Voiko lestadiolainen kannattaa Haavistoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Setan jäsen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hitsiläinen;25516396:
Miksi pitää olla niin vaikea hyväksyä toiset ihmiset!? Vaikea ymmärtää mitä se on muilta pois, jos toinen tykkää miehistä, toinen naisista ja kolmas molemmista!?!? Hetero tai homo, ihan yhtä arvokkaita ihmisiä ovat!

Myönnetään, mun on vähän vaikea ymmärtää ja hyväksyä ihmisten suvaitsemattomuus!
Jos uskoo, että jumala on luonut ihmiset, on hän luonut myös homot! Minulle on opettettu tai olen ainakin ymmärtänyt uskonnon opetuksessa (ev.lut), että synnit annetaan anteeksi. Jos joku sitten kokee homouden synniksi, niin Jumala kyllä antaa anteeksi! Että näin!

en tiedä tarkoititko kirjoituksiani tässä, mutta kuitenkin.
olen samaa mieltä, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita.
se että jotain asiaa pitää syntinä ei tarkoita sitä ettei sitä IHMISTÄ hyväksyisi.
työkaverini oli lesbo ja häneen suhtauduin samoin kuin muihinkin. hän ja hänen puolisonsa olivat oikein mukavia ja ystävällisiä, miellyttäviä ihmisiä.

en tiedä tarkoititko kirjoituksiani tässä, mutta kuitenkin.
olen samaa mieltä, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita.
se että jotain asiaa pitää syntinä ei tarkoita sitä ettei sitä IHMISTÄ hyväksyisi.
työkaverini oli lesbo ja häneen suhtauduin samoin kuin muihinkin. hän ja hänen puolisonsa olivat oikein mukavia ja ystävällisiä, miellyttäviä ihmisiä.

En oikeestaan lukenut kovin tarkkaan näitä kirjoituksia, kun oli niin paljon kommentteja. Eli kommentoin vaan yleisesti jotain, kun oli inhottavaa, kun haukuttiin puolin ja toisin. Luin vain sieltä täältä, että jotkut ei hyväksy uskovaisia ja jotkut ei homoja. Ja mun mielestä kaikki on yhtä arvokkaita! uskikset ja homppelit ja homppelit uskikset myös <3

Alkuperäinen kirjoittaja hitsiläinen;25516508:
Aa, okei, mulla on mennyt vissiin sit vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ainakin toi loppuosa, hups. No mutta minä uskon, että Jumala rakastaa homoja yhtälailla kun heteroitakin, eikä tuomitse homoja ja iloitsee, kun ihminen saa toista rakastaa :)

Jumala rakastaa syntistä ihmistä, muttaa vihaa syntiä.
Synti on se, joka tulee ihmisen ja Jumalan väliin ja tekee uskomisen vaikeaksi ellei mahdottamaksi.

Jumala rakastaa syntistä ihmistä, muttaa vihaa syntiä.
Synti on se, joka tulee ihmisen ja Jumalan väliin ja tekee uskomisen vaikeaksi ellei mahdottamaksi.

Ok. No minä olen tulkinnut asian omalla tavallani ja uskon niin :) Ehkä tulkitsin sinun mielestäsi vähän väärin, mutta niinhän sitä raamattua kai on aina vähän eri tavoin tulkittu ja siksi onkin näitä eri uskonlahkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja hitsiläinen;25516636:
Ok. No minä olen tulkinnut asian omalla tavallani ja uskon niin :) Ehkä tulkitsin sinun mielestäsi vähän väärin, mutta niinhän sitä raamattua kai on aina vähän eri tavoin tulkittu ja siksi onkin näitä eri uskonlahkoja.

näin se on ja tulee aina olemaan, että tulkintoja tulee ja menee, toiset pysyy ja toiset ei. :)
ja tuosta "väärin" tulkitsemisesta ei osa mitään sanoa, sillä kuka sen tietää mikä on se oikea tulkinta. jokainen tuntee sisimmässään oman uskonsa oikeaksi ja sille on hyvä olla uskollinen eikä heilua joka mielipiteen mukaan.

näin se on ja tulee aina olemaan, että tulkintoja tulee ja menee, toiset pysyy ja toiset ei. :)
ja tuosta "väärin" tulkitsemisesta ei osa mitään sanoa, sillä kuka sen tietää mikä on se oikea tulkinta. jokainen tuntee sisimmässään oman uskonsa oikeaksi ja sille on hyvä olla uskollinen eikä heilua joka mielipiteen mukaan.

Näinhän se on ja ehkäpä hyvä niin. Mistäs sitä muuten täällä keskusteltaisiin, voisi olla vähän tylsää elämä, jos kaikki näkisi asiat täysin samoin :D

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi kuinka
Uskovaisen ei tosiaankaan kannata äänestää mitään ihhimillisiä arvoja saatikka tasa-arvoa tai ympäristön puolesta puhumista.

[QUOTE="vieras";25516673]No mikä tää nyt oli? Eihän kumpikaan ehdokkaista ole näitä arvoja vastaan! Ketä he sitten äänestäisivät?[/QUOTE]

Siis tuo edellä kirjoittanut on sitä mieltä, että uskovainen ei saa tai voi kannattaa sellaista ehdokasta, joka puhuu inhimillisistä arvoista, puolustaa tasa-arvoa ja ympäristön suojelua.

Hänen mielestään uskovaisen pitää irrottautua moisista arvoista. :-(

[QUOTE="vieras";25516162] Juuri näin myös minulla. Olen 10 vuotta sitten päässyt viimein irrottautumaan vanh.lestadiolaisuudesta. Minä äänestän Haavistoa, perheeni ja sukuni Niinistöä.

Homoudesta ei puhuta, koska se on tabu. Siihen ei kajota, sitä ei ole. Saatetaan vain sanoa, että mihin tämä maailma on menossa ja kaikenlaista ehdokasta jne...

Veljeni vaimon sisko on lesbo. Tuli komerosta, kielsi uskonsa ja elää nyt onnellisesti "synnissä" naisen kanssa. Hän on kuulemma sairastunut. Hänen parantumistaan rukoillaan ja hänen terapiansa on luvattu maksaa, mikäli hän suostuu niihin. Ei suostu. Ihmeellistä...

Oikeastaan tässä yhteydessä voin kertoa, että vihaan kok sydämestäni kyseistä lahkoa ja sen tuomia ilmioitä.[/QUOTE]

Kyllä se ikävä totuus on, että vanhoillislestadioalisuuden monien äärettömän julmien piirteiden takia meitä on monia jotka ollaan kärsitty siitä ja paljon. Lapsuus, nuoruus, pakottaminen, tuomitseminen, homojen alistaminen, naisten alistaminen, pakkolisääntyminen, kulissiavioliittoon pakottaminen...

Kaikki aivan turhaa ja tarpeetonta ihmisen kärsimään painostamista. Raamattu ei tähän velvoita, mutta liike on keksinyt kaikenlaista vallankäyttöä alistaakseen heikoimmat.

En ihmettele että on niitä jotka tuntee suoranaista vihaakin.

Minusta oli sellainen rauhanrakentajan ele kun Pekka Haavisto meni kylään sen Teuvo Hakkaraisen luo. Hakkarainen oli juuri antanut lausunnon lehdille, että hänen mielestään kaikki ulkomaalaiset ja homot pitäisi siirtää jonnekkin eristyksiin, esimerkiksi Ahvenanmaalle.

Haavisto ja Hakkarainen oli puhelimessa sopineet että Haavisto tulee käymään Hakkaraisen sahalla, ja he funtsii miten siellä voisi hyödyntää aurinkoenergiaa.

hakkarainen oli kysynyt Pekalta, loukkaantuiko tämä siitä eristyksiin siirtämisideasta Ahvenanmaalle. Tähän Haavisto oli todennut että paremminkin ahvenanmaalaiset saattoivat siitä loukkaantua.

Siellä oli juotu kahvit ja tutustuttu sahan toimintaan. Ehkä Teuvo Hakkarainen ei tämän jälkeenkään siedä sukupuolivähemmistöön kuuluvia, mutta ei saanut ainakaan kovin pahaa käsitystä yhdestä julkihomosta joka elää parisuhteeseen sitoutuneena tavallista suomalaista elämää!

Kun tajuaa miten erityisellä tavalla Pekka Haavisto osaa kohdata jokaisen ihmisen yksilönä, niin ei ihmettele että jotkut perussuomalaisetkin ovat ilmeisesti kannattamassa häntä. Tällaista olen kuullut.

Yhteistyössä