Voiko näin Suomessa olla? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eläimet eivät ole mitään esineitä, jotka voi rahapulan iskiessä antaa/myydä pois. Jos suhtaudut eläimiin niin, että niistä voi sitten vain luopua, kun ei olekaan rahaa, niin SINUN ei todellakaan tulisi hankkia yhtään eläintä! Eläimet ovat perheen/lauman jäseniä, ne kärsivät aina kodinvaihdosta. Samalla logiikalla monilapsisten perheiden pitäisi antaa osa lapsistaan pois. Miksi ajattelet aina pelkkää rahaa, elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita! Itse en antaisi rakkaita koiriani pois, vaikka joutuisin etsimään vaatteeni roskislaatikoista.

Ymmärrän kyllä pointin, tupakointi on turhaa ja eläintarhaa ei ole pakko kasvattaa jos rahaa on vähän. Mutta jo otetuista eläimistä ei saisi niin vain luopua. Se on väärin eläimiä kohtaan.

Tupakka askin hinta on noin vitosen? Jos polttaa askin päivässä, niin se on 140€/kk. Sillä saa jo ihan hyvän takin. Jos vain pää kestää lopettaa. Joillekin se on todella vaikeaa kun siihen röökiä on ladannut esim.tunteen ettei voi elää ilman tai koskaan olla rentoutunut.

Tai sitten hakee monen kuukauden röökit Virosta (tästähän oli ihan oma ketjukin hiljattain). Ei aavistustakaan, mitä rööki siellä maksaa, mutta käsittääkseni huomattavasti vähemmän.

Pitääkö ihmisen olla ihan täysin PA, että hänelle voi antaa jonkun vanhan vaatteen ilmaiseksi? Itse ainakin olen antanut kavereille, jos on ollut jotain mille heillä on ollut käyttöä mutta itse en ole tarvinnut. Ja facebook-kirppiksenkin kautta olen antanut jotain ilmaiseksi - ei kaikesta jaksa aina pyytää rahaa. Eikä mua kiinnosta, vaikka se saaja olisi ollut joku sellainen, joka olisi voinut ostaakin. Halusin roinasta eroon, ihan sama kuka hakee.

Perheen elämäntilanne on voinut muuttua. Työttömyyttä, sairastumista jne. Ei silloin ensimmäisenä luovuta niistä iloa tuovista lemmikeistä. Se olisi väärin niitä eläimiä kohtaan. Ja kiva sitten kun rahatilanne paranee niin on rakkaat lemmikit myyty pois.

No Milannahan itse on haalinut koiria ja mitä lie hamsuja, vaikka täälläkin kirjoitteli että jollain muksullaan olisi allergiaa. Mutta kun MINÄ TAHON! Ja nyt taitaa kaikki elukat olla hävitetty kotoaan....

• Tykkää
Reactions: päätön
[QUOTE="Soikku";30322225]No Milannahan itse on haalinut koiria ja mitä lie hamsuja, vaikka täälläkin kirjoitteli että jollain muksullaan olisi allergiaa. Mutta kun MINÄ TAHON! Ja nyt taitaa kaikki elukat olla hävitetty kotoaan....[/QUOTE]

Miten tämä kuuluu aloituksen aiheeseen?

Tuli vastaan Facebookissa muuta krt vastaan kun joku kertoi ettei ole esim. rahoja vaatteihin ja onko kenellä antaa vaikka takin ilmaiseksi tai jotain muuta. Silti kun katsoin heidän prof. niin heillä on kotona koiria tai kissoja tai tupakka suussa kuvissa. Niin miten voi olla mahdollista että rahaa on pitää eläimiä tai tupakoida, mutta esim takin tai jotain muuta pitäisi kysyä ilmaiseksi toisilta? Miten muuten voi mennä noin huonosti kun luulen kaikki saavat sen verran tukea Suomessa että just pitäisi olla rahaa ruokaan sekä jonkin verran voi säästä vaateihin. Itse opiskelijana joskus pärjäsin 200,-lla kuussa ja oli aina ruokaa sekä vaatteet, ei tarvinnut kysyä keneltä, eikä se ollut tuki vaan ihan töitä tein, ei vaan siivoushommista jäänyt paljon mitään laskujen jälkeen.

90% venäläisistä tupakoi, mutta rahaa kunnollisiin vaatteisiin ei ole.

Anteeksi siis joku pyytä vaikka takin ja vielä voi olla niin että mikä vaan ei kelpaa? :D :D

No sitten tosissaan pakko ehkä sen hlön mietiä että se lähtee töihin tai eläimet ja tupakan pois vaikka kuinka riipuvainen tupakasta, luulen takki talveksi olisi tärkeämpi. Hohhoija, täällä tosissaan kaikki luulevat että kaikki saa ilmaiseksi heti kun halua tai jotain ei ole, niin on oikeutettu jotenkin saamaan ja pyytämään. Mun puolesta aikuiset ihmiset kenellä kaksi jalka ja kaksi kättä sekä terveys kunnossa, voivat ihan hyvinkin hankia itselle elantoa, tupakkia ja ihan mitä vaan mieleen tulee. Eikä se ole mikään kehitysmaa ja täällä maksetaan ihmisille pelkästään koti istumisestakin, luulen jos on tupakkaan rahaa niin kyllä takkiakin saa.

Kyllä annoin eläimiä pois, onneksi hyvää koti löytyy aina eläimille, mulle lasten terveys tärkeämpi kun elukoita, jotka saavat aina hyvän kodin. Ei kukaan heitänyt elämiä eikä heittää. Mulla yhden koiran kanssa kesti yli puoli vuotta kun sain sellaista kotia missä tiedän ettei se tulee kärsimään. Myös jos olisi rahasta kysymys, niin kyllä koirat ja muut elikat olisivat saman tien lähteneet, en olisi ottanut edes riskiä ettei heidän ruokaan rahaa riittää tai jos joku yllätys tulee, niin en mä pääse edes lääkärin elukan kanssa. Miksi kaikille pitäisi kärsiä kun vaihtoehtoja on paljon tässä maailmassa.

Anteeksi siis joku pyytä vaikka takin ja vielä voi olla niin että mikä vaan ei kelpaa? :D :D

No sitten tosissaan pakko ehkä sen hlön mietiä että se lähtee töihin tai eläimet ja tupakan pois vaikka kuinka riipuvainen tupakasta, luulen takki talveksi olisi tärkeämpi. Hohhoija, täällä tosissaan kaikki luulevat että kaikki saa ilmaiseksi heti kun halua tai jotain ei ole, niin on oikeutettu jotenkin saamaan ja pyytämään. Mun puolesta aikuiset ihmiset kenellä kaksi jalka ja kaksi kättä sekä terveys kunnossa, voivat ihan hyvinkin hankia itselle elantoa, tupakkia ja ihan mitä vaan mieleen tulee. Eikä se ole mikään kehitysmaa ja täällä maksetaan ihmisille pelkästään koti istumisestakin, luulen jos on tupakkaan rahaa niin kyllä takkiakin saa.

Kyllä annoin eläimiä pois, onneksi hyvää koti löytyy aina eläimille, mulle lasten terveys tärkeämpi kun elukoita, jotka saavat aina hyvän kodin. Ei kukaan heitänyt elämiä eikä heittää. Mulla yhden koiran kanssa kesti yli puoli vuotta kun sain sellaista kotia missä tiedän ettei se tulee kärsimään. Myös jos olisi rahasta kysymys, niin kyllä koirat ja muut elikat olisivat saman tien lähteneet, en olisi ottanut edes riskiä ettei heidän ruokaan rahaa riittää tai jos joku yllätys tulee, niin en mä pääse edes lääkärin elukan kanssa. Miksi kaikille pitäisi kärsiä kun vaihtoehtoja on paljon tässä maailmassa.

Miten ihmeessä voit tehdä yhden tapauksen perusteella tällaisia oletuksia? :O Tottakai on oikeus pyytää, mitä vain ikinä keksii, mutta kukaan ei ole kyllä puhunut siitä, että ilman muuta olisi oikeus saada, mitä vain pyydetään. Etkö oikeasti lue näitä viestejä?

Jos elää yhteiskunassa jossa suurimalla osalla on asiat hyvin niin ei todellakaan voi olettaa, että takki kuin takki käy kunhan se lämmittää. Kuka haluaa kävellä kadulla jossa tuijotetaan päällä olevia rumia/väärän kokoisia vaatteita. Kuka antaa töitä ihmiselle joka näyttää siltä ettei katso yhtään miltä näyttää ulosmenessä?
Eikä se työn saaminen ole mikään itsestäänselvyys.

Siis onko kyse jostain kierrätysryhmästä, jossa on vaan tarkoitus että tavara liikkuu? Tällaisia kierrätysjuttujahan on tosi paljon ja ideana on vaan myydä, vaihtaa, lahjoittaa - tuossa tapauksessa sitten varmaan lahjoittaa. Ei kai niissä yleensä ole vaatimuksena, että saa ottaa vastaan vaan, jos on täysin rahaton? Kierrätyksessä kai on tarkoitus vaan kierrättää itselle tarpeettomia tavaroita muille, jolloin niitä voi joko itse tarjota tai sitten joku voi kyselläkin kierrätystavaroita.

Mutta kyllä ilmaisista tai melkein ilmaisistakin tavaroista voi (tietenkin) valikoida omantyylisensä. En itsekään käyttäisi esim. jotain maastokuvioista takkia tai turkkia, vaikka saisin ilmaiseksi.

Jos elää yhteiskunassa jossa suurimalla osalla on asiat hyvin niin ei todellakaan voi olettaa, että takki kuin takki käy kunhan se lämmittää. Kuka haluaa kävellä kadulla jossa tuijotetaan päällä olevia rumia/väärän kokoisia vaatteita. Kuka antaa töitä ihmiselle joka näyttää siltä ettei katso yhtään miltä näyttää ulosmenessä?
Eikä se työn saaminen ole mikään itsestäänselvyys.

Onko tämä vitsi? :)

Luuletko jos menet rakennus tai siivous hommiin joku katso sun vaatteet? Töitä aina löytyy aika monille jos vitsi etsiä. Myös siistit vaatteet eivät maksa monta kymppiä, itseä saa pukea aika halvallakin.

• Tykkää
Reactions: lettunen

Luuletko jos menet rakennus tai siivous hommiin joku katso sun vaatteet? Töitä aina löytyy aika monille jos vitsi etsiä. Myös siistit vaatteet eivät maksa monta kymppiä, itseä saa pukea aika halvallakin.

Ei täällä nykyään noin vaan sitä siivoushomaakaan saa. Ja oletko tosissasi, että pitäisi näyttää kaameelta vaan koska on köyhä ja se "monta kymppiä" on iso raha monelle.

Mistä sellaista tietoa sinulla? 90% ei todellakaan tupakoi ja venäläiset osavat pukeutua todella hyvin :) vaikkei paljon rahaa kaikilla olis.

Tupakointi on varmaan viime aikoina hiukan vähentynyt Venäjällä, koska viime vuonna tuli uusi tupakkalaki, eikä röökiä saa enää vetää esim. julkisissa liikennevälineissä, kahviloissa ja ravintoloissa. Itseänikin alkoi kiinnostaa, mistä tuo prosenttiluku oli nykäisty ja mikä olisi oikea määrä, ja äkkigooglaamalla löytyi tällainen, jonka mukaan maan 140 miljoonasta asukkaasta n. 40 miljoonaa polttaa. (Ja mitä pukeutumiseen tulee, niin aika samannäköistä t-paita -porukkaa oli näköjään valikoitunut tämän jutun kuvitukseen, kuin mitä ties missä kainuulaisissa baareissakin pyörii :D Mut voipi olla sattumaa, koska onhan eri maissa omat trendinsä ja perinteensä.)

Sauhuttelu loppuu ravintoloissa - ankara tupakkalaki astuu voimaan Ven

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30322330:
Siis onko kyse jostain kierrätysryhmästä, jossa on vaan tarkoitus että tavara liikkuu? Tällaisia kierrätysjuttujahan on tosi paljon ja ideana on vaan myydä, vaihtaa, lahjoittaa - tuossa tapauksessa sitten varmaan lahjoittaa. Ei kai niissä yleensä ole vaatimuksena, että saa ottaa vastaan vaan, jos on täysin rahaton? Kierrätyksessä kai on tarkoitus vaan kierrättää itselle tarpeettomia tavaroita muille, jolloin niitä voi joko itse tarjota tai sitten joku voi kyselläkin kierrätystavaroita.

Mutta kyllä ilmaisista tai melkein ilmaisistakin tavaroista voi (tietenkin) valikoida omantyylisensä. En itsekään käyttäisi esim. jotain maastokuvioista takkia tai turkkia, vaikka saisin ilmaiseksi.

Osto, myynti ym... kyllä myös kierätys.

Jos mikä vaan ei kelpaa niin kai työt tai tupakoinnin lopettaminen olisi ajankohtaista? Ei kenenkään tarvitse muita elättää luulen niin. Jos ihminen saa vaikka takin ja joku maksa vielä hänelle pk niin pikkasen se on törkeä, kun vielä pitäisi palvella toista, mennä postiin ja maksa kaikista. Toinen asiaa jos olisi Suomi joku kehitysmaa missä kaikki on hankala ja missä ei todellakaan ihmisillä ole rahaa tupakoida tai pitää ylimäräsisiä eläimiä, mihin rahaa menee kans paljon.

No eikös noiden kierrätysryhmien tarkoitus ole (paitsi kierrättää, myös) pukeutua halvalla?

Veikkaan, että jos hakee siivous- tai rakennustöitä mielenterveyspotilaan näköisenä, niin ehkä ei ole ihan se ykkösvaihtoehto siihenkään hommaan. Ja yksi keino näyttää mielenterveyspotilaalta on olla totaalisesti välittämättä ulkonäöstään ja näyttää myös sellaiselta, ettei välitä.

Ei täällä nykyään noin vaan sitä siivoushomaakaan saa. Ja oletko tosissasi, että pitäisi näyttää kaameelta vaan koska on köyhä ja se "monta kymppiä" on iso raha monelle.

Jos minulle se olisi iso rahaa, olisin lopettanut tupakoinnin. Jos siivoushommia ei saa on monta muutakin vaihtoehtoja, aktiivinen ihminen aina saa hommia jos etsi. Monissa työpaikassa edes ei ole enää tärkeä koulutus vaan työhalu ja asenne.

En tiedä millasia timantteja syöviä lemmikkejä teillä on ollut, mutta ei meilla lapsuudessa kissa paljoa kustantanut, ei sen tarpeisiin menevillä rahoilla olisi meidän elämä parantunut yhtään.

Osto, myynti ym... kyllä myös kierätys.

Jos mikä vaan ei kelpaa niin kai työt tai tupakoinnin lopettaminen olisi ajankohtaista? Ei kenenkään tarvitse muita elättää luulen niin. Jos ihminen saa vaikka takin ja joku maksa vielä hänelle pk niin pikkasen se on törkeä, kun vielä pitäisi palvella toista, mennä postiin ja maksa kaikista. Toinen asiaa jos olisi Suomi joku kehitysmaa missä kaikki on hankala ja missä ei todellakaan ihmisillä ole rahaa tupakoida tai pitää ylimäräsisiä eläimiä, mihin rahaa menee kans paljon.

Onko jonkun siis pakko lahjoittaa takki toisen pyytäessä, vai onko lahjoitus ja postikulujen maksaminen vapaaehtoista? Jos se on vapaaehtoista, niin missä on se epäkohta silloin, jos toinen haluaa lahjoittaa?

• Tykkää
Reactions: lettunen

Yhteistyössä