voiko saada uudelle vauvalle sen edellisen äitiysrahan, vaikka olisi ollut välillä työtön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja `vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi olla työtön vaikka hoitaa lasta kotona. Mä haluan töihin, mut en ole yrityksistä huolimatta vielä päässy..ni siks harkitsen työttömäks ilmottautumista + lapsi saa lähipäiväkodista hoitopaikan, jota ollaan jonotettu jo yli vuosi...niin aattelin että otetaan se vastaan. eli silloin mun pitää olla työtön/töissä ja kun ei töitä oo niin....mulla on sillo hyvin aikaaa käyä kursseja ja tehä töitä jos vaan joku mulle niitä haluaa antaaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmeessä voit joutua työttömäks hoitovapaalla? En ymmärrä.

Jos vaikka työpaikka mennyt konkkaan?

Ei silti tarvi työttömänä olla, hoitovapaalla voi olla siihen saakka kun lapsi täyttää 3v. Kun on työttömänä joutuu niihin alkukursseihin yms.

Tiedetään.Mutta jos olisi ollut työpaikka odottamassa.
Ja ei olekaan kun se on konkassa.

En nyt ymmärrä miksi pitäisi ittensä työttömäksi ilmoittaa, oli työpaikka odottamassa tai ei?

Jotkut niin tekee kun saa paremmat työttömyyskorvaukset kuin kotihoidontukea.Enemmän siis rahaa kuussa.

No siinä pitää sitten olla hoito lapselle katsottuna. Täällä ainakin pääsee vähintään päivän kurssille ihmettelemään kuinka töitä haetaan.

Näiinhän se on.Mutta silti tätäkin vaihtoehtoa mietitään.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä