Voiko raskausoireet muka tulla jopa viikkoa ennen, kuin menkkojen kuuluis alkaa?

Mulla on ollut nyt pari päivää järkyttävä väsymys, palelee tai on hiki, iltaisin kamala kuvotus ja alamahassa nipistelee ja tuntuu "omituiselta"... ens perjantaina pitäis alkaa kuukautiset. Esikoisesta on niin kauan etten muista, ja kuopuksesta mulla ei ollut mitään oireita.
 
Voi. Raskausoireet voi alkaa aikaisintaan sitten kun alkio on kiinnittynyt eli noin viikko hedelmöittymisen jälkeen. Ovulaatio on myös voinut tulla etuajassa jolloin raskaus on pidemmällä kuin kuukautisista laskettuna.
 
piks
Minulla alkoi myös viikkoa aikaisemmin. Ensimmäinen raskaus, mutta minulla ei ollut mitään epäilystä mistä oli kyse, rinnat jomotti, kuvotti, oli pieni huimaus ja kumman epätodellinen olo. Ärsyttävää ettei mieheni uskonut ennen kuin testi näytti tooosi vahvaa viivaa...
 
4. lapsen kohdalla mulla alkoi oireet periaatteessa 2 päivää ovulaation jälkeen, sillä silloin alkoi viikon kestänyt tiputteluvuoto jota ei ollut näkynyt koskaan aiemmin..eikä sille selitystäkään löytynyt muuta kuin lääkäri epäili mun olevan raskaana.
Seuraava oli, että ovulaation jälkeinen nännien aristus katosi 4-5 vrk ovulaatiosta eli heti kun periaatteessa kiinnittyminen on ollut mahdollista.

3. lapsen kohdalla oli juuri tuo viikkoa ennen kun menkat olisi pitänyt alkaa, nimittäin hirveä himo "vanhat autot" karkkeihin, joita olin popsinut edellisissä raskauksissa. Sain silloin jo ääääärimmäisen heikon plussan.
 
Voi. Raskausoireet voi alkaa aikaisintaan sitten kun alkio on kiinnittynyt eli noin viikko hedelmöittymisen jälkeen. Ovulaatio on myös voinut tulla etuajassa jolloin raskaus on pidemmällä kuin kuukautisista laskettuna.
Mikäli mä nyt olisin raskaana, niin hedelmöittyminen olisi tapahtunut viime viikon perjantaina, ja lauantaina olis pitänyt olla ovulaatio... eli nyt tostaina alkaneet oireet ei vielä voi olla raskausoireita?
 
Voi. Mä himoitsin molempien raskauksien alkumetreillä jalopenoja, joita söin purkkikaupalla (siis ihan tajuttomasti, enkä pitänyt ennen lapsia yhtään tulisesta ruuasta, v-sipulikin oli liikaa)... Vaikka siis "menkkojen alkuun" oli vielä aikaa..
 
"tiina"
En usko! Tänä päivänä tuntuu olevan muodissa, että raskaudutaankin jo ennen kuin on edes yhdyntää tmv.ollut. Oireet mahdollisesta hedelmöitymisestäkin alkaa 2 tuntia aktin jälkeen, tetsitkin pitää tehdä viimeistään vuorokausi mahd.aktin jälkeen, ja loppujen lopuksi lapsikin syntyy varmaankin 8 kk:tta ennen laskettua aikaa! Oikeesti hei, mikä hemmetin kiire on joka asian kanssa!!? Se mahdollinen, syntyvä lapsi on kuitenkin loppuelämän olemassa ja jatkuvasti "vertailussa", niin antakaa sen nyt ottaa ees alku rauhallisesti!!!
 

Yhteistyössä