Voiko paniikkihäiriöinen matkustaa lentokoneella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mieli tekisi lähteä lasten kanssa viikoksi etelään, mutta 4 tuntia lentokoneessa ja mulla paniikkihäiriö. :/ Syön tosin lääkkeitä ja matkan varalle ottaisin vielä rauhottavat mukaan.

Onko kukaan muu vastaavassa tilanteessa onnistunut reissaamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Mun sisko kävi reissussa ja matka jopa helpotti oireitaan.

Oho! Kuulostaa lupaavalta. Mua hirvittää etukäteen tuo lentomatka, kun kohtauksen osuessa nimenomaan tunne, ettei pääse kävelemään ulos tilanteesta on se kauhein.

Ja olisin ainoa aikuinen kolmen koululaisen kanssa. Ainoa sopiva ajankohta olisi lähteä jo kahden viikon kuluttua, eikä kukaan muu aikuinen saa järjestettyä niin nopeasti lomaa itselleen.

oon reissanu vaikka tää paniikkihäiriö oli pahana... lääkitys mukaan ja psyykkaa itsensä reissuun. Ja mulla vielä lentopelkokin ja silti oon matkustanu 2kertaa nyt puolessa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinzessa:
oon reissanu vaikka tää paniikkihäiriö oli pahana... lääkitys mukaan ja psyykkaa itsensä reissuun. Ja mulla vielä lentopelkokin ja silti oon matkustanu 2kertaa nyt puolessa vuodessa.

OI! Lämpöiset onnittelut! Pitäsköhän munkin varata vaan matka ja alkaa psyykkaamaan itseäni. Mieli tekisi niiiin kovasti! Olen viimeksi ollut lentoreissussa, kun esikoinen oli 1½v. ja siitä on jo 15 vuotta aikaa.

mulla myös paniikkihäiriö. Kerran on iskenyt kohtaus koneessa ja se oli kyllä aikas kamalaa, mulla muutenkin usein matkat pahentaa paniikkihäiriötä (en silloin kyllä vielä syönyt lääkkeitä). Nyt uskallan taas matkustella kun on nuo lääkkeet. Otan aina koneeseen rauhoittavan niin ei iske kohtaus.

kyllä musta sun kannattaa, ei se tilanne siitä pahenekkaan. Kyllä mä oon viettänyt lentokoneessa paniikkikohtauksia, mutta ei niihin kuole ja ne menee ohi viimeistään, kun kone laskeutuu!!!! Ja matkat on olleet hyviä.

Noh, jospa mä uskaltautuisin. Mulla on matkasta ihan positiivista jännitystä, että jospa se estäisi paniikin iskemistä. Ja luotan kyllä kovasti noihin lääkkeisiin.

Yhteistyössä