Voiko tälle parisuhteelle tehdä mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Aika valjulle taas tuntuu. Yhdessä ei tehdä mitään muuta kun käydään kaupassa. Mies kotona ollessaan kattoo telkkaria, lukee tai on koneella. Mitään puhumista meillä ei ole. Yks ilta olin sängyssä lepäämässä, mies tuli sinne kanssa ja tunti siinä pötkötettiin sanomatta toisilleen sanaakaan. ei vaan ollut mitään sanomista. Samoin tunnin automatkat menee täydellisessä hiljaisuudessa. Olen miehelle sanonut monta kertaa, että en ole tilanteeseen tyytyväinen, mutta ei tälle näköjään mitään osata tehdä.

Hankkikaa yhteinen harrastus, josta saatte yhteisiä puheenaiheita. Joko sellainen, jossa lapset ovat mukana tai (mieluummin) sellainen, johon voitte syventyä ihan kaksistaan. Harrastakaa enemmän seksiä, opetelkaa halailemaan ja pussailemaan toisianne päivittäin.
Meillä yhteys pelaa juuri samojen harrastusten+hellimisen kautta sekä siten, että jutellaan miehen ja minun työasioista aika paljon keskenämme. Siis perheeseen liittyvien asioiden lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Aika valjulle taas tuntuu. Yhdessä ei tehdä mitään muuta kun käydään kaupassa. Mies kotona ollessaan kattoo telkkaria, lukee tai on koneella. Mitään puhumista meillä ei ole. Yks ilta olin sängyssä lepäämässä, mies tuli sinne kanssa ja tunti siinä pötkötettiin sanomatta toisilleen sanaakaan. ei vaan ollut mitään sanomista. Samoin tunnin automatkat menee täydellisessä hiljaisuudessa. Olen miehelle sanonut monta kertaa, että en ole tilanteeseen tyytyväinen, mutta ei tälle näköjään mitään osata tehdä.

Meillä on ihan samanlaista...ja tuntuu että suhde on aivan umpikujassa :(
Tuntuu,ettei löydy mitään ratkasua tilanteeseen...erostakin ollaan puhuttu :(

Meillä ei ole aikaa yhteisille harrastuksille, joskus saatetaan päästä lenkille kahdestaan, mutta ihan tuppisuuna sielläkin mennään. Ongelma kyllä tiedostetaan, mutta en usko, että mies ottaa sitä vakavasti. Minusta tilanne on se, että me asutaan saman katon alla, mutta yhteistä elämää meillä ei ole.

Kyllä on hepponen syy eroon. Elämähän on ylämäkeä ja alamäkeä.
Jos parisuhteessa ei ole asiaa toiselle tai yhteistä tekemistä, niin silloin on aika vietellä mies. Eli seksikästä vaatetta ylle, koko päivän kestävää flirttailua. Pieniä helliä tekoja pitkin päivää. Kokatkaa miehen lempiruokaa. Muistele mihin asioihin miehessä aikoinaan ihastuit. Ette te naiset voi olla nuin säälittäviä että päästätte suhteenne valumaan käsistä nuin vähällä.

kun hän tulee kotiin niin kysy et miten meni tänään töissä, millanen ilma oli, mitä oli lounaaksi tms ihan yhtä tyhjän kanssa. silloin tuntuu et toinen on oikasti kiinnostunut. ja kerro myös omasta päivästä. oon itse huomannut et se auttaa samaan jutun kulkemaan töiden jälkeen kun vain kysyy et mitä sulle kuuluu. ukkoseni on aina tunnin töiden jälkeen ihan out. sen jälkeen alkaa taas heräämään. ja yks. tuhotkaa telkka ja tietokone. silloin on pakko viihtyä toisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä ei ole aikaa yhteisille harrastuksille, joskus saatetaan päästä lenkille kahdestaan, mutta ihan tuppisuuna sielläkin mennään. Ongelma kyllä tiedostetaan, mutta en usko, että mies ottaa sitä vakavasti. Minusta tilanne on se, että me asutaan saman katon alla, mutta yhteistä elämää meillä ei ole.

Ajan järjestäminen on tasan tarkkaan omasta halusta kiinni. Meillä mies on asiantuntijaorganisaation kiireinen toimitusjohtaja, naimissa työnsä kanssa. Minä olen vaativissa asiantuntijatehtävissä työskentelevä henkilö, joka vääntää korkeakouluopintojaan loppuun. Asumme 125 m2 asunnossa, jossa todellakin riittää siivottavaa. Lapsia löytyy. Silti tällä yhtälöllä aikaa harrastuksille löytyy! Molemmilta. Meillä ei vaan harrastella kaljoittelua, telkan ääreessä lusmuilua jne ajanhukaa. Elämä on täynnä valintoja. Harrastusten lisäksi lomailemme yhdessä useita kertoja vuodessa, kohta esim. luvassa on 2 viikon ulkomaanreissu. Hurjaa, meillä kaiken kukkuraksi parisuhdekin pysyy kunnossa, vaikka aikaa ei todellakaan ole millekään riittävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:

Meilläkin saattaa mennä päiviä ,ettei puhuta mitään,minä vain viiton ,että syömään,mitään vastausta ei kuulu,joinai päivinä jutellaan enempi.Mies on kuulovammaine ,eikä pidä kuulokojetta korvassa,en kehtaa rueta kurkkusuorana huutamaan ,olen hiljaa.Sitä täytyy vain ymmärtää. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Jos parisuhteessa ei ole asiaa toiselle tai yhteistä tekemistä, niin silloin on aika vietellä mies. Eli seksikästä vaatetta ylle, koko päivän kestävää flirttailua. Pieniä helliä tekoja pitkin päivää. Kokatkaa miehen lempiruokaa. Muistele mihin asioihin miehessä aikoinaan ihastuit. Ette te naiset voi olla nuin säälittäviä että päästätte suhteenne valumaan käsistä nuin vähällä.

Tottakai on ylä- ja alamäkeä. Me ollaan oltu yhdessä 13 vuotta, joten kyllä tähän kaikkea on mahtunut. Mutta kun nyt tuntuu ja on tuntunut jo pidemmän aikaa, että mitään parisuhdetta ei enää edes ole. Ja jos toinen ei ole valmis mitään se eteen tekemään, niin minunko pitää vaan toista vietellä. Seksi ei ole ongelma meidän elämässä, mutta siitä voi sellaien tulla koska minä haluan itselleni huomiota muulloinkin, kuin silloin kun miestä panettaa!!

meillä minä yritän saada keskustelua aikaan... Minusta toisinaan tuntuu ettei kaikki ole kunnossa ja kun kysyn siitä mieheltäni, hän sanoo että annetaan asian jo olla. Vaikka ei olla edes juteltu koko asiasta. Se suututtaa tosi paljon! Eikö hän luota minuun, vai mitä sellaista hän miettii ettei voi minulle kertoa. Mutta aikansa oltuaan hän on kuin ennenkin. Mutta minua kalvaa että miksi hän ei päästä minua lähelle ollenkaan. Kyllä seksi kelpaa, mutta tahtoisin muutakin läheisyyttä.

Tottakai on ylä- ja alamäkeä. Me ollaan oltu yhdessä 13 vuotta, joten kyllä tähän kaikkea on mahtunut. Mutta kun nyt tuntuu ja on tuntunut jo pidemmän aikaa, että mitään parisuhdetta ei enää edes ole. Ja jos toinen ei ole valmis mitään se eteen tekemään, niin minunko pitää vaan toista vietellä. Seksi ei ole ongelma meidän elämässä, mutta siitä voi sellaien tulla koska minä haluan itselleni huomiota muulloinkin, kuin silloin kun miestä panettaa!!

Sää pystyt jopa ihan itse korjaamaan tilannetta alkamalla itse aktiivisemmaksi. Keskustele, halaa, suutele, flirttaa... Jos mies kaikki "tyrmää", niin sitten voipi miettiä enemmän ongelmien syytä. Mutta tuohan nyt on vaan hieman väljähtänyttä suhdetta mitä teillä on.

Silloin kun pystyy itse tekemään muutoksia, kaikki on hyvin, jos vain haluaa asioiden olevan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Sää pystyt jopa ihan itse korjaamaan tilannetta alkamalla itse aktiivisemmaksi. Keskustele, halaa, suutele, flirttaa... Jos mies kaikki "tyrmää", niin sitten voipi miettiä enemmän ongelmien syytä. Mutta tuohan nyt on vaan hieman väljähtänyttä suhdetta mitä teillä on.

Silloin kun pystyy itse tekemään muutoksia, kaikki on hyvin, jos vain haluaa asioiden olevan hyvin.

Minä olen se aktiivisempi osapuoli. Minä menen esim. halaamaan - mies vaan seuraa tekstiTV:tä. Jotain jos kysyn, tulee vastaus yhdellä sanalla. Jos toista ei kiinnosta, niin en minä jaksa "itseäni tyrkyttää" kovin pitkään.

voi vitsi ap, kirjoitat ihan kuin meidän suhteesta! :'(

minä kun mieheltä kysyn työpäivän jälkeen että mitä kuuluu ja millasta oli, niin se painelee sanaa sanomatta vessaan. vessasta pöytään, jossa lapset yrittää kilvan kalastella isänsä huomiota. mies ei edes kuule, ei reagoi mitenkään. tekee kyllä kotihommia, sanaa sanomatta. kun lapset on viimein saatu nukkumaan ja muut hommat tehtyä, tulee ensimmäinen kommentti "voinko mennä kaverin kanssa pelaamaan sulkista?". myöntävän kommentin jälkeen pakkaa kamansa ja huutaa sentään heipat ovelta. kun tulee takaisin minä teeskentelen jo nukkuvaa, kun en vaan jaksa enää... :'(

Ootteko yrittneet saada miehen puhumaan asioista?Onko tuo ongelma miehellekin ongelma vai eikö mies ole tajunnut sitä ongelmaksi?

Joskus jos miusta tuntuu siltä ettei mies noteeraa minua ja lapsia,miun pitää tehdä jotain minkä se varmasti huomaa..yhesti piti kiskasta tietsikan johto seinästä ennen kuin mies tajus että oon tosissani.
Pari kertaa laittaa telkka kiinni kun mies vaan kattoi sitä eikä kuullut mitään..
Mut nämä oon tehnyt vain kun on ollut tärkeää asiaa,ja viimesenä mahdollisuutena.

Yhteistyössä