uimisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 28

Vieras
Näin ilmojen lämmetessä tekee mieli mennä uimaan mutta uskaltaako sitä? Voiko vedestä saada vauvaa vahingoittavia bakteereja ja voiko viileä vesi aiheuttaa supistuksia?

Tottakai aion katsoa, ettei vedessä ole levää ja en aio veteen mennä jos se on todella kylmää. Näin esikoista odotellessa tällaisetkin asiat mietityttävät. Th sanoi, ettei kylmän veden pitäisi aiheuttaa supistuksia mutta muutamalta äidiltä olen kuullut päinvastaista. Joten mitä mieltä olette rakkaat ellit?

moi. uiminen on kielletty vain jos kohdunsuu ei ole täysin kiinni.
ja lääkäri kyllä kertoisi jos ei olisi. minulla se kiellettiin näin viimesellä kuulla, mutta uskoisin että voit huoletta pulikoida:)

Moi! Kyllähän tosi monet uivat. Niin tein aikaisemmassa raskaudessa minäkin. Lääkärin mukaan todennäköisesti soramonttujen uimavedestä olin saanut pöpöjä, jotka ilmeni myöhemmin verenvuotona. Sain antibiootit. Tässä raskaudessa en siis ole uinut laisinkaan varmuuden vuoksi... Mutta monet kyllä uivat...

Kylmä vesi voi aiheuttaa supisteluja, mutta siihenhän auttaa vedestä ylös nouseminen ja lämmittely, ei sen kummempaa. Jos kohdunsuu on kiinni (kuten noilla viikoilla on) niin pöpöt ja bakteerit eivät pääse emättimestä kohtuun, vauva on hyvässä suojassa. Kannattaa kyllä seurailla mahdollisia virtsatie- ja emätintulehduksen oireita, jos ne iskevät niin on syytä hoitaa antibiooteilla pois.

Yhteistyössä