Voiko noita kinkkusuikaleita käyttää vielä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viears
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nippanapaa jos sunnuntaina avattu - jos aiemmin ni ei!

Jos ei haise ekä näytä pilaantuneelta ja jääkaappi kylmällä ni ehkä voisin käyttää vielä. Sanotaan että neljä päivää säilyy avattuna valmis tuote kylmässä, nyt ollaan hivenen yli jos su avattu.
 
mä just mietin että kyllä meillä leikkeleet taitaa olla pidempään kuin 4pv avattuna kaapissa... Maista ja haista, eiköhän pilaantuneen haista. Mitä meinasit tehdä niistä?
Kuumentaminen minusta kyllä tappaa mahdolliset bakteerit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No nippanapaa jos sunnuntaina avattu - jos aiemmin ni ei!

Jos ei haise ekä näytä pilaantuneelta ja jääkaappi kylmällä ni ehkä voisin käyttää vielä. Sanotaan että neljä päivää säilyy avattuna valmis tuote kylmässä, nyt ollaan hivenen yli jos su avattu.

miksei pakkauksissa sitten kerrota, että säilyvät avattuna niin ja niin kauan? kuten maitotölkeissä yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh??:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No nippanapaa jos sunnuntaina avattu - jos aiemmin ni ei!

Jos ei haise ekä näytä pilaantuneelta ja jääkaappi kylmällä ni ehkä voisin käyttää vielä. Sanotaan että neljä päivää säilyy avattuna valmis tuote kylmässä, nyt ollaan hivenen yli jos su avattu.

miksei pakkauksissa sitten kerrota, että säilyvät avattuna niin ja niin kauan? kuten maitotölkeissä yms.

Just kattelen ettei lue mitään kyllä pakkauksessa. EI ne kai haise... Maitokastikkeen sekaan aattelin nakkasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh??:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No nippanapaa jos sunnuntaina avattu - jos aiemmin ni ei!

Jos ei haise ekä näytä pilaantuneelta ja jääkaappi kylmällä ni ehkä voisin käyttää vielä. Sanotaan että neljä päivää säilyy avattuna valmis tuote kylmässä, nyt ollaan hivenen yli jos su avattu.

miksei pakkauksissa sitten kerrota, että säilyvät avattuna niin ja niin kauan? kuten maitotölkeissä yms.

No siihen minä en osaa vastata, en ole valmistaja vaan kokinretale.
Kyllä se viisi päivää on jo max.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kaks pussinjämää on, toinen avattu la ja toinen su. Eikö tosiaan säily? Kyllä meillä voileipäkinkkuja syödään pidempään....

Ja kannattaa sitten käyttää pussi kerrallaan eikä avata turhaan toista pussia ja jättää lojumaan kaappiin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja se kokinretale:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kaks pussinjämää on, toinen avattu la ja toinen su. Eikö tosiaan säily? Kyllä meillä voileipäkinkkuja syödään pidempään....

Ja kannattaa sitten käyttää pussi kerrallaan eikä avata turhaan toista pussia ja jättää lojumaan kaappiin ;)

Tai nakata pakastimeen jos jää yli.
Mun mielestä niissä lukee, että säilyy 2-3 vrk abvattuna. Ainakin jonkun merkkisissä. Nopeasti alkavat haisemaan, leikkeleet säilyy vähän paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja se kokinretale:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kaks pussinjämää on, toinen avattu la ja toinen su. Eikö tosiaan säily? Kyllä meillä voileipäkinkkuja syödään pidempään....

Ja kannattaa sitten käyttää pussi kerrallaan eikä avata turhaan toista pussia ja jättää lojumaan kaappiin ;)

Tai nakata pakastimeen jos jää yli.
Mun mielestä niissä lukee, että säilyy 2-3 vrk abvattuna. Ainakin jonkun merkkisissä. Nopeasti alkavat haisemaan, leikkeleet säilyy vähän paremmin.

Joo ja tarkoittaa "normi"lämpöistä jääkaappia, mä pidän aina kylmemmällä eli meillä kaappi ON kylmä Ja säilyvät kyllä enemmän kuin kaksi/kolme päivää avaamisen jälkeen.
Nyt heippaa ja pihalle.
 

Yhteistyössä