Voiko omalääkäriä vaihtaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nessa

Vieras
Kävin tänään keuhkoputkentulehduksen takia lääkärissä. Oma lääkäri oli koulutuksessa, joten sain toiselle lääkärille ajan.

Olen käynyt vuosi sitten sekä uudestaan nyt syyskuussa omalla lääkärillä nielurisojen takia ja pyytänyt lähetettä nielurisojen poistoon (mulla n. kerran kuussa nielutulehdus + toisella puolella tosi kookas nielurisa joka luultavasti proppuineen aiheuttaa jatkuvan pahan hajuisen hengityksen) ja omalääkäri ei suostu millään antamaan lähetettä edes korvapolin lääkärille "kun ei ne laita lähetettä leikkaukseen jos ei ole 3 angiinaa vuoden sisällä".

Nyt sit tänään kun tämä toinen lääkäri tutki mua niin alkoi puhumaan, että onpas sulla kookkaat nielurisat olenko huomannut. Vastasin hämmentyneenä että olen todellakin huomannut, että on varmaan joku krooninen tulehdus kun ne tulehtuu joka kuukausi. Sit sanoin että kävin 2kuukautta sitten omalla lääkärillä pyytämässä lähetettä leikkaukseen mutta ei antanut. Tämä lääkäri hämmentyi että enkö olekaan "hänen potilas" että yleensä kone näyttää jos on toisen lääkärin potilas. Sanoin että ajanvarauksesta kerrottiin että omalääkäri kuulema koulutuksessa ja sit tämä lääkäri totesi vaan että "no sitten tosiaan sun kannattaa uudestaan varata aika omalle lääkärille kun ne selkeästi vaivaa, että hän ei voi lähetettä laittaa kun en ole hänen oma potilas".

Ärsyttää miten eriarvoisessa asemassa potilaat on. Toiselta lääkäriltä ei heru apua millään ja tämä lääkäri olis melkein oma-aloitteisesti antanut lähetteen nielurisaleikkaukseen vaikka ihan toisen asian takia tonne menin.

Siis eihän ole mikään pakko mennä sille omalle lääkärille.
Kun seuraavan kerran varaat aikaa niin soitat toiselle alueelle ja jos alkavat naputtamaan niin sanot että tahdot juuri tälle lääkärille ja piste.
Heidän on annettava aika toiselle lääkärille, oma lääkärihän on vain jaottelullinen homma eikä mikään pakko

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Siis eihän ole mikään pakko mennä sille omalle lääkärille.
Kun seuraavan kerran varaat aikaa niin soitat toiselle alueelle ja jos alkavat naputtamaan niin sanot että tahdot juuri tälle lääkärille ja piste.
Heidän on annettava aika toiselle lääkärille, oma lääkärihän on vain jaottelullinen homma eikä mikään pakko

Siis mille toiselle alueelle? Kävin kyllä omassa tk:ssa tänäänkin eri lääkäri vaan. Mun mielestä eivät anna aikoja kuin vaan omalle lääkärille...

Yhteistyössä