Voiko leivällä laihtua, vai mitä sitä söis...

Pitäis muutama kilo saaha pois ja yritän jättää kaikki herkut pois, mutta oon hirveen huono oleen napostelematta joten nakerran nyt näkkäriä kun tekee mieli makeeta tai ruokaa...ja välillä muutakin leipää nyt on menny piimälimppua.
Onko tää ihan turhaa vai mitä mä söisin kun tarttis olla jotain semmosta kumminki mistä tykkää kun oon tosi nirso ja todella huono laihduttaan ja varsinkin liikkuun...
Tänään oon syöny 2,5viipaletta piimälimppua ja juonu mukin mehua.
 
syö kunnolla
No et varmasti laihdu, jos elät puoli päivää parilla leipäviipaleella tai kipollisella marjarahkaa. Syö ihan normaalisti, mutta vähennä pikkuisen määristä ja korvaa puuttuva ruoka vaikka omenoilla, porkkanoilla tai millä nyt keksit. Minulla ovat kaikki nälkäkuurit menneet persiilleen viimeistään kolmantena päivänä ja kun olen lähtenyt ostamaan kaupasta rehuja, mukaan on lähtenyt valmispizza + suklaata + jätskiä +...
 
Meillä tosi harvon on hedelmiä ja sitten kun ostetaan ne ehtii aina meneen piloille...
Voi perkule...mitä tässä söis oikeen kun kokoajan on semmonen olo et jotain pitäis napostella mut yritän pysyä kovana enkä ota suklaata, eilen sorruin syömään 1palan :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja syö kunnolla:
No et varmasti laihdu, jos elät puoli päivää parilla leipäviipaleella tai kipollisella marjarahkaa. Syö ihan normaalisti, mutta vähennä pikkuisen määristä ja korvaa puuttuva ruoka vaikka omenoilla, porkkanoilla tai millä nyt keksit. Minulla ovat kaikki nälkäkuurit menneet persiilleen viimeistään kolmantena päivänä ja kun olen lähtenyt ostamaan kaupasta rehuja, mukaan on lähtenyt valmispizza + suklaata + jätskiä +...
Oon koittanut nyt et söisin vaan kerran päivässä normiruuan ja otan lautasen sijaan tassille niin tulee vähemmän, meillä on semmosia ikean hehtaarilautasia et niihin tulee mätettyä aina liikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nätinpää:
Jos sun pitää muutama kilo saada pois,niin uskoisin et sun pitää mieluummin vain kiinteyttää itseäsi.
No sekäettä, saada muutama kilo pois ja kiinteytäkkin pitäis mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa mikää liikunta joten yritän saada edes sen muutaman kilon syömättömyydellä tai jollain pois.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Täytyy vaan kattoo, et se leipä on terveellistä, eikä mitään vaaleaa pullamaista leipää, jossa ei ole yhtään kuitua.
Onko se pieni pyöreä ruisnäkkäri hyvää? Mä en oikeesti tajua mistää kaloreista yms mitään... :ashamed:
no siis netissä on näitä kaloritaulukoita esim. http://www.omadieetti.fi/ravinto/kaloritaulukko/ jossa on lueteltu paljon missäkin ruoka-aineessa on kaloreita. Perusihmisen kalorimäärä päivässä on 2000kcal ja laihduttajan kalorimäärä on vähemmän siitä.
 
Vieras
Juu et laihdu. Noin suppealla ruokavaliolla teet paljon hallaa itsellesi (kokemusta vuodelta kivi ja keppi kun olin nuori enkä kovinkaan tietoinen ruuan monipuolisuuden tärkeydestä. Nyt minulla on sairaus joka seuraa lopun elämää). Kaikki ei vaan voi olla tosi helppoa. Pienennä annoksia ja täytä lautasen "tyhjiö" salaatilla! Mä olen aamuisin huono syömään mutta jos omistat tehosekottimen niin avot. Banaania, marjoja, maitoa, ruisleseitä, hedelmiä tai mitä ikinä keksitkin ja sekasin vaan. Pitää nälän paremmin kuin puuro. Naposteluun vaikka erilaisia pähkinöitä.
 
...
Etenkin nestemäisiä kaloreita humpsahtaa salakavalan nopeasti. Esimerkkejä: pullo siideriä sisältää noin 130 Kcal. 70-kiloinen nainen saa kävellä ripeästi 30 minuuttia tuhotakseen kalorit. Yksi viineri sisältää reilut 300 Kcal. 70-kiloinen nainen saa uida rauhallisesti tunnin ajan, jotta hairahdus korjataan. Kannattaa muistaa, että laihduttamiseen tarvitaan aina kalorivaje. Yhden kilon laihduttaminen tarkoittaa 7000 kalorin nipistämistä ruokavaliosta.
 
Kun mä en ymmärrä noista kalorilaskureista ja taulokoista yhtään, siis yritänkö mä kirjata ylös mitä syön ja katson paketista paljo missäki on kaloreita per100g ja lasken montako sataagrammaa oon syöny vai miten?
Mitä kaikkee olis mitä voi huoletta syödä ettei tartte pelkää et lihoo, raejuustoo? omenaa? marjoja? mites sit liha/kana? maustamatonta ilmeisesti?
 
Ooo
Jos et ole valmis luopumaan siitä mikä lihottaa, niin se on sitten voi voi. Mehu pois, juot paljon vettä! Syöt kunnolla, ei piimälimpulla elä! Kaität vaikka kasviksia kattilallisen, vähän rasvaa sekaan ja tsadaa vatsa on täynnä. Mieliteot eivät poistu sillä, että vatsa täyttyy, erota ne toisistaan. Kunhan olen muutaman päivän ilman makeaa, niin makeanhimo lievenee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juu et laihdu. Noin suppealla ruokavaliolla teet paljon hallaa itsellesi (kokemusta vuodelta kivi ja keppi kun olin nuori enkä kovinkaan tietoinen ruuan monipuolisuuden tärkeydestä. Nyt minulla on sairaus joka seuraa lopun elämää). Kaikki ei vaan voi olla tosi helppoa. Pienennä annoksia ja täytä lautasen "tyhjiö" salaatilla! Mä olen aamuisin huono syömään mutta jos omistat tehosekottimen niin avot. Banaania, marjoja, maitoa, ruisleseitä, hedelmiä tai mitä ikinä keksitkin ja sekasin vaan. Pitää nälän paremmin kuin puuro. Naposteluun vaikka erilaisia pähkinöitä.
Mä en tykkää puuroista enkä tommosista lesehedelmäsmoothie hässäköistä en pysty syömään ollenkaan. No jos syön kerran päivässä ruuan pienemmän annoksen, aamulla en mitään tai leivän...ja mitäs sit muuta, illalla jotain pitäis kans syödä, leipäkö? Eikö pähkinät lihota?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Jos et ole valmis luopumaan siitä mikä lihottaa, niin se on sitten voi voi. Mehu pois, juot paljon vettä! Syöt kunnolla, ei piimälimpulla elä! Kaität vaikka kasviksia kattilallisen, vähän rasvaa sekaan ja tsadaa vatsa on täynnä. Mieliteot eivät poistu sillä, että vatsa täyttyy, erota ne toisistaan. Kunhan olen muutaman päivän ilman makeaa, niin makeanhimo lievenee.
en syö kasviksia, porkkanaa ihan ilman mitää keittämisiä tms voin joskus syödä tai raasteena...no kai se on si pakko vaa olla plösö :headwall:
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Meillä tosi harvon on hedelmiä ja sitten kun ostetaan ne ehtii aina meneen piloille...
Voi perkule...mitä tässä söis oikeen kun kokoajan on semmonen olo et jotain pitäis napostella mut yritän pysyä kovana enkä ota suklaata, eilen sorruin syömään 1palan :ashamed:
siis oikeesti et syö herkkuja! saa syödä terveellistä ruokaa säännöllisesti, syöt aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Ei mitää herkkuja siinä välissä, näin verensokeri pysyy tasaisena.

Tarvittaessa kalorit voidaan laskea alkuperäisessä vaiheessa ja kirjata voidaan salata niiltä. Suomalaisen lääkärin mukaan vie sopivan laihdutusnopeuden kirjoihin, on 250-500 grammaa viikossa. Alin turvallinen energiamäärä on 1200 päivää kohti, kcal naisille, ja 1500 kcal päivää kohti miehille.

Laita ylös syömiset. Osta vaikka sitä varten oma vihko ja sinne kirjaat jokasen suupalas ja juomiset ja määrät. Sitte etit niihin kalorit netistä tai jostain.
 
proteiineja
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Jos et ole valmis luopumaan siitä mikä lihottaa, niin se on sitten voi voi. Mehu pois, juot paljon vettä! Syöt kunnolla, ei piimälimpulla elä! Kaität vaikka kasviksia kattilallisen, vähän rasvaa sekaan ja tsadaa vatsa on täynnä. Mieliteot eivät poistu sillä, että vatsa täyttyy, erota ne toisistaan. Kunhan olen muutaman päivän ilman makeaa, niin makeanhimo lievenee.
en syö kasviksia, porkkanaa ihan ilman mitää keittämisiä tms voin joskus syödä tai raasteena...no kai se on si pakko vaa olla plösö :headwall:
Miten ois kanasalaatti,juustoakin siihen voi laittaa.Ja mitä enemmän proteiinia sitä parempi.Kun laihdut niin se ei lähde lihaksista.
 
Mä oon yrittäny lukee noista proteiineista, eli onko se sit siä karppaamista? Mutta ne on nii monimutkasia en tajua yhtään mitään niistäkään. Hirveen vaikee alkaa laihduttaan kun ei tiedä mistään mitään eikä tajua vaikka yrittää lukea
 

Yhteistyössä