Voiko näin mustasukkasta ihmistä edes olla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi elämä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jätä se mies rauhaan!:
eli anna olla. tollasesta "neutraalista" se alkaa...tiedän kokemuksesta. eksällä yhteisiä työmatkoja työkaverinaisen kanssa ja olivat kaksin toimistolla, siis ainoat työntekijät. sit mies kertoi, et olivat matkalla palaveriin toiseen kaupunkiin poikenneet miehen äidin luona. äiti oli kysynyt, onko heidän välillään jotain. tämän kertoi mies itse minulle. vakuutteli, että ei sekä äidilleen että minulle. mies myös mielellään otti tämän naisen koiraa meille hoitoon ja ihmetteli, kun minä en niin innokas ollut. lopulta mies halusi erota ja muutaman kk päästä erosta ilmoitti tavanneensa tämän ei meillä mitään ole- naisen kapakassa. nyt ovat naimisissa. että näin ne neutraalit työkaverit toimii...mies viettää mukavaa elämää tämän lapsettoman naisen kanssa ja minä huolehdin neljästä lapsestamme. mies tapaa lapsia joka toinen viikonloppu. minä huolehdin muun ajan 24/7. että mulle turha tulla selittään mitään näistä ei meillä mitään ole-jutuista. toivon todella, että akka on maho lehmä ja suhde vielä joskus kariutuu.
Miksi sä sitä naista haukut, eihän se ole tehnyt mitään väärin? Voihan se olla että jotain pientä ihastumista oli ilmassa jo silloin kun olitte yhdessä, mutta jos mies kuitenkaan ei sua pettänyt vaan halusi eron ja sitten myöhemmin meni yhteen sen työkaverinsa kanssa, niin eihän sua kohtaan mitään vääryyttä ole tehty. On tietysti tosi ikävää, että mies jätti sut yksin lasten kanssa, mutta kyllä jokaisella on oikeus lähteä parisuhteesta.

Siis munko pitäis uskoa, että heillä ei mitään siellä matkoilla ja töissä ollut ennestään? heh heh. äitinsäkin oli jotain pannut merkille, kun asiaa kysyi. kyllä sellaisen ulkopuolinen huomaa. mies vain oli olevinaan fiksu ja halusi ensin erota. miksi vitussa mun pitäis hyväksyä asia? se nainen oli olemassa, vietti aikaansa työpäivän eli 8 tuntia mieheni kanssa, kävi jopa miehen äidillä yhteisellä palaverimatkalla. milloin työkaverit on alkaneet käymään toistensa äideillä?

AP, älä nyt irtisanoo ittees sieltä töistä. Älä vain välitä jos jotkut luulee, että olet huora. Mitäs sitten? Kuhan itse tiedät kuka olet. Olet vaan normaalisti työkaveris kanssa. Et sä vaan voi hiljaa olla koko ajan. Minä varmaan kävisin sanomassa sen työkaveris naiselle ihan suoraan, että en ymmärrä miksi levittelet musta jotain juoruja ja luulet että minulla oisi jotain miehes kanssa meneillään? ja kerrot että sulla on oma perhe, eikä sua kiinnostaa toisten miehet tai muutkaan miehet, kuin oma.

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Siis et nyt ymmärrä ollenkaan mitä ajan takaa. Siis jos jonkun asian voi toteuttaa sen mustasukkaisuustiedon jälkeen, niin miksei sitä voi tehdä ennen sitä tietoa? Enkä tarkoita mitään nauramatta olemista, koska se ei mielestäni ole mitenkään helppoa eikä kohtuullinen vaatimus.

eikun sinä et nyt tunnu tajuavan, että mustasukkasilla nimenomaan on niitä kohtuuttomia vaatimuksia. Ei ole mahdollista toimia niinkun ehdotat. Tai on jos ei sitten katsokaan siihen mieheen päin. Ikinä ei voi tietää mistä kaikesta toinen voi mustasukkanen olla. Niin että siksi ei voi välttämättä tehdä ennen sitä tietoa, joko nyt menee jakeluun?

No niin eli jos tosiaan on niitä kohtuuttomia vaatimuksia, miten voit muuttaa käytöstäsi siinä tapauksessa, että saat tietää mustasukkaisuudesta!?! Eli sinulle ei ole mitään hyötyä siitä tiedosta, että vaimo on mustasukkainen, koska kohtuuttomiin vaatimuksiin ei voi /tarvi suostua, ja kohtuulliset "vaatimukset" voi ottaa huomioon jo ennen kuin tietää mustasukkaisuudesta.

Eli jos sinä saat tietää, että työkaveri puoliso on mustasukkainen siitä, että käyt vaikka röökillä yhtäaikaa hänen puolisonsa kanssa, lopetat sen. Mutta sinun mielestäsi kukaan ei saa käydä röökillä sitten ikinä kenenkään kanssa, koska aina joku on mustasukkainen jostakin? Vai mitä sä nyt ajat takaa? Anna joku esimerkki.

Ei vaan juuri päinvastoin! Tarkoitan sitä, että jos esimerkiksi töissä on miehen kanssa joku sisäpiirivitsi, niin ei kannata viitata siihen missään fb-keskusteluissa, jos on mahdollista että joku (vaimo tai kuka tahansa muu) ymmärtää sen väärin. Tämä pätee siinä tapauksessa, että vaimo on mustasukkainen ja myös siinä tapauksessa, että ei tunne vaimoa.

Jos taas on kyse siitä, että vaimo ei tykkää yhteisistä tupakkatauoista ei ole syytä muuttaa käytöstä siinäkään tapauksessa, että tietää vaimon mustasukkaisuudesta.

Siis pointti on se, että työkaverilleen vaimon mustasukkaisuudesta kertominen ei ole mitenkään välttämätöntä silläkään perusteela, että toinen osaisi varoa joitain tilanteita, koska ei periaatteessa pitäisi olla mitään tilanteita, joita pitää varoa.

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Siis et nyt ymmärrä ollenkaan mitä ajan takaa. Siis jos jonkun asian voi toteuttaa sen mustasukkaisuustiedon jälkeen, niin miksei sitä voi tehdä ennen sitä tietoa? Enkä tarkoita mitään nauramatta olemista, koska se ei mielestäni ole mitenkään helppoa eikä kohtuullinen vaatimus.

eikun sinä et nyt tunnu tajuavan, että mustasukkasilla nimenomaan on niitä kohtuuttomia vaatimuksia. Ei ole mahdollista toimia niinkun ehdotat. Tai on jos ei sitten katsokaan siihen mieheen päin. Ikinä ei voi tietää mistä kaikesta toinen voi mustasukkanen olla. Niin että siksi ei voi välttämättä tehdä ennen sitä tietoa, joko nyt menee jakeluun?

No niin eli jos tosiaan on niitä kohtuuttomia vaatimuksia, miten voit muuttaa käytöstäsi siinä tapauksessa, että saat tietää mustasukkaisuudesta!?! Eli sinulle ei ole mitään hyötyä siitä tiedosta, että vaimo on mustasukkainen, koska kohtuuttomiin vaatimuksiin ei voi /tarvi suostua, ja kohtuulliset "vaatimukset" voi ottaa huomioon jo ennen kuin tietää mustasukkaisuudesta.

Mutta kun sen mustasukkaisen looneytunen mielestä kohtuullista voi olla esim miehelle huomenen sanominen, kimppakyydillä kulkeminen, samoihin pikkujouluihin osallistuminen..you name it. Joten miten näitä voi ennalta välttää, kun ei tiedä mikä sekopää kenelläkin siellä kotona odottaa? Silloin on ihan KOHTUULLISTA sitä syytöntä työkaveria kohtaan, että hänelle mainitaan, mikä tälle mustasukkaisen puolisolle on kiellettyä käytöstä ja mikä ei, jotta sitten voi välttää sitä toimintaa. Ymmärrätkö?

Eli jos sinä saat tietää, että työkaveri puoliso on mustasukkainen siitä, että käyt vaikka röökillä yhtäaikaa hänen puolisonsa kanssa, lopetat sen. Mutta sinun mielestäsi kukaan ei saa käydä röökillä sitten ikinä kenenkään kanssa, koska aina joku on mustasukkainen jostakin? Vai mitä sä nyt ajat takaa? Anna joku esimerkki.

Ei vaan juuri päinvastoin! Tarkoitan sitä, että jos esimerkiksi töissä on miehen kanssa joku sisäpiirivitsi, niin ei kannata viitata siihen missään fb-keskusteluissa, jos on mahdollista että joku (vaimo tai kuka tahansa muu) ymmärtää sen väärin. Tämä pätee siinä tapauksessa, että vaimo on mustasukkainen ja myös siinä tapauksessa, että ei tunne vaimoa.

Jos taas on kyse siitä, että vaimo ei tykkää yhteisistä tupakkatauoista ei ole syytä muuttaa käytöstä siinäkään tapauksessa, että tietää vaimon mustasukkaisuudesta.

Siis pointti on se, että työkaverilleen vaimon mustasukkaisuudesta kertominen ei ole mitenkään välttämätöntä silläkään perusteela, että toinen osaisi varoa joitain tilanteita, koska ei periaatteessa pitäisi olla mitään tilanteita, joita pitää varoa.

Eli ei saa sanoa, että älä kommentoi mitään facebookissa, koska vaimoni on mustasukkainen eikä pidä siitä. Vaan voi esim valehdella, että itse ei pidä siitä ja saada kivan työkaverin maineen niiden keskuudessa, kenen kanssa joudut töitä tekemään?

Sanoisin että ei savua ilman tulta. Ei siihen edes tarvita mitään ylenpalttisen mustasukkaista vaimoa jos joku vain on nähnyt teidän puuhaavan "jotain" siellä töissä. Sanoisin jopa että miehen käytös on sinua toppuutteleva, kertoo vaimon mustasukkaisuudesta ja facebookin kommentointikielto. Ikäänkuin saisi sinut tajuamaan että "hold your horses" tai jotain.

Mutta kun sen mustasukkaisen looneytunen mielestä kohtuullista voi olla esim miehelle huomenen sanominen, kimppakyydillä kulkeminen, samoihin pikkujouluihin osallistuminen..you name it. Joten miten näitä voi ennalta välttää, kun ei tiedä mikä sekopää kenelläkin siellä kotona odottaa? Silloin on ihan KOHTUULLISTA sitä syytöntä työkaveria kohtaan, että hänelle mainitaan, mikä tälle mustasukkaisen puolisolle on kiellettyä käytöstä ja mikä ei, jotta sitten voi välttää sitä toimintaa. Ymmärrätkö?

No siinä tapauksessa se on sen miehen ja vaimon välinen asia ja miehen pitää selittää sille vaimolleen, että tervehtiminen nyt on pakollista silloin tällöin. Miksi se ongelma pitää vierittää sille kolmannelle osapuolelle? Ja jos on oikeasti kyseessä sekopää, kannattaa kyllä yrittää ratkaista se ongelma jonkun muun tahon kanssa, kuin sen työkaverin.

Jos tälle tasolle mennään niin sitten tietysti ymmärrän tuon että puhutaan sen työkaverinkin kanssa, mutta jos mies vain kaiken muun jutustelun lomassa kevyesti kertoilee, että "minun vaimoni on muuten vähän mustasukkainen sinun takiasi" niin on kyllä aika tylyä siltä mieheltä.

Siis tämä minun ajatukseni nyt pohjautuu tuohon, että mielestäni miehen ei tarvitse kertoa hänen ja vaimonsa väleistä työkaverille ollenkaan, paitsi tietenkin, jos se vaimo tosiaan on sen pesäpallomailan takana jossain nurkilla kyttäämässä ja silloinkin pitäisi olla jo kovasti muita tahoja tässä ongelmassa mukana.

Eli ei saa sanoa, että älä kommentoi mitään facebookissa, koska vaimoni on mustasukkainen eikä pidä siitä. Vaan voi esim valehdella, että itse ei pidä siitä ja saada kivan työkaverin maineen niiden keskuudessa, kenen kanssa joudut töitä tekemään?

Niin no kai sitten pitää tosiaan sanoa, jos se kolmas osapuoli ei sitten tajua menevänsä rajan yli. Mutta minä tarkoitin nyt kyllä sitä kolmannen osapuolen näkökulmaa, että mitä tekee sillä mustasukkausuustiedolla jos ei ole mitään syytä olla mustasukkainen. Eli edelleen, jos omassa toiminnassa ei todellakaan ole mitään korjattavaa, niin eihän sitä voi korjata, vaikka tietäisikin, että vaimo on mustasukkainen.

Kyllä tämä on nyt vaikeaa selittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
"minun vaimoni on muuten vähän mustasukkainen sinun takiasi" niin on kyllä aika tylyä siltä mieheltä.

Yrittää vain saada ap:n tajuamaan että olisi vähemmän innokas. Niinkuin hienovaraisesti.

Niin mutta mielestäni tylyä sitä VAIMOA kohtaan kertoa tuollaista.

Niin no kai sitten pitää tosiaan sanoa, jos se kolmas osapuoli ei sitten tajua menevänsä rajan yli. Mutta minä tarkoitin nyt kyllä sitä kolmannen osapuolen näkökulmaa, että mitä tekee sillä mustasukkausuustiedolla jos ei ole mitään syytä olla mustasukkainen. Eli edelleen, jos omassa toiminnassa ei todellakaan ole mitään korjattavaa, niin eihän sitä voi korjata, vaikka tietäisikin, että vaimo on mustasukkainen.

Eihän siinä omassa toiminnassa korjaamista olekaan, mutta voi olla kiva työkaveria kohtaan ja olla kommentoimatta siellä facebookissa sen jälkeen, kun tajuaa mitä ongelmia se sille työkaverille kotona aiheuttaa. Tiedäks, tehdä palveluksen ja sillä tavalla "korjata". Muille työkavereille voi sen sijaan jatkaa sitä kommentointia, jos se työporukassa tapana on.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
"minun vaimoni on muuten vähän mustasukkainen sinun takiasi" niin on kyllä aika tylyä siltä mieheltä.

Yrittää vain saada ap:n tajuamaan että olisi vähemmän innokas. Niinkuin hienovaraisesti.

Niin mutta mielestäni tylyä sitä VAIMOA kohtaan kertoa tuollaista.

Totta. Sanoisi edes sitten suoraan että ei kiinnosta.

Eihän siinä omassa toiminnassa korjaamista olekaan, mutta voi olla kiva työkaveria kohtaan ja olla kommentoimatta siellä facebookissa sen jälkeen, kun tajuaa mitä ongelmia se sille työkaverille kotona aiheuttaa. Tiedäks, tehdä palveluksen ja sillä tavalla "korjata". Muille työkavereille voi sen sijaan jatkaa sitä kommentointia, jos se työporukassa tapana on.

No joo, onhan se tietenkin näinkin. Mutta edelleenkään mielestäni tilanteeseen ei ole ainoa oikea ratkaisu kertoa työkaverille vaimon mustasukkaisuudesta. Se on mielestäni luottamuksen pettämistä. Tietysti jos vaimo itse vaatii, että mies itse pyytää lopettamaan vaikka ne fb-kommentoinnit, niin se on ok. Mutta minun mielestäni vielä pahempaa kuin se mahdollinen flirttauskaan olisi se, että mies "haukkuisi" minua mustasukkaiseksi työkaverilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Respect:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Kuten ap varmaan huomasikin, niin noin mustasukkaisia ihmisiä tosiaan on olemassa. Työkaveria pitää inhota tai kohdella kuin ventovierasta ihmistä tai sitten teidän välillä on selvästi jotain seksuaalista ja/tai romanttista. Ei taida tämä työkaverin vaimo olla ainoa vähän päästään seonnut.

Minua ahdistaisi suunnattomasti, jos en saisi olla ystävä miespuolisten ihmisten kanssa, suurin osa ystävistäni on miehiä - mukaanlukien nykyinen kumppanini. Kukaan ei kuiskuttele edes mitään huoritteluja, vaikka nykyinen mies onkin samasta kaveriporukasta kuin ex. Eikä meistä kyllä kumpikaan jaksa kytätä toisten tekemisiä, työkavereita tai facebook-tuttuja, mutta kai me ollaan jotain outoa vähemmistöä.

ISO PEESI!

EN TAJUA, kun porukka täällä päivittelee "Ootteko ihan facebokissakin jutelleet??", "Mikä tarve sitä vapaalla on tavata??" SIIS OIKEESTI!! :D

Kyllä minulla on ihan YSTÄVIÄ, miespuolisia, sekä töistä että opiskelupiireistä ym., joiden kanssa vietän aikaani ihan yhtä lailla kuin naispuolistenkin. Onneksi heistä kenelläkään ei ole sairaalloisen mustasukkaisia kumppaneita, saatikka minulla. Ihan vapaasti nauretaan, jutellaan ja vaikka chatätään. Siinä EI ole mitään pahaa.

2/3 on miehiä omalla työpaikalla. Nauretaan,vitsaillaan,käydään jopa viihteellä keskenämme. Monia nään omalla ajalla-kavereita ollaan ilman taka-ajatuksia.
Ei mustasukkaisia puolisoita ole näkynyt eikä kuulunut missään,onneksi.

Yhteistyössä