Voiko monimuotokoulutusta suorittaa vaikka ei olisi opiskeltavan alan työpaikkaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opiskelemaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Opiskelemaan?

Vieras
Mulla on 75 opintoviikkoa suoritettuna eräästä amk-koulutuksesta. Muistaakseni ne olivat tuolloin vielä opintoviikkoja. Nuo ov:t sisältävät silloiseen koulutukseen kuuluneen työharjoittelun kokonaan.

Nyt huomasin, että tuota koulutusta järjestettäisiin monimuotokoulutuksena ja aikataulullisesti mun olisi ehkä mahdollista suorittaa koulutus loppuun koska pääpaino opiskelussa olisi etäopiskelussa.

On kuitenkin niin, että olen tässä välissä hankkinut toisen alan koulutuksen ammattikoulussa ja teen tuota työtä. Voisinko silti tehdä tuota työtä ja sen ohessa suorittaa tuo koulutuksen? Jos saisin edes osan opiskeluista hyväksilukuna vanhoilla kursseilla ja työharjoittelulla. Jos koko harjoittelua ei hyväksiluettaisi, niin voisinhan tehdä työharjoittelua sitten vaikka kun olen lomalla töistä. Vapaiden järjestäminen opiskelun takia on periaatteessa vain järjestelykysymys.
 
Riippuu monesta asiasta... jos on suorittanut 60 opintoPISTETTÄ ko alan avoimen AMK:n kursseja niin pitäisi päästä suoraan ilman mitään valintamenettelyä. Kannattaa ottaa yhteyttä kouluun ja kysyä suoraan sieltä.
Hyväksiluvut ovat myös vähän niin ja näin, sekin vaikuttaa kuinka kauan edellisten opintojen suorittamisesta on.
 
Kyllä sä pystyt tuon alan suorittamaan monimuoto-opiskeluna. Toki jossain voi olla jotain ehtoja, mutta näin niinku yleensä voit.

Mutta käsittääkseni amk-opinnot vanhenee 5 vuodessa - onko opinnoistasi jo pitkä aika?
 
Ja mitähän yhteyttä on opiskelulla ja työpaikalla? Kai sä saat opiskella mitä haluat, vaikka olisit missä töissä? Jos siis ei kyse mistään oppisopimuskoulutksest, jossa pitää olla "alan" työpaikka...
 

Yhteistyössä