voiko pph viedä hoitolapset kauppakeskuksen lastenparkkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PT

Vieras
Sinun mielipidettä kysyn. Ystäväni oli OMIEN 5 lapsen kanssa mennyt ja kauppakeskuksen lapsiparkin nainen oli lykännyt lomakkeen käteen ja sanonut, että perhepäivähoitajat saavat alennusta jos täyttävät tämän. Kaveri oli siis omiensa kanssa liikkeellä...
Eli eikö ole aika omituista, että pph voi viedä lapset parkkiin ja lähteä itse shoppailemaan?

Mun mielestä ei voi, ei missään tapauksessa. Lapsethan on sen duuni, ei nitä voi parkkiin laittaa. Jos tarvii vapaata, se pitää hoitaa varahoitosysteemin kautta ja todellakaan shoppailu ei voi olla vapaan syynä...

Ei mun mielestäni voi koska pph on vastuussa niistä lapsista ja mitäs jos siellä parkissa tapahtuis jotain. Kyllä ne shoppailureissut on ihan jonain muuna päivänä tehtävä kuin työpäivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja PT:
Eli eikö ole aika omituista, että pph voi viedä lapset parkkiin ja lähteä itse shoppailemaan?

No ei kuulosta reilulta toiminnalta tuollainen. Toisaalta joskus voi olla joku yllättävä meno että lapsiparkkia voi tarvita, mutta shoppailu ei ole sellainen kiireellinen pakkotarve.

Ei ole moraalisesta ainakaan oikein tuolainen ja mitähän vakuutuskin ja vanhemmat sanoo jos siellä tapahtuu jotain, joku lapsi karkaa tms.?? Jos viesin lapseni pph:lle hoitoon, niin haluaisin että hän hoitaa lapsiani eikä vie niitä mihinkään lapsiparkkiin eihän me päiväkodissakaan viedä lapsia minnekään muualle hoitoon kun ne meille pk:iin tuodaan. Oma vapa-aika on sitten erikseen pph:llakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Entä jos se menee ostamaan lapsille ruokaa?

Kyllä mun mielestä ruokaostoksetkin pitäis hoitaa niin, että lapsia ei oo hoidossa.

no koska sitten kun eka lapsi tulee 5.30 ja vika lähtee klo 20 kotiin....

No voisko sitten käydä illalla, kun mukaanotettavana on vähemmän lapsia ja pitää se kauppakierroksella mukana myös? Olennaista on se, että mun mielestä lapsen pitää olla pph:n vastuulla koko ajan.

Kyllä mun mielestä ruokaostoksetkin pitäis hoitaa niin, että lapsia ei oo hoidossa.

NIIMPÄ! Minun hoitolasten vanhemmat ovat sanoneet, että voin käydä lasten kanssa kaupassa ja ihan ihmettelivät miksi edes kysyn moista. Mutta tosiaan en heitä mihinkään parkkiin jätä vaan otan kauppaan mukaan :D Käydään silloin tällöin pikaisesti hakemassa esim. maitoa ja leipää. Lapset nauttivat näistä reissuista. Kaupungilla ollaan käyty myös yhdessä syömässä ja kaupan yhteydessä olevassa pallomeressä ym.

T.PPH

se hoitaja menee niiden lasten kanssa sinne mukaan tietty ja saa alennusta,ei kai kukaan tosissaan luule että hoitaja vie sinne lapset leikkimään ja menee itse ostoksille,hölmö edes ajatella tollasta

No voisko sitten käydä illalla, kun mukaanotettavana on vähemmän lapsia ja pitää se kauppakierroksella mukana myös? Olennaista on se, että mun mielestä lapsen pitää olla pph:n vastuulla koko ajan.

ei voi kuule illalla viedä lapsia kauppaan kun pitää odottaa vanhempia kotipihassa. meillä voi viedä lapsia lapsiparkkiin ja kerhoon ilman pph-ta jos on vanhempien lupaa siihen=) ja yksi pienempi vetää jo yöunia kun iskä hakee sen...

ei voi kuule illalla viedä lapsia kauppaan kun pitää odottaa vanhempia kotipihassa. meillä voi viedä lapsia lapsiparkkiin ja kerhoon ilman pph-ta jos on vanhempien lupaa siihen=) ja yksi pienempi vetää jo yöunia kun iskä hakee sen...

Niin ja meillä vanhemmat ovat itse toivoneet kerhoa.... sielläkään ei hoitaja mukana ole.

T.PPH

Yhteistyössä