Voiko lapsettoman miehen ja (eronneen) äidin parisuhde oikeasti toimia?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Otsikossa kysymys. Olen kasvanut uusperheessä ja onneksi ei fyysista kidutusta ollut, mutta henkinen kiusaaminen jätti pahat arvet ja olen aina ajatellut etten voisi harkitakaan uusperhettä.

Erosin pari vuotta sitten ja meillä menee kahden lapsen kanssa mukavasti. Nyt olen kuitenkin tavannut miehen jolla ei ole lapsia, mutta on kiinnostunut minusta. En ole vielä tehnyt asian eteen mitään koska en voi uskoa että suhteemme voisi toimia, koska kukaan ei koskaan voi rakastaa lapsia kuten biologiset vanhemmat. En myöskään halua lastenkasvatusriitoja tai muuta uusperhedraamaa.

Onko kenelläkään kokekusta parisuhteesta miehen kanssa, jolla ei ole lapsia, vaikka sinulla on? Kuulisin mielelläni miten teillä toimii.

Hyvin toimii 9 vuotta takana jo. Yhteinen lapsi syntyi 5 vuoden jälkeen. Kaksi oli vaimolla valmiiksi. Kyllä oli iso askel hypätä 21 vuotiaana "isän" saappaisiin. Lapsista ei ollut kokemusta lainkaan. Mutta kivasti lähti sujumaan joten oli helppo jatkaa suhdetta.

Edellytyksenä että lapsen biologinen isä ei notku päivittäin siinä ovella ja soittele lapsilleen/exälleen. Harvakseltaan ne toimii ja ne joilla toimii on valloittanut tämän palstan, eli kaikki 3 persoonaa :)

Mun (lapseton) veli seurusteli ja asu jopa jo yhdessä naisen kanssa, jolla oli kaks tytärtä. Suhde meni poikki, mutta nuo muksut pitää edelleen yhteyttä veljeeni. Lapset ei siis missään vaiheessa ollu se ongelma.

Mä tiedän monta tapausta, jossa naiselle ei omia lapsia mutta miehellä on, ja ei oo tullu kyllä yhtään mitään kenelläkään yhteiselosta.

Mut tiedän monta tapausta, jossa miehellä ei oo ollu lapsia mut naisella on, ovat onnellisia olleet alusta asti. Joillekkin on yhteisiä lapsia syntynyt, joillekkin ei.