Voiko poskiontelotulehdus olla ilman nuhaa?? Särkee niin pirusti..

Siis poskionteloita, päätä ja otsaa särkee tosi paljon, oikeastaan yli viikon jonkun verran särkenyt mutta nyt se paheni ja on tosi tuskallista. Flunssaa ei kuitenkaan ole ollut, ainoastaan tänä aamuna vähän nenä valuu ja kurkku aavistuksen kipeä. Mutta aina lääkärit ovat sanoneet, että ei voi olla poskiontelotulehdus jos ei ole ollut nuhaa vähintään 2 viikkoa tms..
Eli voiko tämä nyt sitten olla edes tulehdus, vai miksi särkee? :/
 
hoi
mulla ainakin poskiontelontulehdus alkaa oireilla vasta kun flunssa on jo ohi. esim nuha voinu olla vaik 2 vkoa aikasemmin. onko limaa kurkussa ? mulla se on yks oire myös vaikkei oo nuhaa eikä yskää.
 
Ja sitten vielä kysyisin että onko teidän mielestänne lääkäriltä ihan pätevä keino diagnosoida poskiontelotulehdus koputtelemalla poskia ja kysymällä sattuuko?? Nimittäin omalääkäri tekee aina niin, eikä koskaan katso sillä ultralaitteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katti123:
Ja sitten vielä kysyisin että onko teidän mielestänne lääkäriltä ihan pätevä keino diagnosoida poskiontelotulehdus koputtelemalla poskia ja kysymällä sattuuko?? Nimittäin omalääkäri tekee aina niin, eikä koskaan katso sillä ultralaitteella.
varmin on röntgenkuva,ultra hyvin epävarma myös.
ite oon menos leikattavaks,viime vuonna sain 9 kuuria tulehd.,ei apua.keväällä punktioitiin 4 krt,eipä auttanu.viiemisin kuuri oli par vkoa sit ja nyt oon leikkausjonossa jos se edes auttas...
ruokahaluttomuus,pahoinvointi,päänsärky,yöyskä,kaikki nää on oireita.joskus voi painettakin kertyy ja silloin turhia kuureja saa jos lekuri ei määrää rtg
 
hoi
ei kyllä tolla koputtelulla ois ainakaan mun poskiontelontulehdukset paljastuneet. vähän kummalta kuulostaa. voithan sä varmuuden vuoks älähtää kun lääkäri koputtelee jos sille omalääkärille on pakko mennä. onko kuumetta ?
 
vieras
poskiontelotulehdukselle...vaadi tarkempia kokeita.
Itselläni ollut aika säännöllisesti noita lapsuudesta saakka ja ei aina näy ultraamallakaan vaikka olen jo tosi kipeänä.
Olenkin vaatinut verikokeen ja sieltä on löytynyt.
Nyt jo lääkärit tietävät tiedoistani,että suoran verikokeeseen.
Duactia olen saanut nyt estolääkeeksi jos saan flunssaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katti123:
Ja sitten vielä kysyisin että onko teidän mielestänne lääkäriltä ihan pätevä keino diagnosoida poskiontelotulehdus koputtelemalla poskia ja kysymällä sattuuko?? Nimittäin omalääkäri tekee aina niin, eikä koskaan katso sillä ultralaitteella.
siis ei todellakaan ja niinku jo sanoin tuo ultrakii on todella epävarma näin sanovat knk-polilla nenälekurit
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
poskiontelotulehdukselle...vaadi tarkempia kokeita.
Itselläni ollut aika säännöllisesti noita lapsuudesta saakka ja ei aina näy ultraamallakaan vaikka olen jo tosi kipeänä.
Olenkin vaatinut verikokeen ja sieltä on löytynyt.
Nyt jo lääkärit tietävät tiedoistani,että suoran verikokeeseen.
Duactia olen saanut nyt estolääkeeksi jos saan flunssaa.
mie joudun käyttää säänn.duactia vaik ei sais ku 10 pvä korkeintaan yhtäjaksosesti...panacodit ja tramalit on tullu tutuiks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoi:
ei kyllä tolla koputtelulla ois ainakaan mun poskiontelontulehdukset paljastuneet. vähän kummalta kuulostaa. voithan sä varmuuden vuoks älähtää kun lääkäri koputtelee jos sille omalääkärille on pakko mennä. onko kuumetta ?
ei ole kuumetta, ainoastaan tämä kova paineen tunne ja kipu. ei mullakaan koskaan ole se koputtelu sattunut vaikka on ollut takuulla tulehdus, olen sitten vaan sanonut että juu sattuu, että saa lääkkeet. Mutta olisi se ihan kiva tietää että onko nyt oikeasti tulehdus, kun ei ole flunssaa ja sattuu silti näin, vai vaan jotain painetta onteloissa tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katti123:
Alkuperäinen kirjoittaja hoi:
ei kyllä tolla koputtelulla ois ainakaan mun poskiontelontulehdukset paljastuneet. vähän kummalta kuulostaa. voithan sä varmuuden vuoks älähtää kun lääkäri koputtelee jos sille omalääkärille on pakko mennä. onko kuumetta ?
ei ole kuumetta, ainoastaan tämä kova paineen tunne ja kipu. ei mullakaan koskaan ole se koputtelu sattunut vaikka on ollut takuulla tulehdus, olen sitten vaan sanonut että juu sattuu, että saa lääkkeet. Mutta olisi se ihan kiva tietää että onko nyt oikeasti tulehdus, kun ei ole flunssaa ja sattuu silti näin, vai vaan jotain painetta onteloissa tms.
tuo selvii oikeestaan rtg-kuvasta ja crp(tulehus verinäyte),pika-crp valmistuu n.20min.joten jos saisit lähetteen labraan nii voisit käydä ennen lekurille menoa,näin miulle on monesti tehty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja katti123:
Ja sitten vielä kysyisin että onko teidän mielestänne lääkäriltä ihan pätevä keino diagnosoida poskiontelotulehdus koputtelemalla poskia ja kysymällä sattuuko?? Nimittäin omalääkäri tekee aina niin, eikä koskaan katso sillä ultralaitteella.
varmin on röntgenkuva,ultra hyvin epävarma myös.
ite oon menos leikattavaks,viime vuonna sain 9 kuuria tulehd.,ei apua.keväällä punktioitiin 4 krt,eipä auttanu.viiemisin kuuri oli par vkoa sit ja nyt oon leikkausjonossa jos se edes auttas...
ruokahaluttomuus,pahoinvointi,päänsärky,yöyskä,kaikki nää on oireita.joskus voi painettakin kertyy ja silloin turhia kuureja saa jos lekuri ei määrää rtg
Mun miehellä on myöskin poskiontelotulehduksia, ja jotain polyyppeja mitkä piti jo joskus punkteerata mutta sitten lääkäri päätti että ei tarvitsekaan. Sillä on melkein koko ajan tulehdusta, mutta sillä ei silti särje juuri yhtään.

On mulla muuten ollut sellaista nyt pidemmän aikaa, että tuntuu kuin limaa valuisi kurkkuun.
 
miulla on vielä rakennevikaa poskionteloissa nii ei pääse töhnät tulee normina pois,hoitamaton ja pitkittyny poskiontelon tulehus levii herkästi otsaonteloihin.miulla on krooninen poskiontelohermosärky johon noita vahvoja s.lääk.on määrätty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja katti123:
Alkuperäinen kirjoittaja hoi:
ei kyllä tolla koputtelulla ois ainakaan mun poskiontelontulehdukset paljastuneet. vähän kummalta kuulostaa. voithan sä varmuuden vuoks älähtää kun lääkäri koputtelee jos sille omalääkärille on pakko mennä. onko kuumetta ?
ei ole kuumetta, ainoastaan tämä kova paineen tunne ja kipu. ei mullakaan koskaan ole se koputtelu sattunut vaikka on ollut takuulla tulehdus, olen sitten vaan sanonut että juu sattuu, että saa lääkkeet. Mutta olisi se ihan kiva tietää että onko nyt oikeasti tulehdus, kun ei ole flunssaa ja sattuu silti näin, vai vaan jotain painetta onteloissa tms.
tuo selvii oikeestaan rtg-kuvasta ja crp(tulehus verinäyte),pika-crp valmistuu n.20min.joten jos saisit lähetteen labraan nii voisit käydä ennen lekurille menoa,näin miulle on monesti tehty.
Täällä ei varmaan saa lähetettä kuin siltä omalta lääkäriltä, ja epäilen että ei edes laita mihinkään kokeisiin kun täällä meininki on se, että lyödään vaan resepti kouraan niin päästään nopsaan potilaasta eroon. Mutta huomenna täytyy koittaa saada aikaa, ja pyydän kyllä jos kuvaisivat ontelot, kun mulla on muutenkin taipumusta noihin tulehduksiin.
 
Vastaan, vaikka vanha ketju.
Mulla todettiin kuukausi sitten keuhkoputkentulehduksen jälkeen poskiontelo- ja korvatulehdus. Söin antibiootit, mutta yskä jäi. Nyt sitten paljastui röntgenissä yskän syyksi poskiontelotulehdus eikä siis oireina ole mitään muuta kuin yskä, joka tuntuu tulevan jostain syvältä keuhkoista. Nenätukkoisuutta, nuhaa, lämpöä ei ole. Seuraavaksi pitää tavata nenä-kurkku lääkäri.
 

Yhteistyössä