Voiko narsistin 'yläpuolelle' päästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä kiltit uhrit osaavat sen narsistin syyllistämisen ja oman virheettömyyden näkemisen joskus liiankin hyvin.
Aika mennä itseensä, jos on narsistin kanssa ja kuvittelee, että voi tämän muuttaa tai että siihen on oikeus.
Vikaa on itsessäkin, valitettavasti, ei vain narsistissa.

"Olen aina ollut 'kiltti' ihminen enkä ole osannut sanoa kenellekään vastaan tai pahasti. Syyllistän itseäni lähes joka asiasta ja minut on helppo saada ns. tossun alle."

Siinähän se tuliki. Sulla on miellyttämisen tarve ja olet herkkä alistumaan, miehesti taas on jotain alistajatyyppiä, ei varmasti pahinta laatua kuitenkaan. Ei narsisti, ainakaan jos kerran itseki tajuaa toisinaan että joku on pielessä. Ihan mutulla väitän näin...

Terapiaan, molemmat.
Ja lukekaa Kimmo Takasen tunnelukkokirja.

Viimeksi muokattu:
Miten te jotkut sanotte että kuulostaa tavalliselta mieheltä? Ei TOD. Jos tavallinen mies on tuollainen, niin teillä kaikilla on itsekeskeinen, teini-ikään jämähtänyt, manipuloiva, ailahteleva mies!!
Esim tuo ilmeily ja tuhahtelu on manipulointia! Hän manipuloi tunteitasi ap! Tietää että jätät menemättä koska et halua haastaa riitaa. Ja tuo tunteiden ailahtelu; hyvällä ja huonolla päällä- on myös manipulointia: hän manipuloi teidän kotinne ilmapiiriä ja käyttäyty kuin teini-ikäinen. Tuollainen mies pitäisi kyllä jättää!
Ei ehkä täysi narsisti, mutta narsistisia piirteitä kyllä; esim se, että hän manipuloi mielipiteitäsi ystävistäsi, jotta jäisit ilman ystäviä, jotta olet täysin hänen tossun allaan! Avaa nyt silmäsi ap, äläkä usko näitä vastauksia että tuollainen on tavallinen mies. EI todellakaan ole!

Edelleenkin oireet viittaavat masennukseen. Ja mietitään vielä näin:

Narsistinen persoonallisuushäiriö:
Esiintyvyys: hieman alle 1 % yleisväestöstä

Masennus:
Jonkinasteisesta masentuneisuudesta on todennäköisesti jossain vaiheessa kärsinyt enemmistö ja ainakin yhden varsinaisen masennustilajakson sairastaa elämänsä aikana noin viidennes väestöstä.

Kyllä. Tavallinen suomalainen mies on silloin tällöin masentunut. Masennus voi pitkittyä ja silloin on tarve mennä lääkäriin, mitä masentunut itse ei huomaa/ymmärrä tehdä.

Selvä narsisti. Toivoo 8 vuotta yhtä hoota. Tuosta meillä lähti...luulin aluksi että mies on masentunut...tein kiltisti kotityöt ja autoin kaikessa, lopuksi tilanne pahentui. Hän ei auttanut enää missään.ilmeet oli joka päivä alentuvat Koitin jutella koitin ammattiapua kun ajattelin että mies on masentunut.hän alkoi juoda vapaat ja oli yksin koko ajan, lapsille huusi ja minua haukkui. En enää riittänyt hänelle.ja tilanne pahentui. Lopuksi hakkasi minut ja lapset. Katso tilannetta, ilmeet, eleet, haukkumiset. Sinä tiedät parhaiten. Normaali mies ei noin käyttäydy miten kirjoitit!!!

Edelleenkin oireet viittaavat masennukseen. Ja mietitään vielä näin:

Narsistinen persoonallisuushäiriö:
Esiintyvyys: hieman alle 1 % yleisväestöstä

Masennus:
Jonkinasteisesta masentuneisuudesta on todennäköisesti jossain vaiheessa kärsinyt enemmistö ja ainakin yhden varsinaisen masennustilajakson sairastaa elämänsä aikana noin viidennes väestöstä.

Kyllä. Tavallinen suomalainen mies on silloin tällöin masentunut. Masennus voi pitkittyä ja silloin on tarve mennä lääkäriin, mitä masentunut itse ei huomaa/ymmärrä tehdä.

OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ OHHOHIN KANSSA. MINUN EXÄ NARSISTI JA PERINYT ÄIDILTÄÄN JA VOIN SANOA ETTÄ ILMEISTÄ KAIKKI ALKAA. PETTÄÄ JA SYYTTÄÄ SINUA SIITÄ KUN PETTI!!!

"Olen aina ollut 'kiltti' ihminen enkä ole osannut sanoa kenellekään vastaan tai pahasti. Syyllistän itseäni lähes joka asiasta ja minut on helppo saada ns. tossun alle."

Siinähän se tuliki. Sulla on miellyttämisen tarve ja olet herkkä alistumaan, miehesti taas on jotain alistajatyyppiä, ei varmasti pahinta laatua kuitenkaan. Ei narsisti, ainakaan jos kerran itseki tajuaa toisinaan että joku on pielessä. Ihan mutulla väitän näin...

Terapiaan, molemmat.

JUURI TÄLLÄISIIN KILTTEIHIN IHMISIIN NARSISTIT ISKEE!!!!! MIELYTTÄMISEN HALU ON JOKAISELLA IHANILLA NAISILLA JA MITÄ SAA SE IHANA NAINEN. KAUHEA MIEHEN JA MITÄ TAPAHTUU IHANALLE NAISELLE KUKAN TERÄLEHDET SÄRKYY. SELVÄ NARSISTI!!!!

[QUOTE="vieras";28929178]Näin. Apn pitää vain kasvaa aikuiseksi.

Eli se on ihan normaalia että mies ei hyväksy vaimonsa menoja? Ei osallistu kotihommiin? Arvostelee joka asiaa? On pahalla päällä koko ajan ja kaikki on muiden vikaa? Ok. Minun elämäni ei sitten vissiin ole ollenkaan normaalia.[/QUOTE]
TILANNE PAHENTUU. ÄLÄ SÄRJE SYDÄNTÄSI. LÄHDE ENNEN KUN ON LIIAN MYÖHÄISTÄ. ÄLÄ JÄÄ. NARSISMI AVAA SILMÄNSÄ VASTA SITTEN KUN OLET LÄHDÖSSÄ....TOIVON ETTÄ OLET TURVASSA VIELÄ??

Terapiaan, molemmat.
HEHHEH. EHDOTAPPA AP TERAPIAA, KATSOTAAN MITÄ HERRA VASTAA..."MEE KUULE ITE, MINÄ EN SELLASIA TARVI"
TOIVOO KOKEMUSTA ON....