Voiko raskausmyrkytys tulla ihan tosta vaan loppumetreillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitämitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitämitä

Vieras
Mulla kolmas raskaus menny yli lasketun ajan, kaikki sujunu normaalisti sekä tässä että 2 edellisessä raskaudessa. Nyt kauhee päänsärky ja kuvotus ja välillä näkyy tähtiä. Rupesin vaan miettimään että olisko syytä käydä tarkistuttamassa paineet ym, voiko raskausmyrkytys tulla ihan yhtäkkiä. Loppuviikosta olin neuvolassa ja kaikki oli siellä ok.

voi. voi tulla vaikka niin, että aamulla olet käynyt neuvolassa ja iltapäivällä olet jo tosi kipee, tulee siis hetkessä. jos tähtiä näkyy, niin sinuna kävisin tarkistuttaa tilanteen. HETI.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
juu raskausmyrkytys voi tulla hyvinkin äkkiä, kannattaa oikeasti käydä tarkistuttamassa että kaikki ok.
ja kun on viikotkin jo vaikka mitä niin jos vaikka käynnistäävät..

Viikkoja on 40 ja päälle. Käyn tarkistuttamassa tilanteen, mutta pitääköhän sitä mennä terveyskeskukseen vai synnytysvastaanottoon...?? Täytyy soittaa ja kysyä. Mulla eilen illalla alkoi tää kauhee pääkipu ja aattelin eka että josko johtuu vaan siitä kun eilen oli niin hellettä. Mutta kun se jatkuu edelleen ja tänään tosiaan näkyi tähtiä välillä tossa hetki sitte.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
suoraan synnärille mennään ainakin täällä jos ei neuvola ole auki
toivotaan että kaikki on ok! ja että nyytti syntyy pian.

Juu tota viimeisintä ollaanki tässä jo ootettu... meen nyt soittaan sinne ja kysyn neuvoa.

Voi tulla. Kuuluin itse hyvin harvinaiseen porukkaan, joka sai raskausmyrkytyksen vasta kolmannessa raskaudessa. Myrkytyksen alkaessa soitin (viikonloppuna) sairaalaan, jossa myrkytysoireeni laitettiin helteiden piikkiin. Seuraavana päivänä sitten jouduinkin neuvolareissulta suoraan sairaalaan. |O

Lopussa ns. yliajalla raskausmyrkytys voi tulla jopa tunneissa. Itselläni kävi niin. Olin rv 41+3 kun kävin neuvolassa. paineet silloin himpun kohonnut, mutta pissa puhdas. Laittoi kuitenkin vielä varmuden vuoksi äippäpolille ja siellä paineet olikin sit jo paljon korkeammat ja pissa yhdellä +.

Soitin synnytysvastaanottoon aamupäivällä, käskivät käydä mittauttamas verenpaineen tk.ssa ja jos se kohonnut nii sit otattamaan pissanäytteen ja tulemaan sairaalaan. Paineet oli ihan normaalit, 118/67. Mitään muuta ei sit tehty ku ne oli ok (mitattii kahdesti). Siltiki vieläkin pää hirveän kipeä ja huono olo. Onkohan tää vaan sit helteestä johtuvaa? Oon yrittäny juoda kovasti ja levätä. Että kun tää nyt syntyis kohta.

Yhteistyössä