Onko totta ettei postista saa pakettia noudettua pelkillä henkkareilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiiohoi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mjaa";29561155]Ja siis mulla oli ihan ison firman paketti kyseessä, ja siitä huolimatta sieltä koneelta ei osattu kaivaa mitään tietoa ilman sitä hemmetin koodia.[/QUOTE]

"Isoilla firmoillakin" on erilaisia tapoja tallentaa asiakkaiden tietoja. Vai meinaatko, että kun naputtelee koneelle, et "Hooetäm", niin tulee näkyviin lista nimineen, että keille kaikille kyseinen lafka on lähettänyt paketin viime aikoina?

Vtuttaa tuo asenne, että "ei osattu, ei viitsitty". Mitä te odotatte siltä virkailijalta, jos se ei vaan PYSTY (=ohjelma/systeemit eivät mahdollista) kaikkien pakettien kohdalla toimimaan noin. Jos firma on antanut esimerkiksi väärän koodin, niin onko se postin virkailijan vika? Ilmeisesti, kun niille syljetään päin naamaa kaikki. Varmaan muutkin asiakkaat arvostaisivat kovasti, jos asiamiespostissa se ainoa tyyppi siitä luukulta lähtee kaivamaan Nico-Petterin tekovaginapakettia sieltä viidensadan muun laatikon joukosta nostamalla joka boksin pois hyllystä ja tarkistamalla nimen. Ei hele..

[QUOTE="Mjaa";29561155]Ja siis mulla oli ihan ison firman paketti kyseessä, ja siitä huolimatta sieltä koneelta ei osattu kaivaa mitään tietoa ilman sitä hemmetin koodia.[/QUOTE]

Taisi sattua tyhmä/osaamaton/kpää kohdalle. Kyllä se sieltä löytyy, tai sitten on lähetetty jo takaisin.

T.postintäti

"Isoilla firmoillakin" on erilaisia tapoja tallentaa asiakkaiden tietoja. Vai meinaatko, että kun naputtelee koneelle, et "Hooetäm", niin tulee näkyviin lista nimineen, että keille kaikille kyseinen lafka on lähettänyt paketin viime aikoina?

Vtuttaa tuo asenne, että "ei osattu, ei viitsitty". Mitä te odotatte siltä virkailijalta, jos se ei vaan PYSTY (=ohjelma/systeemit eivät mahdollista) kaikkien pakettien kohdalla toimimaan noin. Jos firma on antanut esimerkiksi väärän koodin, niin onko se postin virkailijan vika? Ilmeisesti, kun niille syljetään päin naamaa kaikki. Varmaan muutkin asiakkaat arvostaisivat kovasti, jos asiamiespostissa se ainoa tyyppi siitä luukulta lähtee kaivamaan Nico-Petterin tekovaginapakettia sieltä viidensadan muun laatikon joukosta nostamalla joka boksin pois hyllystä ja tarkistamalla nimen. Ei hele..

Siihen koneelle kirjoitetaan "Martta Virtanen" ja painetaan hakunappia. Vastaukseksi tulee kaikki Virtasen Marttalle lähetetyt paketit. Ja jos pakettia ei hyllyssä ole, ei vielä saapunut/lähetetty takaisin, pakettia ei haulla löydy. Avautuko?

Ja vielä kerran tähän loppuun.
Ilman seurantanumeroa ei postissa voi asioida,tai voi asioida mutta ei mitään pakettia noutaa,oli se sitten SuperHyper Marketin paketti tai keken laatta.
T:Posti Isäntä.

Päivää. Mä oon Tutteli Töttöröö, onkohan mulle tullu pakettii? Täs on mun henkkari.
Sit sä ootat tunnin, toisen ja kolmannenki ja mietit, mikä mättää. Sit sulle kerrotaan, et pakettihuonees on toista tuhatta pakettii, joista etitään sitäTutteli Töttöröölle osotettua.

[QUOTE="Lydi";29561273]Päivää. Mä oon Tutteli Töttöröö, onkohan mulle tullu pakettii? Täs on mun henkkari.
Sit sä ootat tunnin, toisen ja kolmannenki ja mietit, mikä mättää. Sit sulle kerrotaan, et pakettihuonees on toista tuhatta pakettii, joista etitään sitäTutteli Töttöröölle osotettua.[/QUOTE]

Sinäkään et ilmeisesti ole kuullut termeistä tietokone, tietokanta, viivakoodi? Kas tilaukseen aikas usein laitetaan se nimi ja postitusosoite ja usko tai älä - se tieto kulkee sähköisesti mannerten ja merien ylikin. Tietotekniikka on ihmeellistä - ainakin pöljille.

Ainakaan täällä ei enää kysellä mitään lähetystunnuksia, vaan hyllypaikkaa mikä on sen saapumisilmoituksen lopussa. Tyyliin "Pakettisi JJFI12345678910 on noudettavissa postista x 1.2 asti. Henkilöllisyystodistus/valtakirja mukaan. C12345"

[QUOTE="ville";29561283]Sinäkään et ilmeisesti ole kuullut termeistä tietokone, tietokanta, viivakoodi? Kas tilaukseen aikas usein laitetaan se nimi ja postitusosoite ja usko tai älä - se tieto kulkee sähköisesti mannerten ja merien ylikin. Tietotekniikka on ihmeellistä - ainakin pöljille.[/QUOTE]

Et vieläkään vastannut, et miten se vastaanottajan nimi pomppaa sähköiseen muotoon, kun sen käsin täytetyn pakettikortin viivakoodi skannataan?

Karvamonni88, joka kirjoitit näin: "Siihen koneelle kirjoitetaan "Martta Virtanen" ja painetaan hakunappia. Vastaukseksi tulee kaikki Virtasen Marttalle lähetetyt paketit. Ja jos pakettia ei hyllyssä ole, ei vielä saapunut/lähetetty takaisin, pakettia ei haulla löydy. Avautuko? "

Sinulle sama kysymys kuin tuossa yllä.

Et vieläkään vastannut, et miten se vastaanottajan nimi pomppaa sähköiseen muotoon, kun sen käsin täytetyn pakettikortin viivakoodi skannataan?

Karvamonni88, joka kirjoitit näin: "Siihen koneelle kirjoitetaan "Martta Virtanen" ja painetaan hakunappia. Vastaukseksi tulee kaikki Virtasen Marttalle lähetetyt paketit. Ja jos pakettia ei hyllyssä ole, ei vielä saapunut/lähetetty takaisin, pakettia ei haulla löydy. Avautuko? "

Sinulle sama kysymys kuin tuossa yllä.

No ei tuon pitäisi olla ylivoimainen tehtävä enää nykyaikana, olen hieman yllättynyt postin jälkeenjääneistä järjestelmistä, jos tuo paketin lähettäjän nimen tallentaminen viivakoodille ja täten sähköiseen järjestelmään on noin vaikea tehtävä.

Jotenkin hölmö tuo systeemi, hankaloittaa varmasti ongelmien selvittämistä jos ei asiakkaan nimellä voida tehdä yhtään mitään tai selvittää mitään.

voi hyvänenki aika. ei todellakaan oo kaikkien pakettejen vastaanottajatiedot koneella. kuka ne ois sinne laittanu? testattu on monta kertaa.

kyllä me voidaan maalaisjärjelläkin lähteä ettimään nimellä. se tarkottais sitä että me käydään yksitellen joka paketti läpi sillä aikaa kun muut ah, niin aurinkoiset saiakkaat odottaa kiltisti ja mukisematta.
sillon kun sitä jonoa on ovelle asti niin ei todellakaan lähetä ettimään. ellei se paketti satu just olemaan elefantin kokonen ja muotonen että sen selvästi erottaa.

jos jonoa ei oo, ja paketti vaikka hobby hallista (tai muu selkeesti hyllystä erottuva paketti) niin sitten voidaan lähteäkkin. mielellämme! mutta kertokaa nyt edes minkälainen lappu meiltä tuli, että onko pakettipaketti vai maksikirje.

kai tämäkin riippuu siitä onko työntekijällä aikaa etsiä se sun paketti. mulle kun tuli äitiyspakkaus en ikinä saanut sitä lappua millä sen voi noutaa,onneksi lähiposti on kaupansisällä eli pieni kokoinen siellä kysyin henkkareiden kanssa oikeen isoo pakettiä ja löytyhän se :)

kai tämäkin riippuu siitä onko työntekijällä aikaa etsiä se sun paketti. mulle kun tuli äitiyspakkaus en ikinä saanut sitä lappua millä sen voi noutaa,onneksi lähiposti on kaupansisällä eli pieni kokoinen siellä kysyin henkkareiden kanssa oikeen isoo pakettiä ja löytyhän se :)

En mäkään saanut sitä lähetystunnusta, joten soitin Kelaan ja pyysin sen. Hain paketin sillä.

Hei!

Postista noudettavan lähetyksen noutamiseksi vaaditaan paketin lähetystunnus ja noutajan henkilöllisyystodistus.

Postilla ei ole lupaa pitää rekisteriä vastaanottajien nimen- tai osoitteen perusteella, jonka vuoksi lähetyksen yksilöivä lähetystunnus on ainoa tapa kohdentaa se seurannasta tai hyllytysjärjestelmästä. Lähetystunnus löytyy aina saapumisilmoituksesta tai sen saa tarvittaessa lähettäjältä.

Yhteistyössä