voiko postista kysyä pakettia pelkän nimen perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuuva

Vieras
Tilasin englannista paketin 2,5 viikkoa sitten eikä ole vieläkään tullu sitä noutoilmotusta. Mitäs jos ilmotus on kadonnu, niin eikös ne sit palauta tuotteen lähettäjälle.. voisinko kysyä postista, onko mulle tullu sinne pakettia vai pitääkö aina olla joku lähetyskoodi?

Voit kysyä mutta ottaen huomioon että on joulukiireet, älä hämmästy jos eivät ole innokkaita käymään kaikkia hyllyjä ja paketteja läpi josko nimi ja paketti löytyisi.

Kyllä se pitäis tulla postin kautta. Laitoin mailia sinne verkkokauppaan, mistä paketin tilasin ja sieltä vaan vastattiin ympäripyöreästi että on jouluruuhkaa.. ei siis kerrottu, onko paketti lähteny mutta sen käsityksen sain.

Oon maksanu tuotteen (32 euroo) visalla, kiva jos se paketti hukkunu tai palautunu lähettäjälle.

Voi onnistua, riippuu ihan virkailijasta. Tuollainen ulkomaan paketti löytyy helpommin. Tavallista ellosanttilapakettia en menisi kyselemään, mutta kivalta virkailijalta rauhallisella hetkellä voisi kysäistä helposti löytyvää.

Me saatiin kerran just joulun alla yksi meille tullut paketti pelkästään kysymällä. Pakettikortti olisi tullut vasta ekana arkipäivänä... Se tuli ulkomailta niin seurantakoodia ei ollut, mutta virkailija muisti paketin heti kun kysyttiin. Ei ne ulkomaalaiset paketit niin yleisiä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyminen ei maksa mitään:
Voi onnistua, riippuu ihan virkailijasta. Tuollainen ulkomaan paketti löytyy helpommin. Tavallista ellosanttilapakettia en menisi kyselemään, mutta kivalta virkailijalta rauhallisella hetkellä voisi kysäistä helposti löytyvää.

Ne ellospaketithan on helpompi selata läpi, kun niissä lukee isolla lähettäjä paketin päällä. Vaikka niitä olisikin pienessä postissa 20 hyllyssä, äkkiähän ne on käyty läpi.

Meillä hävis viime viikolla kotimaanpostipaketti, ja myös lähetyskoodi oli mulla jossain hukassa. Soitin postin asiakaspalvelunumeroon. Koodilla olis heti voinut jäljittää, itsekin netistä, mutta koodin puuttuessa kuulemma toimitaan seuraavsti: Jos selvästi myöhässä, eli tiedetään lähetyspäivä, niin viikon kohdalla postin "kadonneet"-palvelu ottaa yhteyttä lähettäjän ja vastaanottajan posteihin ja hyllyt tarkistetaan paketin ulkonäkötietojen avulla. Tämä tapahtui meillä tosi nopeasti, asiakaspalvelusta soittivat vartin päästä, että paketti oli vastaanottajan postissa, mutta ilmeisesti sitten se pikkulipuke oli hävinnyt matkalla vastaanottajalle. Sain sitten puhelimitse virkailijalta sen koodin, jonka ilmoitin vastaanottajalle ja sillä ja kuvallisella henkkarilla hän sitten haki pakettinsa postista.

Jos ei olisi löytynyt lähettäjän tai vastaanottajan posteista, eikä ole sitä lähetyskoodia, niin kuulemma sittenkin posti etsii, mutta saattaa kestää tosi kauan. Silloinhan potentiaalisia vääriä paikkoja tulee lisää vaikka kuinka paljon.

Omasta kokemuksesta siitä, että saako kysellä pakettiaan ilman lipuketta, niin EI ainakaan meillä. Tai saa kysellä, mutta eivät suostu etsimään. Onhan siinä se riski, että menee väärälle ihmiselle, jos ei sinua oikeasti tunneta postissa.

Alkuperäinen kirjoittaja apuuva:
Kyllä se pitäis tulla postin kautta. Laitoin mailia sinne verkkokauppaan, mistä paketin tilasin ja sieltä vaan vastattiin ympäripyöreästi että on jouluruuhkaa.. ei siis kerrottu, onko paketti lähteny mutta sen käsityksen sain.

Oon maksanu tuotteen (32 euroo) visalla, kiva jos se paketti hukkunu tai palautunu lähettäjälle.

Mä varmistaisin ensin varmaksi onko paketti lähtenyt, ja milloin. Sitten olis helpompi tietää ja kysellä postista. Posti säilyttää kuitenkin niitä parisen viikkoa ennnenkuin palauttavat, ja ilmoituksiakin tulee pariin otteeseen. Visalaskun voi muuten peruuttaa -jos sitä ei ole vielä veloitettu lopullisesti- ottamalla Luottokuntaan yhteyttä.

Itse just tänään kävin kysymässä omasta postistani onko siellä paketteja minulle. Kyseessä pieni kyläkauppa jonka yhteydessä posti, joten ihana kaupantäti sitten katsoi paketit läpi :)

Olen jo ehtinyt maksaakin visa-laskun, joten ei sitä enää voi enää peruuttaa. Mutta jos ilmoituksia tulee postista parikin kappaletta, ennen kuin lähettävät takaisin niin eihän tässä sitten mitään hätää ole. Pelkäsin että se pikkulappu (noutolappu) on kadonnut johonkin, mutta ehkä ne lähettää vielä uuden ennen kuin palauttaa paketin. Ei paketilla sinänsä kiire ole, mutta ärsyttää jos olen maksanut paketin enkä sitten saakaan sitä. Tai no kai noilla verkkokauppiailla joku vakuutus on tällaisia tilanteita varten?

Ei niitä ilmoituksia tule kuin yksi ja siinä lukee että jos pakettia ei noudeta 14 vrk:n kuluessa paketti lähetetään takaisin. Soita postiin ja kysy. Sun tiedoilla ja lähettäjän tiedoilla voidaan kyllä selvittää asiaa.

Odottele ihan rauhassa, pari viikkoa ei oo vielä pitkä aika. Se mitä noista saksalaisista verkkokaupoista oon lukenut niin toisilla saattaa kestää lähetys jopa pari kuukautta, vaikka lupaavat parissa päivässä. :/ Omakohtaisia kokemuksia ei oo, mutta toivottavasti sulle ei oo osunu semmonen liike. Posti ei ainakaan mulle oo koskaan korvannut mitään jos on lähetys kadonnut (kirjeitä ja yksityishlön paketti). Sanovat vaan että voi voi, ei oo heidän vastuullaan.

Ja tohon edelliseen, mulle on ainakin tullut muistutuslappu kun on unohtunut hakea.

Yhteistyössä