voiko nuhaisena mennä kerhoon?

anne-68
Olipas kirsikalla todella rankkaa kielenkäyttöä nuhaisista,pienistä lapsista:RÄKÄNOKAT!!!Eipä voi muuta sanoa kuin huhhuh...kaikki muu täällä onkin jo sanottu,ja aivan aiheesta.Tuolla asenteella mä kyllä jäisin vallan kotiin lapsieni kanssa.Harmi vaan et koulukin tulee eteen ja sinne on vaan pakko mennä kaikkien räkänokkien joukkoon...Kun me "vastuuttomat" vanhemmat emme kaikki hypi seinille joka nuhasta,niitä vakavampiakin sairauksia ja tauteja kun on.Onkohan kirsikka nyt pahasti sekoittanut nuhan ja flunssan keskenään?Koskapa nuhastahan nyt vaan oli puhe,ei mistään keuhkotaudistai!Niinku edellä jo kirjoitin,toisilla se pieni nenä vuotaa ison osan vuodesta,vaikka lapsi ei sairas olekaan.Ei olis munkaan "räkänokkani" paljon ulkoilmaa tai muita lapsia tavannut jos joka nuhasta olis kotiin linnottauduttu.Millanenkohan häirikkö olis sit kun viimein pääsis muiden lasten joukkoon koulun kynnyksellä?Tiedä vaikka samaan kouluun sun lastes kanssa,HÄIRIKÖIMÄÄN erinomaisia muksujas...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 21:18 anne-68 kirjoitti:
Olipas kirsikalla todella rankkaa kielenkäyttöä nuhaisista,pienistä lapsista:RÄKÄNOKAT!!!Eipä voi muuta sanoa kuin huhhuh...kaikki muu täällä onkin jo sanottu,ja aivan aiheesta.Tuolla asenteella mä kyllä jäisin vallan kotiin lapsieni kanssa.Harmi vaan et koulukin tulee eteen ja sinne on vaan pakko mennä kaikkien räkänokkien joukkoon...Kun me "vastuuttomat" vanhemmat emme kaikki hypi seinille joka nuhasta,niitä vakavampiakin sairauksia ja tauteja kun on.Onkohan kirsikka nyt pahasti sekoittanut nuhan ja flunssan keskenään?Koskapa nuhastahan nyt vaan oli puhe,ei mistään keuhkotaudistai!Niinku edellä jo kirjoitin,toisilla se pieni nenä vuotaa ison osan vuodesta,vaikka lapsi ei sairas olekaan.Ei olis munkaan "räkänokkani" paljon ulkoilmaa tai muita lapsia tavannut jos joka nuhasta olis kotiin linnottauduttu.Millanenkohan häirikkö olis sit kun viimein pääsis muiden lasten joukkoon koulun kynnyksellä?Tiedä vaikka samaan kouluun sun lastes kanssa,HÄIRIKÖIMÄÄN erinomaisia muksujas...

ätä
[vieras] VS: voiko nuhaisena mennä kerhoon?

On olemassa niitäkin äitejä (ja isiä) jotka syyttävällä sormella osottavat joka "räkänokkaa", kokemusta on. Mutta ei minustakaan nuha mikään este ole, joten eikun kerhoon vaan. Ja kyllä ne taudit tarttuu vaikkei omaa kullannnuppuaan minnekkään veisi. Jokatapauksessa! Tässä asiassa on siis tyhmää käydä syyttelemään ketään, että keneltä se tauti on oikein tarttunut!
IP:


niin, että moista tekstiä vain lainasin :whistle: :whistle: Ja mikäs ihme on että te, jotka viette lapsianne nuhaisena hoitoon ja muualle, niin nostaa kamalan äläkän asiasta :whistle: :whistle: :whistle: :LOL: ja by the way, samalla lailla se nuha tarttuu mitä flunssakin :whistle:
 
Hei muuten lisäyksenä edellisiin, että mun mielipiteeni koskee siis näitä vapaaehtoisia kerhoja, ei hoitoja ym. koska pakkohan töihinkin on mennä ja silloin kyllä jokainen tietää itse missä on raja koska lastaan vie.
 
harmaa äiti
no EI HELVE*ISSÄ VIEDÄ lapsia kerhoon kipeenä, ei räkäsenä/yskäsenä eikä muutenkaan.
järki hoi, älä jätä \|O

itseäni kuvottaa ne äidit jotka raahavat tartuttamaan toisia räkänokallaan.. se sapettaa ja paljon.
ihme äitejä, taitaa tiedän lapset olla niin paljon kipeenä että on varaa mennä tartuttamaan muita. saatteko jotain mielihyvää siitä että toisten esim.vauvat tulee kipeeksi?
:eek:

nyt herne siirtyy vaan syvemmälle.. hoh hoijaa \|O
 
harmaa äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 21:42 Kirsikka kirjoitti:
Hei muuten lisäyksenä edellisiin, että mun mielipiteeni koskee siis näitä vapaaehtoisia kerhoja, ei hoitoja ym. koska pakkohan töihinkin on mennä ja silloin kyllä jokainen tietää itse missä on raja koska lastaan vie.
yhdyn tähän.. :hug:
 
...ei kannata muuten antaa sitten lasten leikkiäkkään kerhoissa millään leluilla,kun usein ne on käyneet aika monen "pöpön kantajan"suussa tai käsissä...haloo,taudit voi periaatteessa saada mistä vaan,niin steriiliä paikkaa ei varmaan olekaan missä niitä ei olisi...Ja useampilapsisessa perheessäkin luulisi jatkuvasti olevan nuhaa ym.tauteja ainakin näin syksyn alkaessa..
 
kotihenki
Allerginen nuhako? On olemassa myös muita nuhia kuin flunssan jälkeinen nuha. Joidenkin pienten nenut vuotaa puhtaasti johtuen huoneilmasta, sen koostumuksesta, kuivuudesta tai muista allergeeneista.
 
nuhanenän äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 21:43 harmaa äiti kirjoitti:
no EI HELVE*ISSÄ VIEDÄ lapsia kerhoon kipeenä, ei räkäsenä/yskäsenä eikä muutenkaan.
järki hoi, älä jätä \|O

itseäni kuvottaa ne äidit jotka raahavat tartuttamaan toisia räkänokallaan.. se sapettaa ja paljon.
ihme äitejä, taitaa tiedän lapset olla niin paljon kipeenä että on varaa mennä tartuttamaan muita. saatteko jotain mielihyvää siitä että toisten esim.vauvat tulee kipeeksi?
:eek:

nyt herne siirtyy vaan syvemmälle.. hoh hoijaa \|O
höpö höpö! mitä jos nyt hiukan hellittäsit sitä pipoa? mites kaupassa? kurkitko laps kainalos hyllyjen takaa ettet vaan satu vierekkäin pikku nuhanenien kans ettei vaan tartu omaan lapseen? Ehkä teidän on sit parempi pysyä kotona kun meitä "vastuuttomia ja välinpitämättömiä" äitejä on joka nurkalla emmekä me aio pysyä poissa kerhoista teidän antiseptiäitien takia. Näin se asia vain on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 22:01 nuhanenän äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 21:43 harmaa äiti kirjoitti:
no EI HELVE*ISSÄ VIEDÄ lapsia kerhoon kipeenä, ei räkäsenä/yskäsenä eikä muutenkaan.
järki hoi, älä jätä \|O

itseäni kuvottaa ne äidit jotka raahavat tartuttamaan toisia räkänokallaan.. se sapettaa ja paljon.
ihme äitejä, taitaa tiedän lapset olla niin paljon kipeenä että on varaa mennä tartuttamaan muita. saatteko jotain mielihyvää siitä että toisten esim.vauvat tulee kipeeksi?
:eek:

nyt herne siirtyy vaan syvemmälle.. hoh hoijaa \|O
höpö höpö! mitä jos nyt hiukan hellittäsit sitä pipoa? mites kaupassa? kurkitko laps kainalos hyllyjen takaa ettet vaan satu vierekkäin pikku nuhanenien kans ettei vaan tartu omaan lapseen? Ehkä teidän on sit parempi pysyä kotona kun meitä "vastuuttomia ja välinpitämättömiä" äitejä on joka nurkalla emmekä me aio pysyä poissa kerhoista teidän antiseptiäitien takia. Näin se asia vain on.

Kauppa on eri asia, koska siellä on pakko käydä jos jotain meinaa elääkseen syödä ja jos ei halua alasti kulkea, eikä kaikilla ole mahista mennä kauppaan ilman lapsia. Karu totuus sekin. Vapaaehtoiset avoimet sun muut kerhot on taas asia erikseen, niitä ilmankin pystyy elää :whistle:
 
nuhanenän äiti
Kauppa on eri asia, koska siellä on pakko käydä jos jotain meinaa elääkseen syödä ja jos ei halua alasti kulkea, eikä kaikilla ole mahista mennä kauppaan ilman lapsia. Karu totuus sekin. Vapaaehtoiset avoimet sun muut kerhot on taas asia erikseen, niitä ilmankin pystyy elää :whistle:
[/quote]

No niin, mainitsemallasi kommentilla asia sitten ratkesi eikä asiasta tarvitse enää kinata. Eläkää te ilman kerhoja niin me nuhanenät saamme rauhassa niiskutella keskenämme kerhoissa :) Hyvät yöt ja aamulla kerhoon! Ja kuten jo mainitsin, löysää pipoa. Jos tuntuu ettet jaksa korvakierteiden kanssa niin hae hoitoapua ja levähdä hetki.
 
[
No niin, mainitsemallasi kommentilla asia sitten ratkesi eikä asiasta tarvitse enää kinata. Eläkää te ilman kerhoja niin me nuhanenät saamme rauhassa niiskutella keskenämme kerhoissa :) Hyvät yöt ja aamulla kerhoon! Ja kuten jo mainitsin, löysää pipoa. Jos tuntuu ettet jaksa korvakierteiden kanssa niin hae hoitoapua ja levähdä hetki.
[/quote]

no johan on vastuutonta. taitaa olla vauva-ajan sairastelu unohtunut kun niin kärkkäästi ollaan vastaan.
no, kaikkia mahtuu junaan, jopa näitä räkäpentujen räkä-äitejä :eek:
kyllä asia on niin että pitäisi jo järjen sanoa että ei nyt tahallaan lähdetä tartuttamaan toisia, kyllä yhden/kahden kerran voi kerhosta olla poissa, ei se maata kaada.
ja niin kuin joku jo mainitsikin. kauppaan on pakko mennä, kerhoihin ei.. ja jos nään että jollain valuu niin kyllä lapseni pysyvät niin helv#tin kaukana niistä pennuista. vielä parempi jos pystymme lähtemään pois kokonaan :D
ja meille ei yksikään tule räkäisenä tai kipeenä, se on saletti ja siitä pidän huolen kanssa.. eiköhän lapset ehdi sairastaa ne tarvittavat mitä tulee tavallisessa elämässä ilman että nämä ku#ipää äidit tuo tahallaan räkäset nappulat..
otsasuoni pullistuu.. :kieh:
 
nuhanenän äiti
no johan on vastuutonta. taitaa olla vauva-ajan sairastelu unohtunut kun niin kärkkäästi ollaan vastaan.
no, kaikkia mahtuu junaan, jopa näitä räkäpentujen räkä-äitejä :eek:
kyllä asia on niin että pitäisi jo järjen sanoa että ei nyt tahallaan lähdetä tartuttamaan toisia, kyllä yhden/kahden kerran voi kerhosta olla poissa, ei se maata kaada.
ja niin kuin joku jo mainitsikin. kauppaan on pakko mennä, kerhoihin ei.. ja jos nään että jollain valuu niin kyllä lapseni pysyvät niin helv#tin kaukana niistä pennuista. vielä parempi jos pystymme lähtemään pois kokonaan :D
ja meille ei yksikään tule räkäisenä tai kipeenä, se on saletti ja siitä pidän huolen kanssa.. eiköhän lapset ehdi sairastaa ne tarvittavat mitä tulee tavallisessa elämässä ilman että nämä ku#ipää äidit tuo tahallaan räkäset nappulat..
otsasuoni pullistuu.. :kieh:
[/quote]

Ehkä on todellakin parempi että pysyt poissa meidän muiden lasten läheltä kun et hallitse edes asiallista kielenkäyttöä. Mitäköhän kerhossa muut sanovat kun yks latelee ärräpäitä senkus kerkeää, taitaapi se tuo olla suurempi syy pysyä poissa ihmisten ilmoilta kuin joku pieni nuhanenä. Elä änkeä nenään enempää herneitä, kohta et hengittämään kykene.
 
harmaaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 09:53 nuhanenän äiti kirjoitti:
no johan on vastuutonta. taitaa olla vauva-ajan sairastelu unohtunut kun niin kärkkäästi ollaan vastaan.
no, kaikkia mahtuu junaan, jopa näitä räkäpentujen räkä-äitejä :eek:
kyllä asia on niin että pitäisi jo järjen sanoa että ei nyt tahallaan lähdetä tartuttamaan toisia, kyllä yhden/kahden kerran voi kerhosta olla poissa, ei se maata kaada.
ja niin kuin joku jo mainitsikin. kauppaan on pakko mennä, kerhoihin ei.. ja jos nään että jollain valuu niin kyllä lapseni pysyvät niin helv#tin kaukana niistä pennuista. vielä parempi jos pystymme lähtemään pois kokonaan :D
ja meille ei yksikään tule räkäisenä tai kipeenä, se on saletti ja siitä pidän huolen kanssa.. eiköhän lapset ehdi sairastaa ne tarvittavat mitä tulee tavallisessa elämässä ilman että nämä ku#ipää äidit tuo tahallaan räkäset nappulat..
otsasuoni pullistuu.. :kieh:
Ehkä on todellakin parempi että pysyt poissa meidän muiden lasten läheltä kun et hallitse edes asiallista kielenkäyttöä. Mitäköhän kerhossa muut sanovat kun yks latelee ärräpäitä senkus kerkeää, taitaapi se tuo olla suurempi syy pysyä poissa ihmisten ilmoilta kuin joku pieni nuhanenä. Elä änkeä nenään enempää herneitä, kohta et hengittämään kykene.

[/quote]

mä voin kyllä tänne kirjoittaa just sellaisella kielenkäytöllä kun haluan, valitettavaa mutta totta, minun alle 3v:t eivät osaa lukea, saatika kuulla mitä mä ajattelen. joten se siitä..
ja enpä ole koskaan kenenkään kuulleen kerhossa tai muualla kiroillut, ei valitettavasti kuulu tapoihini sellainen :kieh:
 
No jopas on kiihkeetä sanailua! Miun täytyy kyl vieläkin sanoa, että en pääsisi räkänokkapentujeni kans koko syksynä/talvena mihinkään kerhoon jos nuhan takia täytyisi linnoittautua kotiin (meillä on jatkuvasti jollakin nuha ja myös runsaasti korvatulehduksia on podettu). Mukavia kerhohetkiä kaikille räkänokille ja heidän vanhemmilleen! =)
 
nuhis
ei kerhoissa ja hoitopaikassa pysty taudeilta välttymään. suurissa lapsiryhmissä aina taudit jyllää. lelutkin on täynnä pöpöjä. tuskin niitä kerhotäti usein pesee jos ollenkaan. jos lapsi on taipuvainen esim. jatkuviin korvatulehduksiin niin jos niiltä haluaa välttyä niin välttää suuria lapsiryhmiä. siksihän moni esim. valitsee lapselleen perhepäivähoitajan kun päiväkodissa ollessaan sairasteltiin jatkuvasti. jos haluaa säästää vauvaansa niin pysyttelee pois kerhoista ja siltikin ne pöpöt jostain saattaa iskee esim. kaupasta ja bussista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 13:58 SAMAA MIELTÄ kirjoitti:
YHDYN EDELLISEEN, TÄLLAISTA SE VAIN ON LASTEN KANSSA, KOKO AJAN SAIRASTETAAN JA SE VAAN TÄYTYY MEIDÄN AIKUISTENKIN KESTÄÄ

On se vaan kumma juttu, kun mä kyllä pystyn vallan hyvin olemaan kotona 3 nuhaisen lapsen kanssa, ei mun tarvii silloin ängetä kerhoihin tartuttamaan muita. Ja meillä tosiaan nuhia kanssa piisaa ympäri vuoden ihan kiitettävästi, mutta siltikään ei kuljeta kipeänä missään. Että mun mielestä sillon on vika jossain muualla, jos ei kotona äiti viihdy niin paljoa :whistle: Mulle tulee aina kerhossa nuhaisen lapsen nähdessäni mieleen, että ottaako äitiä niin kovasti päähän kun oma lapsi sairastaa, että haluaa kostaa sen muille tuomalla kerhoon tartuttamaan muita? Itte kyllä tiedän mitä se on, kun lapset sairastaa usein ja just sen takia kunnioitetaankin muita ja pysytään sairaina poissa :wave:

 
äiti minäkin
Jos lapsia on useampi ja he sairastelevat vuorottain, on kotona pysyttävä ympäri vuoden. Aina jonkun nenä vuotaa ja jollain on pientä yskää. Mielestäni kotona pysyminen ei tee kenestäkään hyvää äitiä, sillä ainakin meillä isoin lapsi (4v) ja kakkonenkin (2,5v) kaipaa muiden lasten seuraa enkä aio uhrata heiltä sitä jos kuopus (9kk) on pienessä nuhassa. Tai jos keskimmäinen on nuhassa niin olisi esikoiselta pois että pysyteltäisiin sisällä ja sen jälkeen varmaan sairastuisi kuopus ja esikoinen ei edelleenkään pääsisi mihinkään. Tätä on elämä useampilapsisessa perheessä!!! On tehtävä kompromissejä ja ratkaisuja. Ja tosiaan, puhun nyt siitä kun nuha on jo kestänyt useamman päivän, on lapsi mielestäni aivan "hyvässä kunnossa" jo osallistumaan kerhoon tai harrastukseen. Jokainen äiti osaa arvioida lapsensa kunnon ja jaksamisen ja sen mukaan mielestäni voi juttuihin osallistua. Vaikka nenä vuotaisikin.

Jos lasta koittaa suojella taudeilta, on se melkoinen tehtävä. Flunssat esim. tarttuvat jo siinä vaiheessa kun ne eivät lapsella edes vielä näy, joten ei niitä voi estää. Ja sitten onkin ihan sama tuleeko lapsi seuraavana päivänä kerhoon, kun tauti on jo levitetty muihin lapsiin, leluihin jne. Jäisin kerhosta pois siis lapsen voinnin en tartuntavaaran ja levittämisen vuoksi. Lalut on pahimpia tautien levittäjiä vaikka paikalla ei olisikaan yhtään nuhaista lasta. Miten tältä voi välttyä? Käymällä kerhossa ja kieltämllä lasta koskemasta mihinkään sillä pelolla ettei saa mitään tautia, nuhaa, korvatulehdusta?


 
mammuska23
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 15:15 Kirsikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 13:58 SAMAA MIELTÄ kirjoitti:
YHDYN EDELLISEEN, TÄLLAISTA SE VAIN ON LASTEN KANSSA, KOKO AJAN SAIRASTETAAN JA SE VAAN TÄYTYY MEIDÄN AIKUISTENKIN KESTÄÄ

On se vaan kumma juttu, kun mä kyllä pystyn vallan hyvin olemaan kotona 3 nuhaisen lapsen kanssa, ei mun tarvii silloin ängetä kerhoihin tartuttamaan muita. Ja meillä tosiaan nuhia kanssa piisaa ympäri vuoden ihan kiitettävästi, mutta siltikään ei kuljeta kipeänä missään. Että mun mielestä sillon on vika jossain muualla, jos ei kotona äiti viihdy niin paljoa :whistle: Mulle tulee aina kerhossa nuhaisen lapsen nähdessäni mieleen, että ottaako äitiä niin kovasti päähän kun oma lapsi sairastaa, että haluaa kostaa sen muille tuomalla kerhoon tartuttamaan muita? Itte kyllä tiedän mitä se on, kun lapset sairastaa usein ja just sen takia kunnioitetaankin muita ja pysytään sairaina poissa :wave:
mä voisin kanssa enempää puuttumatta peesii tätä :wave:
 
Täällä myös yksi korvakierteisen lapsen äiti :wave:
Miellä kyllä lapset menee myös nuhassa hoitoon/kerhoon. Ihan siitä syystä jo, että pienemmällä nuha on yleensä ollergista nuhaa eikä keneenkään tartu, vaikka jotkut hysteerikot niin luulevatkin. Kuumeisena en tietenkään vie enkä yskässä.
Ja minä en kyllä allekirjoita tuota, että korvatulehdus on nuhan jälkitauti. Meillä on ollut korvatulehdukset useimmiten ilman mitään flunssaa. Kun on taipumus niihin tulehduksiin, niin ne vaan tulee. Viime talvenkin olin vielä kotiäitinä ja lähestulkoon neljän seinän sisällä. Silti nuorempi sairasti kymmeniä tulehduksia, ilman kuumetta tai flunssaa.
 
äityli-67
Toki voi kerhoon viedä jos ei oo ihan hirrveen kipee. Ja tosta tarttumisesta, ei sitä tarvi ku jonkun kaupassa aivastaa ni on se flunssa teidänki perheessä. Puhumattakaan esim elintarvikeita pakkaavasta henkilökunnasta yms. eli kerhoon vaan =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 15:15 Kirsikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2005 klo 13:58 SAMAA MIELTÄ kirjoitti:
YHDYN EDELLISEEN, TÄLLAISTA SE VAIN ON LASTEN KANSSA, KOKO AJAN SAIRASTETAAN JA SE VAAN TÄYTYY MEIDÄN AIKUISTENKIN KESTÄÄ

On se vaan kumma juttu, kun mä kyllä pystyn vallan hyvin olemaan kotona 3 nuhaisen lapsen kanssa, ei mun tarvii silloin ängetä kerhoihin tartuttamaan muita. Ja meillä tosiaan nuhia kanssa piisaa ympäri vuoden ihan kiitettävästi, mutta siltikään ei kuljeta kipeänä missään. Että mun mielestä sillon on vika jossain muualla, jos ei kotona äiti viihdy niin paljoa :whistle: Mulle tulee aina kerhossa nuhaisen lapsen nähdessäni mieleen, että ottaako äitiä niin kovasti päähän kun oma lapsi sairastaa, että haluaa kostaa sen muille tuomalla kerhoon tartuttamaan muita? Itte kyllä tiedän mitä se on, kun lapset sairastaa usein ja just sen takia kunnioitetaankin muita ja pysytään sairaina poissa :wave:

On siulla aika kummallisia juttuja! Vai että ihan koston takia käydään nuhaisten lasten kans kerhossa, hohhoijjaa...
Ja ihan vaan tiedoksi, että kotona on tullu viihdyttyä aika monta vuotta, lapsia neljä ja melko monta nuhaa, korvatulehdusta ja paljon vakavampiakin tauteja on tullut hoidettua. En edelleenkään ymmärrä näitä hysteerikkoja, kyllä mahtaa olla elämä stressaavaa kun pitää jostain nuhasta vouhkata... ja kuten tuossa aiemminkin joku mainitsi, niin flunssat tarttuu jo ennenkuin on edes oireita...
 
lupukka
...jotkut taudit voivat tarttua jo ennenkuin "levittäjä" edes oireilee mitenkään!!!huhhuh.herneet lentelee aikasta pahasti. Eipä kävis mielessä ketään "räkänokkaa" lapseni(räkänokkani) nuhasta/muusta taudista syyttää :hug:
 
Minä vien kyllä, kunhan lapsi vain on sellaisessa kunnossa että jaksaa jo kerhoilua. Eli kuumeisena tai räkätaudin jyllätessä pahimmillaan en vie.

Tuttavapiiristä olen huomannut, että ne lapset, jotka ovat jo kotihoitoaikana rymynneet joka paikassa (=kerhoissa) ja sairastaneet nuhan jos toisenkin, eivät ole tarhaan mennessään alkaneet sairastella sen erityisemmin. Joskus ne flunssat on sairastettava, mieluummin silloin kun lapsi on kotihoidossa niin ei ole ongelmaa kuka hoitaa sairasta lasta.

Oli meilläkin viime syksy (tyttö täytti silloin vuoden ja kerhoilu aloitettiin) melkoista räkätautia ja korvatulehduksiakin oli pariin kertaan. En silti katsonut pahalla nuhaisten lasten äitejä. Tämä on normaalia pikkulapsielämää kaikkine tauteineen.
 

Yhteistyössä