Narsistin pauloissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mansikkainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mansikkainen"

Vieras
Miten saan ystäväni tajuamaan, että sen nykyinen mies on narsistinen? Tämän asian on muutkin huomanneet, mutta ystäväni ei sitä huomaa ja hokee vaan kuinka hänen miehensä on unelmien mies, ja kuinka hän rakastaa sitä, vaikka tämä mies kohtelee ystävääni tosi huonosti. Aluksi tämä mies antoi itsestään sen kuvan, että onkin oikea unelmien mies, nykyään alistaa, haukkuu, vähättelee, uhkailee sillä että lähtee pois, pakkaa tavaransa ja saa toisen anelemaan ettei se lähde, kaikki on aina mun ystävän syytä... miehellä on kokoajan monta rautaa tulessa, asuu ystäväni luona ilmaiseksi, ei maksa edes vedestä tai sähköstä...

Et varmaan mitenkään... Mä seuraan juuri vierestä ystävän elämää joka vihdoin ymmärsi lähteä narsisti miehensä luota. Eikä ole mitään kaunista katteltavaa, mitä tämä mies saa aikaan... Monet ystävät sanoi tässäkin tapauksessa, että lähde nyt ihmeessä pois. Monta vuotta meni ennen kuin ite ymmärsi apua. Ite ei oikein voi olla kuin tukena, kun ei sitä toista pakottaa voi mihinkään, jos ei itse ymmärrä.

Niin tukena olen yrittanyt olla ja kuunnella ystavaani, mutta raskaaksi rupeaa jo kaymaan, kun toinen ei 'heraa' millaan ja joka viikko saan kuunnella samat jutut, kuinka taas on tapahtunut kaikkea ja aina syy on ystavani...

Yhteistyössä