonnekin isien ryhmään, mutta kun ei sellaista näillä main ole.
Tuo "laiha maito" kuulostaa kyllä ihan hassulta. Onko kenelläkään koskaan tullut mieleen samanlaista/onko tietoa?