voiko lastensuojelu puuttua tällaiseen, luulen ettei voi mutta mitä mieltä olette

lasten isä on 57 vuotias ja äiti on 30 vuotias. lapset on 5 ja 3 vuoden ikäiset. naisella ei ole omaa tahtoa, vaan hän n täysin miehensä määräiltävissä ja mies päättää kaikki asiat, mitä perheessä tehdään. lapsilla ei ole kavereita, koska perhe vierailee vain vanhusperheissä. lapsia ei päästetä seurakunnan kerhoon, eikä heitä kuulema laiteta esikouluun. vaan sitten aikanaan suoraan ekaluokalle. lapset on kyllä puhtaissa vaatteissa ja pestyjä. heillä on säännöllinen päivärytmi. ja ruokaa saavat ja lääkäriin viedään jos on tarve. eli sillä rintamalla on kaikki kunnossa. eli ei varmaan ole kuitenkaan mitään mihin lastensuojelu vois puuttua. mutta hirvittää vaan kun lapsi tempaistaan suoraan kotoa kouluun, että miten se nykyisin onnistuu. isä perustelee, että kyllä se onnistuu, kerta ennenkin vanhaan on onnistunut
 
"vieras"
No miksi ei onnistuisi? Ihmetellä silti täytyy miksi ei laittaisi lastaan ilmaiseen eskariin, mutta jos ei halua niin ei se ole pakollista.

Ei tossa mun mielestä ole mitään mihin lastensuojelu voisi puuttua. Ei päihteitä, perheväkivaltaa, lasten hyväksikäyttöä, perustarpeet lapsilla ok ja ilmeisesti ihan rakastavat vanhemmat. Se millaisia tuttavia heillä on tai minkä ikäisiä ei kyllä ole lastensuojeluperuste jos nää tuttavat ei ole kännissä jne.
 
pakotettu
kyllä meillä ainakin sai kuvan että kova on huoli sossulla jollei lasta olisi eskariin laitettu muutama vuosi sitten.kerho kun ei maistunut ja lapsi oli Vain kotona niin katsottiin sen vaikuttavan kehitykseen.
 
oikein luulet
Ei ole ls-asia ja mielipiteeni on, että ei tuossa ole edes aihetta! Menevät sentään ilmeisesti kouluun? Sekään ei ole pakollinen ja jos sinne ei mene ei sekään ole ls-asia... Vähän suhteellisuuden tajua kiitos! ;)
 
Aina ls....
Ennen palstaa sana lastensuojelu toi mun mieleen lähinnä narkki-alkoholisti-väkivalta yms perheet. Palstalla olen tajunnut, että minusta voidaan tehdä ls-ilmoitus jos poltan tupakkaa parvekkeellani ja juon saunaoluttani..

Anteeksi ap, ei ollut sulle tarkoitettu ilkelyksi. Mutta ei tuo kyllä lastensuojeluasia ole millään muotoa, ei voi olla, tai sitten menee jo usko koko hommaan.
 
"vieras"
Mullle ei nyt oikein auennut, mikä oli se asia johon lastensuojelun pitäisi puuttua? Siihen, että isä päättää perheen asiat? Siihen, ettei lapset mene eskariin?

Eskari ei ole pakollinen, joten ei sinne voi ketään pakottaa. Ja jos perhe on elämäänsä tyytyväinen, eikä mitään väkivaltaa tms. ole, niin miten toisten elämään voisi puuttua? Sillä perusteella, etteivät he elä kuin muut?
 
Mimoosa harmaana
Hmm, en nyt ihan tajunnut, mitä pahaa tuossa eskarittomuudessa on? Ei kaikki tosiaankaan käy eskaria nykyäänkään. Tosin tuo kaverien puuttuminen ei tietty ole kivaa, mutta ei taida tosiaankaan olla ls-asia..
 
Tähän mun mielestä pätee se, että jokainen tyylillään. Tuskin ne lapset kamalasti traumatisoituu vaikka seurana olisi vaan aikuisia ja kouluun menisivät ilman eskaria. Tokihan se on plussaa että lapsilla olisi ikäistään seuraa, mutta en mä näkisi että sillä on oikeestaan tekemistä lasten hyvinvoinnin kannalta. Kunhan kaikki muut puitteet on kunnossa.
 
"äiti"
[QUOTE="vieras";21972415]Mullle ei nyt oikein auennut, mikä oli se asia johon lastensuojelun pitäisi puuttua? Siihen, että isä päättää perheen asiat? Siihen, ettei lapset mene eskariin?

Eskari ei ole pakollinen, joten ei sinne voi ketään pakottaa. Ja jos perhe on elämäänsä tyytyväinen, eikä mitään väkivaltaa tms. ole, niin miten toisten elämään voisi puuttua? Sillä perusteella, etteivät he elä kuin muut?[/QUOTE]

Samaa mieltä, eskari ei ole pakollinen. Kai sitä tapahtuu oikeasti sellaista mihin pitäisi
puuttua?
 
"Piika-äiti"
Voi hurja, minunkin mies on 55 jo... Ja meilläkin on yksi lapsi mennyt suoraan kotoa kouluun, kun halusi mieluummin rauhassa lukea kirjoja ja laittaa puita liiteriin esikouluvuotensa ajan.

Ja voi vielä hurjempi, minä vietin koko lapsuuteni mummolassa ja ukkilassa vielä tuota ap:n mainitsemaa perhettä vanhempien ihmisten kanssa,ja seuranani oli runsaasaasti mummoja, pappoja, tätejä, setiä mutta vähänlaisesti lapsia.

Yhteiskunnan ja aloittajan erilaisuuden sietokyky on tosi pientä, jos ls:n odotetaan tällaiseen puuttua. Ja sitäkin voi tietysti kysyä onko ap aivan varma perheen aikuisten tahtomis- ja päättämisasioista...
 
"hmm"
Tuosta saa sen kuvan, että isä haluaa antaa lapsilleen mahdollisimman suojatun lapsuuden. Mitä puuttumista siinä olisi? Olkoonkin, että kuulostaa tällaisenaan kontrollifriikiltä.
 

Yhteistyössä