Voiko työntekijä ja työnantaja sopia ettei ta maksa 3kk palkkaa äitiyslomalle jäädessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työntekijä ja työnantaja voi sopia keskenään periaatteessa ihan mitä vain jos ne sopimukset on todella yhteisymmärryksessä tehty. Kaikesta tällaisesta kannattaa tehsä mustaa valkoiselle

Kun puoliso on työnantaja ja katsotaan että kaikki ylimääräinen byrokratia kaiken muun byrokratian päälle turhauttaa, joten ei jaksais muutamien satasten edestä alkaa siihen paperien vääntelyyn. Sillä minä vaan. ;)

Minä olen perheyrityksessä töissä ja minä valitsin hakemukseen sen kohdan, että työnantaja EI maksa palkkaa. Tällöin siis Kela maksoi suoraan minulle ja firman ei tarvinut ensin maksaa minulle ja sen jälkeen anoa Kelalta. Turhaa byrokratiaa minäkin halusin välttää... Plus että minulla kun päiväraha määräytyi yelin mukaan eikä palkan niin näin minä saan Kelasta enemmän kun mitä palkka olisi ollut...
Ja kuvittelisin, että se on ihan mahdollista tehdä näin, kun kerran tuossa anomuksessa pitää itse valita maksaako työnantaja vai ei. Tietty tessissä määrätään ja sitä on noudatettava, mutta jos tesiä ei ole niin luulisi saavan valita itse mitä tekee?

Tesissä nimenomaan on maininta että tulee maksaa kolmen kuukauden palkka, mutta jos ei halua turhaa byrokratiaa niin ei kait kelakaan siihen pakota. Vähemmän tulee niillekin työtä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30835027:
Kun puoliso on työnantaja ja katsotaan että kaikki ylimääräinen byrokratia kaiken muun byrokratian päälle turhauttaa, joten ei jaksais muutamien satasten edestä alkaa siihen paperien vääntelyyn. Sillä minä vaan. ;)

jos olet töissä miehesi yrityksessä, kannattaa tilanne selvittää vaikkapa Suomen Yrittäjien neuvonnasta,(jos olette jäseniä). Yrittäjäpuolisona tilanne aivan eri kuin tavallisena palkansaajana. Korvausten ja tukien osalta voi tulla yllätyksiä.

Jos työnantaja on puoliso, niin mikset irtisanoudu? Silloin ei tarvitse ainakaan maksaa ja taistella. Puolisosi ottaa sut kuitenkin takas töihin sitten kun on sen aika.

Yhteistyössä