Voiko siitepölyallergia aiheuttaa tälläistä

Kuivaa yskää ja hengenahdistusta?
Mitään ei ihmeellistä limaa ei irtoa, jonkin verran kirkasta, veri maistuu suussa eli johtuisko siitä että yskä on niin kuivaa.
Vajaan viikon tätä on jatkunut.
Mutta mulla ei vuoda nenu eikä punoita tai kutise silmät.
Astmaa ei pitäisi olla( eläin allergioita kylläkin)

Antihistamiini ei kyllä auta tuohon yskään ja ahdistukseen, ainakaan kovin huomattavasti.
Mutta eikös se enempi olekin nuhaa, ja silmien oireisiin?
 
Mya
kyllä voi aiheuttaa yskää ja hengenahdistusta.
Mulla ainakin joka kevät aina henki pihisee ja nyt on tosi kuivaa yskää.
Antihistamiini ainakin mulla autta jonkun verran, mutta oon kyllä saanu joskus ihan astmapiipun ja efedriiniäkin....
 
Mutta siis voiko astma alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta...?
Eikös se kuitenkin ala jotenkin oireilemaan yöyskää ym...
Tämä alkoi mulla yhdessä päivässä, ajattelin jo flunssaa kun olo oli vähän kipeä, mutta en mä voi selkeästi sanoa tai siis tiesä että oliko/onko tämä flunssaa vai mitä :\|
 
Tää jatkaa vielä...
Kun teillä muilla(allergikoilla) ahistaa henkeä niin onko teillä semmonen "tukala" olo rinnassa?
Itselläni tunne että vois välillä raapia kaulaa ulkopuolelta( tiiättekö mitä tarkoitan)
Ja rinta sen tuntoinen kuin kovassa räkäyskässä.
Mutta ei röhise, ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:25 Minna kirjoitti:
Mutta siis voiko astma alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta...?
Eikös se kuitenkin ala jotenkin oireilemaan yöyskää ym...
Tämä alkoi mulla yhdessä päivässä, ajattelin jo flunssaa kun olo oli vähän kipeä, mutta en mä voi selkeästi sanoa tai siis tiesä että oliko/onko tämä flunssaa vai mitä :\|

No minulle diagnosoitiin astma samaan syssyyn keuhkokuumeen hoidon kanssa sairaalassa, että silleen. =)
 
Astmalta kuulostaa. Miehellä just oli viime viikolla pef-mittaukset ja pe pääsee kuulemaan diagnoosin/sopivan lääkityksen. Hänellä hengenahdistusta, kovasti kuivaa yskää etenkin yöllä ja aamulla, ei jaksa tehdä mitään. Kun sai pef-mittaukseen avaavan lääkkeen niin puhallusarvot lääkkeen oton jälkeen tuplaantuu.

Mene ihmeessä lääkäriin niin saat selvyyden asiaan! Astma ei siitä odottelusta yhtään parane, ja siihen ei tosiaan auta se antihistamiini.
 

Yhteistyössä