Voiko tästä asiasta pyytää naapuria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Niin,eli olen pph ja asutaan rivitalossa. Lapsia nukkuu ulkona rattaissa/vaunuissa. Tehtiin ja tehdään hiljalleen sisällä remonttia ja naapurit ovat luonnollisesti tämän myös huomanneet. Yksi naapureista kuitenkin aina vinoilee,että "on sitä rahaa teillä tehdä vaikka mitä" jne.. no, asian pointti on nyt se, että juuri tämä vinoileva naapuri alkaa aina ajamaan nurmikoita juuri silloin kun huomaa minun vievän lapset ulos päiväunille.

Voisko tästä asiallisesti kysyä, että jos voisi ajaa vaikka hieman myöhemmin että edes hoitolapset saisivat nukkua päiväunensa? Minun puolestani ajakoon vaikka sunnuntai aamuna klo 6 ja herättäköön omat lapseni,mutta ei ole mukavaa kun hoitolapset eivät edes saa nukuttua uniaan tämän takia.

Mitäpä mieltä? Entä jos vastaus on,että ajan silloin kun huvittaa...?

Jos naapuri ajaa nurtsinsa normaalielämän aikaan, ni ei valitettavasti ole sulla mitään sanomista. Tietenkin jos kivat välit on, ni voisi mainita, mutta tuo ei kuulosta kovin fiksulta naapurilta, joten hän on valitettavasti kyllä oikeassa, saa ajaa koska haluaa kunhan ei yöllä.

Voithan sä yrittää asiasta sopia, mutta jos on hankala ihminen, niin varmasti sanoo että ajaa nurmikkonsa silloin kun haluaa...onhan sillä siihen oikeus, vaikka se kuinka ärsyttäisi.

Meillä on sellanen naapuri että alkaa ajamaan nurmikkoansa puoli kasin aikaan illalla, kun nuorimmainen menee yöunille. Ottaahan se pattiin, mutta ei sille mitään mahda...ollaan huonoissa väleissä muutenkin, niin turha varmaan yrittää puhua.

onneksi muutetaan viikon päästä omakotitaloon.

Oletteko itse huomioineet remonttia tehdessänne naapurit?
Vai teettekö juuri silloin, kun naapurit käyvät nukkumaan, heillä on vieraita tai aloitatte aamu kuudelta, kun vielä nukkuisivat?

Jos itse olette huomioineet, voit kohteliaasti pyytää heitäkin huomioimaan.
Mene naapurin juttusille ja ystävällisesti pyydä huomioimaan lasten päiväunet.
Ja samalla voit kysyä, onko teidän remontistanne koitunut naapureille haittaa ja olisiko joku aika, jonka haluaisivat mieluusti rauhoitettavaksi remontin ääniltä.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Oletteko itse huomioineet remonttia tehdessänne naapurit?
Vai teettekö juuri silloin, kun naapurit käyvät nukkumaan, heillä on vieraita tai aloitatte aamu kuudelta, kun vielä nukkuisivat?

Jos itse olette huomioineet, voit kohteliaasti pyytää heitäkin huomioimaan.
Mene naapurin juttusille ja ystävällisesti pyydä huomioimaan lasten päiväunet.
Ja samalla voit kysyä, onko teidän remontistanne koitunut naapureille haittaa ja olisiko joku aika, jonka haluaisivat mieluusti rauhoitettavaksi remontin ääniltä.

Meillä rivitalo yhtiö koostuu kolmesta eri talo"rykelmästä",eli meidän asunto on ns.paritalo jossa vain kaksi huoneistoa. Tämä täti asuu tuolla aivan vastakkaisella puolella,mäen toisella puolella, minne ei/mistä ei kantaudu edes auton äänet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuinka usein se naapuri oikeen sitä nurtsiaan ajaa?

n.3krt/vko (saa siitä rahaa itselleen kun huoltaa pihoja.. eräs kokousilta kysyin,että jos vaikka minä tai mieheni ajettas nurmikot,mutta ei tälle tädille käynyt vaikkakin aina valittaa kaikille,että joutuu yksin tekemään kaikki).
Vkoloppuisin ei aja koskaan.

Meidän naapuri teki tosi kiltisti, kun käytti syksyllä lehtipuhallinta, mutta kävi ensin meillä varmistamassa, että eihän häiritse meidän lapsen päiväunia. Lapsi nukkuu päiväunet kaiken lisäksi sisällä.

Mutta inhottaviakin naapureita on, ja jotkut tuppaa heittäytymään tarkoituksella hankalaksi.

Kysy mahdollisimman aikaisin aamulla/päivällä, monelta hän tänään ajaa nurmikoita ja ajoita päikkärit sitten sen mukaan. Jos aikataulut yllättäen muuttuvat, niin sitten huomaat, että tekee kiusaa.

Yhteistyössä