Voiko teinin huone olla "saunakammarissa"?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli meillä on sellainen talo, jossa "toisessa siivessä" on sauna, pesutilat ja takkahuone. Tuo takkahuone on vähän sellainen "saunakammari". Olisiko mitään järkeä antaa teinin 16v. pitää sitä omana huoneenaan? Tuossa huoneessa myös oma uloskäynti. Toki teini saisi olla siellä rauhassa pikkusisaruksiltaan, mutta käynti pesutiloihin on sitten takkahuoneen kautta. Onko kellään tällaista vastaavaa järjestelyä?

"vieras"
Mun porukat asuu sellaisessa vanhassa talossa, jossa oli pihassa erillinen vanha saunarakennus. Taloon on kuitenkin myöhemmin rakennettu kellariin uudet saunatilat, joten se vanha saunarakennus oli tyhjillään ja se rempattiin mulle omaksi huoneeksi. Oli tosi hyvä systeemi. Sielä sai olla ihan omassa rauhassa ja tehdä omia juttuja ilman pienempien sisarusten sekaantumista. Kun muutin pois kotoa, niin sinne muutti sitten pikkusisko mun tilalle. Se tykkäs kanssa.

3 lasta
Eikö vanhemmat voisi muuttaa siihen saunakammariin ja antaa oman huoneensa sille teinille?
Kuvittelisin teinin haluavn enemmän yksityisyyttä kuin se, mitä tuollainen tila hälle tarjoaa.

nooh
Eikö vanhemmat voisi muuttaa siihen saunakammariin ja antaa oman huoneensa sille teinille?
Kuvittelisin teinin haluavn enemmän yksityisyyttä kuin se, mitä tuollainen tila hälle tarjoaa.
Ongelma on vain se, että takkahuone/pesutilat on erillään muusta talosta. sinne kuljetaan pienen, kylmän välitilan kautta. En arvaisi jättää keskenään sitten nukkumaan 6- ja 8-vuotiasta....

glgmdl
Meillä kyllä lapsuudenkodissa takkahuone oli aina asumiskäytössä jollakin lapsista mutta sinne ei kuljettu pesutilan kautta vaan oli erillinen ulkorakennus jossa oli sauna ja takkahuone joiden välillä pieni eteinen. Mutta kyllä toi teidän järjestely voisi toimia kun tuskin siellä kukaan jatkuvasti ravaa pesulla.

Yhteistyössä