Voiko oman kuolemansa aavistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lispetti:
Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
No tulkaahan sit myöhemmin palstalle kertomaan osuiko tunne nappiin! Ei vaan oikeasti, ehkä sen joku voi aavistaakin. Itse näin teininä paljon unia omidta hautajaisistani.

Tästä tuli muuten mieleen, että olen joskus kuullut, että ihminen ei voi nähdä edes unta omasta kuolemastaan. Hautajaisista kyllä tai vaikka muiden elämästä oman kuoleman jälkeen, muttei siitä hetkestä kun kuolee. Aika jännä sinänsä. :D

Itse olen jotenkin aina ollut varma, etten näe vanhuutta. Keski-iän kylläkin, mutta tuskin vanhuutta. Tiedä sitten pitääkö tämä aavistus paikkansa, sen näkee sitten.

Mä olen kyllä nähnyt unta jopssa kuolin. Joskin se tilanne oli aikalailla epärealistinen. Siitä ku heräsin ni oli ahdistus huipussaan.

Näitkö tarkkaan sen hetken kun kuolit? Vai tiesitkö vain jostain että olet kuollut? Kun tuo nimenomaan koskee sitä hetkeä, ettei sitä voisi nähdä. En sitten tiedä onko totta vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja lispetti:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
No tulkaahan sit myöhemmin palstalle kertomaan osuiko tunne nappiin! Ei vaan oikeasti, ehkä sen joku voi aavistaakin. Itse näin teininä paljon unia omidta hautajaisistani.

Tästä tuli muuten mieleen, että olen joskus kuullut, että ihminen ei voi nähdä edes unta omasta kuolemastaan. Hautajaisista kyllä tai vaikka muiden elämästä oman kuoleman jälkeen, muttei siitä hetkestä kun kuolee. Aika jännä sinänsä. :D

Itse olen jotenkin aina ollut varma, etten näe vanhuutta. Keski-iän kylläkin, mutta tuskin vanhuutta. Tiedä sitten pitääkö tämä aavistus paikkansa, sen näkee sitten.

Mä olen kyllä nähnyt unta jopssa kuolin. Joskin se tilanne oli aikalailla epärealistinen. Siitä ku heräsin ni oli ahdistus huipussaan.

Näitkö tarkkaan sen hetken kun kuolit? Vai tiesitkö vain jostain että olet kuollut? Kun tuo nimenomaan koskee sitä hetkeä, ettei sitä voisi nähdä. En sitten tiedä onko totta vai ei.

Minä olen nähnyt unta että kuolen, siis niin että olen myös kuollut siinä unessa ja sen jälkeen nähnyt unta kuolemanjälkeisestä ajasta.
Ei kivoja unia, enneunina en sitä/niitä ole kyllä pitänyt.

Mä olen nähnyt unta jossa kuolen. Siinä unessa mua ammuttiin rintaan ja kaaduin. Ei sattunut mihinkään, oli vain tyyni rauhallinen olo. Ja sitten olin poissa ja heräsin. Karmivaa silti.

uskon et jotkut vain tietää.

mä uskon et mun pikkuveljellä oli jonkinsortin aavistus asiasta.. vaati mm. et kaverinsa joululahja laitetaan postilla vaikka oli alunperin suunniteltu et menee heti joulun jälkeen sinne. Heräs myös aikaisin aamulla mikä oli ihan outoa koska häntä ei saanu ennen millää hereille ja sit lähti vielä tuntii liian aikaisin kouluun ja sille tielle jäi.

Kirjoitti mm. viikkoa ennen kuolemaansa meidän liiterin seinään sisäpuolelle punaisella tussilla " Risto on hyvä Paras isä " ja ne on riidelly just hetkee aikasemmin. Teksti löydettiin kuoleman jälkeen.

aika paljon tollasia outoja asioita 9v pojalta.

Mun äiti alkoi nähdä unia sen appivanhemmista ja sano että kuuli korvissaan aivan selvästi niitten äänet. Yhen unes paappa oli sanonut äidille, että "ei ihan vielä oo aika.." ja äiti kuoli sinä saman syksynä.

Alkuperäinen kirjoittaja dfff:
Minulle tuli n. 20 vuotta sitten sellainen tunne, etten elä enää kauan ja sanoin sen poikaystävällenikin. Olimme juuri ajamassa muuttokuormaani opiskelupaikkakunnaltani taikaisin kotiini. Eipä pitänyt paikkansa oma ennakkoaavistukseni. Onneksi.

Saattoi poikakin olla helpottunut määränpäässä. Tuollaiset puheet pitävät ainakin hereillä autossa.

mun äiti on "ennustanut" tätini miehen sekä isäni isän kuoleman. sanoo myös että on tuntenut ns suojelusenkelin ltms äsnäolon, fyysisesti, kun otti rinnasta. äiti ei ole sekaisin tai mikään huuhaa, täysin normaali ihminen. joillain on vain joku ihme vaisto asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun äiti on "ennustanut" tätini miehen sekä isäni isän kuoleman. sanoo myös että on tuntenut ns suojelusenkelin ltms äsnäolon, fyysisesti, kun otti rinnasta. äiti ei ole sekaisin tai mikään huuhaa, täysin normaali ihminen. joillain on vain joku ihme vaisto asioista.

Jälkikäteen voi ennustaa vaikka mitä. Pieleen menneistä aavistuksista ei vain puhuta. Rinnasta ottanut taas oli luultavasti joku pervo.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Oon muutamalta kaverilta kuullu (jotka tekee töitä vanhusten ja sairaiden parissa) että ihminen alkaa haista "kuolemalle" ennen lähtöään. Saan kylmiä väreitä tosta ajatuksesta :|

se on se kalman haju!

Äitini aavisti kuolemansa etukäteen. Tisei etei tule takaisin viimeiseltä sairalareissultaan. Hänen kirjeensä kertoi sen.
Äitini lähti kohdun poistoon, mutta kun oli alkkis ja maksa loppu, hän tiesi että hän ei näe enää juhannusta( leikkaus hänellä oli 3 päivää ennen juhannusta)

tiedän erään henkilön joka oli nähnyt unessa päivämäärän jolloin kuoli ja se oli pitänyt myös paikkansa (oli siis kertonut tästä muille). Muitakin enneunia hänellä oli.

Mä luulen että ne jotka aavistaa kuolevansa, ei sitä tietoisesti tajua. Sitten jälkeenpäin vaan läheiset huomaa että teki sellaisia asioita kuin olisi aavistanut kuolemansa. Vanhukset varmaan paremminkin huomaavat itse kun voimat alkaa loppua, ja luovuttavat tavallaan.
Mun setä kuoli aikoinaan sydänkohtaukseen, oli edellisenä viikonloppuna ollut vaimonsa kanssa meidän kesäpaikassa, joka siis on setäni ja isäni lapsuuden koti. Siellä ollessaan oli kuulemma kierrellyt kaikki paikat läpi, ja istuskellut yksin mietteliäänä. Lähtiessä oli kääntynyt vielä pitkäksi aikaa katsomaan taakseen, oli ollut oudon hiljainen muutenkin. Kuitenkaan ei varmaan setäni tuota tietoisesti tehnyt, tuskin aavisti kuolevansa. Olis varmaan tehnyt sitten muutakin, esim. halunnut tavata lapset ja lapsenlapset, jotka oli sille kaikki kaikessa.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Kirjoitti mm. viikkoa ennen kuolemaansa meidän liiterin seinään sisäpuolelle punaisella tussilla " Risto on hyvä Paras isä " ja ne on riidelly just hetkee aikasemmin. Teksti löydettiin kuoleman jälkeen.

Hellyyttävää ja surullista...

Alkuperäinen kirjoittaja Mirja:

Hellyyttävää ja surullista...

se leikattiin irti ja kehystettiin. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Jälkikäteen voi ennustaa vaikka mitä. Pieleen menneistä aavistuksista ei vain puhuta. Rinnasta ottanut taas oli luultavasti joku pervo.

Mun äiti kertoi näistä ennustuksistaan jo etukäteen :(

mä uskon et mun pikkuveljellä oli jonkinsortin aavistus asiasta.. vaati mm. et kaverinsa joululahja laitetaan postilla vaikka oli alunperin suunniteltu et menee heti joulun jälkeen sinne. Heräs myös aikaisin aamulla mikä oli ihan outoa koska häntä ei saanu ennen millää hereille ja sit lähti vielä tuntii liian aikaisin kouluun ja sille tielle jäi.

Saanko kysyä miten veljesi kuoli?

Alkuperäinen kirjoittaja jjj:

Saanko kysyä miten veljesi kuoli?

Jäi linja-auton alle koulun pihassa.

MUllakin on semmonen tunne etten olisi pitkäikäinen ja sit on myös tunnem iehestä että jään jossain vaiheessa leskeksi...ihan sairasta tämmöset tuntemukset mutta ehkä ne ei ole mitään ennustuksia vaan pikemminkin pelkoja.....

No mun setä oli ollu kauan sairaana ja todellista syytä ei tietty ennen kuin kuin tuupertui ja myöhemmin illalla koitettiin leikata.. Hän kävi samalla viikolla kaikkien 11:sta sisaren luona ja osti jokaiselle 3 aikuiselle lapselleen lahjat joista aina muistetaan hänet:) ja mun pojalle joka oli silloin 3vee. Kävin siellä aamulla ja sanoi mulle, että te pärjäätte täällä kyllä ja kun lähdin sanoi hyvästi ja hyvää joulua.. Klo. 00.08 soitettiin että menehtyi leikkauspöydälle joka suoritettiin kiirelisenä.

Yhteistyössä