voiko työkkäri osoittaa minulle lähihoitajille kuuluvia töitä, vaikka

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minttu"

Vieras
minulla ei ole koulutusta alalle, mutta olen tehnyt pari vuotta kyseisen alan hommia?

arvelin että en halua hoiva- alalla jatkaa, vaan hakisin kaupallisen puolen töitä, tai toimistopuolta koska olen merkonomi koulutukseltani.
voinko sanoa työkkärissä että haen vain tämän tyyppistä työtä
 
[QUOTE="vieras";27170546]Voi, niillä ei ole mitään rajoitteita omille tekosilleen.[/QUOTE]

joskus soittivat että äkillisesti olisi pitänyt lähteä yövuoroa tekemään, ihan tuntemattomaan paikkaan. Ei mulla ole koulutusta, en lähtenyt. En kyllä saanut karenssiakaan kun vetosin siihen ettei ole tarvittavaa ammattitaitoa. jollain lailla vastuutonta touhua, jos olisin mennyt ja jotain sattunut niin, minunhan se syy olisi ollut.
 
Mun käsittääkseni ei voi lähihoitajan töitä tarjota jos et ole lähihoitaja. Kun ei se työnantaja voi kuitenkaan sua palkata kun et ole pätevä. Mun käsittääkseni lähihoitajan töihin tarvitaan koulutus. Ainakin multa on aina kysytty Valviran myöntämää lupaa toimia lähihoitajana kun olen uuteen työhön mennyt.
 
[QUOTE="vieras";27170710]Sillä koulutuksella ole niin väliä, voi kosmetologikin olla apteekissä töissä ja esitellä lääkkeitä asiakkaille.[/QUOTE]

Itse haluaisn et mua hoitaa oikea koulutettu hoitaja eikää merkonomi. Ihan sama jos menisit lääkäriin ja lääkäri toteais et olen muuten juristi mut enköhän osaa sulle lääkkeet määrätä. Mun tietääkseni ainakin sairaalassa ovat hyvin tarkkoja et lähihoitajat ovat päteviä. Apteekki kai on vähän eri asia, mut kai ne farmaseutit nyt kuitenkin on farmaseutteja ketkä niitä reseptejä käsittelee eikä esim kosmetologeja.
 
[QUOTE="vieras";27171323]Itse haluaisn et mua hoitaa oikea koulutettu hoitaja eikää merkonomi. Ihan sama jos menisit lääkäriin ja lääkäri toteais et olen muuten juristi mut enköhän osaa sulle lääkkeet määrätä. Mun tietääkseni ainakin sairaalassa ovat hyvin tarkkoja et lähihoitajat ovat päteviä. Apteekki kai on vähän eri asia, mut kai ne farmaseutit nyt kuitenkin on farmaseutteja ketkä niitä reseptejä käsittelee eikä esim kosmetologeja.[/QUOTE]

Kukapa se ei haluaisi asiantietävää palvelua mutta näin se ei vaan ole.
 
Ihmettelen ylipäätään, työllistääkö joku työnantaja työnhakijaa, joka on pakotettu hakemaan työtä. Tiedän, että jotkut yritykset ovat ilmoittaneet te-toimistoille, ettei heille tarvitse lähettää ketään työnhakuun työhönosoituksella.
 
[QUOTE="vieras";27171481]Ihmettelen ylipäätään, työllistääkö joku työnantaja työnhakijaa, joka on pakotettu hakemaan työtä. Tiedän, että jotkut yritykset ovat ilmoittaneet te-toimistoille, ettei heille tarvitse lähettää ketään työnhakuun työhönosoituksella.[/QUOTE]

Tietenkin kun työnantaja siinä tienaa, ilmaisen työntekijän samoilla vastuilla kuin vakituinen työntekijä.
 
Hohhoijaa. Ei mitään väliä vaikka olisit filosofian maisteri, työkkäri voi laittaa sulle työhönosoituksen siivoojaksi. Mutta tiedätkös, jos hakee itse niihin paikkoihin niin voi itse valita minne hakee! Jos on laiska paska niin voi varautua sitten epämieluisaan hommaan.
 
Hohhoijaa. Ei mitään väliä vaikka olisit filosofian maisteri, työkkäri voi laittaa sulle työhönosoituksen siivoojaksi. Mutta tiedätkös, jos hakee itse niihin paikkoihin niin voi itse valita minne hakee! Jos on laiska paska niin voi varautua sitten epämieluisaan hommaan.


Täällä kerran työkkärin setä veti herneet nenään, kun työntekijä itse oli löytänyt itselleen työpaikan. Olivat näet halunneet pitää sitä työmaata työkkärin 'omana' työmarkkinatukipaikkana, ja nyt joku onneton meni ja hankki sieltä itselleen työn :O
Meinasivat että karenssia saisi jollain konstilla...... perustelivat että työmarkkinatuen ainakin menettää yms. (niin, oletettavasti, koska sen korvaa palkka :D)

Se onkin kyllä ainutkertaista, yleensä mitä olen kuullut on, että kukaan ei ole saanut minkäänlaista osoitusta tökäristä muuta kursseille.
 
[QUOTE="minttu";27170536]minulla ei ole koulutusta alalle, mutta olen tehnyt pari vuotta kyseisen alan hommia?

arvelin että en halua hoiva- alalla jatkaa, vaan hakisin kaupallisen puolen töitä, tai toimistopuolta koska olen merkonomi koulutukseltani.
voinko sanoa työkkärissä että haen vain tämän tyyppistä työtä[/QUOTE]

tarjolla sille alalle töitä paikassa missä asut. Itse voit myös etsiä. Merkonomihan pitäs päästä kassan myyjäks, vaikka luulen että etsit jotain pankin alaa.
 
No mä en sua palkkais vaikka työkkäril ähettäis sut meille haastatteluun. Ja luulen et moni muukaan osastonhoitaja ei halua ottaa sitä riskiä että palkkaa epäpätevän hoitajan, kun ei siitä ole työssä mitään hyötyä, kun ei voi itsenäisesti työtä tehdä. Kait se on eri asia aloilla jossa koulutus vaatimusta ei ole laissa määrätty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27172068:
Täällä kerran työkkärin setä veti herneet nenään, kun työntekijä itse oli löytänyt itselleen työpaikan. Olivat näet halunneet pitää sitä työmaata työkkärin 'omana' työmarkkinatukipaikkana, ja nyt joku onneton meni ja hankki sieltä itselleen työn :O
Meinasivat että karenssia saisi jollain konstilla...... perustelivat että työmarkkinatuen ainakin menettää yms. (niin, oletettavasti, koska sen korvaa palkka :D)

Se onkin kyllä ainutkertaista, yleensä mitä olen kuullut on, että kukaan ei ole saanut minkäänlaista osoitusta tökäristä muuta kursseille.

ainoastaan työkkäri löytää jos ikinä löytää.
 
Periaatteessa työnsä voi valita silloin kun on varaa valita... =)

Silti pitäisin aika kyseenalaisena osoittaa juuri esim. hoitoalan työtehtäviä henkilölle jolla ei ole alan koulutusta. Työnantajan vastuullahan tuo on.
 
No mä en sua palkkais vaikka työkkäril ähettäis sut meille haastatteluun. Ja luulen et moni muukaan osastonhoitaja ei halua ottaa sitä riskiä että palkkaa epäpätevän hoitajan, kun ei siitä ole työssä mitään hyötyä, kun ei voi itsenäisesti työtä tehdä. Kait se on eri asia aloilla jossa koulutus vaatimusta ei ole laissa määrätty.

että hoitajan 2 vuoden työkokemus on riittävä.
 

Yhteistyössä