Voiko näin Suomessa olla? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko tämä vitsi? :)

Luuletko jos menet rakennus tai siivous hommiin joku katso sun vaatteet? Töitä aina löytyy aika monille jos vitsi etsiä. Myös siistit vaatteet eivät maksa monta kymppiä, itseä saa pukea aika halvallakin.

Rakennus ja siivoushommissakin pitää olla asianmukaiset vaatteet.Ja noihinkaan hommiin ei ihan ketä vaan oteta, pitää myös osata ja tietää alasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana tällä kertaa;30322491:
Nää sun nykyiset topikit ovat kyllä todella ilkeitä ja ylimielisiä. Kaikessa tuntuu olevan tärkein pointti tuoda esille se, kuinka sinä itse osaat työnteon paremmin kuin muut, kuinka tärkeä businessnainen oletkaan jne. Toisin kuin suomalaiset, nämä laiskat pummit joita työnteko ei kiinnosta, jotka elävät pummaamalla ja hakeutuvat eläkkeelle vääristä syistä. Olet kyllä yleistämisen mestari, omassa kotimaassasi taas kaikki ovat sitten täydellisiä...

Kieltämättä mietityttää mistä on tullut sysäys tälle viimeaikaiselle työttömien ja köyhien haukkumiselle, vai onko tää vaan hyväksi havaittu keino saada huomiota? En tiedä, viisainta lienee pysyä pois ketjuistasi tästä eteenpäin. Silloin joskus oli vielä hauskaa viihdettä itsekehuineen, nyt tulee vaan todella inhottava olo näitä lukiessa.

Jos sä niin ajattelet mä en voi mitään :). Mutta mua ainakin monet asiat ärsyttää ja mielelläni tuodan ne esille.

Mistä olen kotoisin siellä on kuule monet asiat päin *ersettä ja senkin sanon suoraan. En tiedä mikä bisnesnainen kenenkään mielestä mä olen. Itsellä vaan aina ollut eri ajatusmaailma sen suhteen jos jotain halua saada. En hyväksi ihmisiä jotka käyttää, yhteiskunta tai muita hyväksi vaikka olisivat voinneet sen eteen jotain muutakin tehdä hyösyllistä.

Jos sä niin ajattelet mä en voi mitään :). Mutta mua ainakin monet asiat ärsyttää ja mielelläni tuodan ne esille.

Mistä olen kotoisin siellä on kuule monet asiat päin *ersettä ja senkin sanon suoraan. En tiedä mikä bisnesnainen kenenkään mielestä mä olen. Itsellä vaan aina ollut eri ajatusmaailma sen suhteen jos jotain halua saada. En hyväksi ihmisiä jotka käyttää, yhteiskunta tai muita hyväksi vaikka olisivat voinneet sen eteen jotain muutakin tehdä hyösyllistä.
Ensinnäkin, miksi kuvittelet, ettei suurimmalla osalla suomalaisista ole ihan sama ajatusmaailma, kuin sinulla?

Ja ketä nämä tämän aloituksen aiheena olevat ihmiset ovat käyttäneet hyväkseen? Edelleen, jos jollakulla on takki, jolle ei ole käyttöä, ja joku työtön ketjupolttaja sen saa, ketä huijattiin tai käytettiin hyväksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana tällä kertaa;30322491:
Nää sun nykyiset topikit ovat kyllä todella ilkeitä ja ylimielisiä. Kaikessa tuntuu olevan tärkein pointti tuoda esille se, kuinka sinä itse osaat työnteon paremmin kuin muut, kuinka tärkeä businessnainen oletkaan jne. Toisin kuin suomalaiset, nämä laiskat pummit joita työnteko ei kiinnosta, jotka elävät pummaamalla ja hakeutuvat eläkkeelle vääristä syistä. Olet kyllä yleistämisen mestari, omassa kotimaassasi taas kaikki ovat sitten täydellisiä...

Kieltämättä mietityttää mistä on tullut sysäys tälle viimeaikaiselle työttömien ja köyhien haukkumiselle, vai onko tää vaan hyväksi havaittu keino saada huomiota? En tiedä, viisainta lienee pysyä pois ketjuistasi tästä eteenpäin. Silloin joskus oli vielä hauskaa viihdettä itsekehuineen, nyt tulee vaan todella inhottava olo näitä lukiessa.

Mikäköhän siinä on, että mulle ei tule mieleen samat asiat kuin sulle näitä Milannan aloituksia lukiessa?

Voisikohan se olle se kuuluisa asenne-kysymys?

• Tykkää
Reactions: lettunen
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30322528:
Ensinnäkin, miksi kuvittelet, ettei suurimmalla osalla suomalaisista ole ihan sama ajatusmaailma, kuin sinulla?

Ja ketä nämä tämän aloituksen aiheena olevat ihmiset ovat käyttäneet hyväkseen? Edelleen, jos jollakulla on takki, jolle ei ole käyttöä, ja joku työtön ketjupolttaja sen saa, ketä huijattiin tai käytettiin hyväksi?

Onneksi sä et stalkkaa mua! :laugh:

Niin että omalla rahalla saa tehdä mun puolesta mitä vaan :). Ne jotka jatkuvasti itkee muilta tavaroita on väärin.

Ei sun tarvitse tykätä, ei kaikki tykkää kaikista. Itse ainakin en voi itseä kuvitella että pidän jotain muuta kun minimekkoja ja muutenkin naisellista tyylisä. Raskaus aika on erikseen, silloin olen kuin jätkä tai tavis, kun on sellainen tyyli minulle että en jaksa katsoa itseä peilistä, kun ei vaan ole nättiä vaateita hirveästi raskana oleville.

Entä miehen rahoilla?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30322538:
Öö, nyt en oikein tajunnut? Keskustelupalstalla kommentointiko on stalkkaamista? Minä olen ymmärtänyt tuon vähän eri tavalla.

Kulta pieni :hug: :kiss: luepas ne omat viestisi pariin kertaan, niin aika nopeasti huomaat, että sinä et kommentoi. Sinä stalkkaat. :D

Kulta pieni :hug: :kiss: luepas ne omat viestisi pariin kertaan, niin aika nopeasti huomaat, että sinä et kommentoi. Sinä stalkkaat. :D

Niin, eli olemme näköjään eri mieltä siitä, mitä on stalkkaaminen. Minusta stalkkaaminen on sitä, että kaivetaan ihmisestä henkilökohtaisia tietoja ja puututaan yksityiselämään. Käsittääkseni tässä keskustelussa en ole niin tehnyt, ja jos olen, voisit varmaankin sen minulle näyttää.

90% venäläisistä tupakoi, mutta rahaa kunnollisiin vaatteisiin ei ole.

Venäläisistä tupakoi useammat, kuin suomalaisista, mutta ei todellakaan 90%. Monet tupakoivat varmasti siksi, että Venäjällä tupakka-askin saa niinkin halvalla kuin 0,2 e. Nämä perus l&m:t, marlborot ja muut maksavat alle euron aski.

Venäläisillä ei varaa vaatteisiin? Venäläiset käyttävät ihan käsittämättömiä määriä rahaa vaatteisiin, enemmän, kuin suomalaiset, vaikka pienemmistä palkoista. Onko se sitten hyvä vai huono juttu, se on mielipideasia, mutta kslliimpiin vaatteihin he keskimäärin pukeutuvat, kuin suomalaiset.

Täällä Lappeenrannassahan noita venäläisiä pyörii liiankin kanssa, niin voin kertoa ettei kaikki suinkaan ole hyvinpukeutuneita, ei edes suurin osa. Ihan tavallisia mammoja sielläkin on. Meikki on vaan paksumpi mihin meillä ollaan totuttu ja järkyttävän määrän hajusteita tuntuvat hölväävän itseensä, hajun perusteella...

En tajua mikä tuossa takkipyynnössä hämmästytti, jos kyseessä kerta on annetaan/lahjoitetaan/kierrätetään sivusto? Eikö se ole justiinsa pyytämistä varten? Ja tästä Milanna veti johtopäätöksen, miten voi Suomessa olla näin. Että poltellaan kotona tupakkia eikä mennä töihin, ja takitkin pyydetään ilmaiseksi. Että kyllä me suomalaiset ollaan laiskoja kun ei työ kelpaa! Tämä asenne paistaa Milannan kirjoituksissa koko ajan läpi, suomalaisten haukkuminen, vaikka muuta väittääkin.

Kai ymmärrät olevasi rasistinen, kun sanot, että venäläisiä on liikaa? Eikö yhtään hävetä olla noin avoimesti rasistinen? Sinuna pitäisi suun supussa, ei kannata purr ruokkivaa kättä. On tullut selväksi, kuinka suuri merkitys venäläisillä turisteilla on Itä-Suomen talouteen. Nöyryyttä peliin ja turpa umpeen... ;)

Yhteistyössä