Voiko mennä uimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auroora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoista odottaessa ja nyt mietin samoja kun aikaa on 6 vuotta.......... :) Eli kaiketi uskaltaa :) Uin silloin uimalassa jossa vesi noin 25 ja meressä noin 20.Varo sit levää myöhemmällä kesällä meressä.................... =)

Itse samaa asiaa taannoin kyselin, olen rv. 31... Eilen olin uimassa sitten ja vesi oli tasan +20 c ja ai että oli mukavaa. Rohkeasti vaan uimaan sanon minä! Tietysti kannattaa ensin "tunnustella" mitä kroppa sanoo, joillainhan voi pieniä supistuksia tulla tms.
Ja nyt vielä kun kakrut ei ole pissineet järveä täyteen, niin luulisi vedenkin olevan suht puhdasta... :laugh:

Itse kävin eilen uimassa järvessä, rv 35+5.
Silloin ei tuntunut supistuksia tai muuta, mutta yöllä kyllä hetkisen valvoin suppareiden takia. En tiedä johtuiko uimisesta vai muutenko vaan...
Mulla on maanantaina lääkäri ja ajattelin et nyt on käytävä jos vaikka maanantaina se ilo kielletään :D

Mulla oli viimeks (kuten nytkin) kohdunsuu auki, mutta ei kielletty uimista (luonnon vesissä) sillä th:n mukaan emättimen bakteerikanta kyllä pitää huolen siitä, ettei mitään pääse kohtuun.
Hän sanoi myös, että pahempi on rajut kylmän ja kuuman vaihtelut, eli siis uiminen saunasta esim.

Tästä tuskin on olemassa mitään yleispätevää suositusta, näemmä.

Mä kyselin tätä neuvolasta esikoisen odotusaikana, täti sanoi että joillekin kylmä vesi aiheuttaa supistuksia, mutta jos hyvältä tuntuu niin siitä vaan ellei lääkäri kiellä (=jos kohdunsuun tilanne niin vaatii). Rintatulehduksesta varoitti myös, sanoi että uimisen jälkeen ei kannata jäädä märissä uikkareissa tuuleen seisoksimaan vaan vaihtaa heti kuivat vaatteet päälle. =)

Mulla oli viimeks (kuten nytkin) kohdunsuu auki, mutta ei kielletty uimista (luonnon vesissä;) sillä th:n mukaan emättimen bakteerikanta kyllä pitää huolen siitä, ettei mitään pääse kohtuun.
Hän sanoi myös, että pahempi on rajut kylmän ja kuuman vaihtelut, eli siis uiminen saunasta esim.

Tästä tuskin on olemassa mitään yleispätevää suositusta, näemmä.

Onko sulla kohdun sisäsuu auki vai..? Silläkin on merkitystä. Jos se on useemmankin sentin auki ulkosuulta niin voi kai mennä uimaan mutta jos sisäsuu auki niin ei mun käsityksen mukaan "saisi" mennä uimaan. Mutta kai se aina lääkäriltä kannattaa kysyä. Kyllähän se on ihan henk.kohtasta.

Minulle neuvolassa sanottiin, että viikolle 36 saa uida. Olen kyllä käynyt vieläkin (viimeksi eilen uin, nyt 39+0), kun on kesä tullut ja rakastan niin järvessä puljaamista... Olen kyllä käynyt vain puhtaimmassa uimalammessa, en tiedä onko väliä, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole, ettei tuohon kaikkein p*skaisimpaan rapakkoon mene rypemään. Pitää varmaan hiljalleen hillitä, juuri alapään tulehdusten välttämiseksi, mutta jospa huomisella piknikillä vielä pulahtaisin kun on luvattu niin kaunista keliäkin! B)

Vielä lisään, että mitään suppareita ei ole tullut, mitä nyt kerran vappuna, kun saunasta menin n.7-asteiseen järveen. Sekin vain yhdellä uimalla, vaikka kävin vaikka kuinka monta kertaa yhteensä.

Yhteistyössä