Voiko lapsen ottaa mukaan papa-kokeeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti seulontaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti seulontaan

Vieras
Onko joku ollut lapsen kanssa papa-kokeessa? Miten on onnistunut?

Minun pitäisi ottaa mukaan 5 v poika. Suostuisikohan lapsi odottamaan pukeutumiseteisessä näytteen oton ajan? Ei viitsisi ottaa mukaan näytteenottohuoneeseen.

mä en kyllä ottaisi noin isoa lasta mukaan.jonkun alle vuoden ikäisen joka vois oottaa rattaissa.tieten joson tosi rauhallinen ja malttais esim piirtää kauempana mutta omaa 5v en ottais. jos nyt ei ihan pakko olisi

Miksi et jätä sitä sinne odotustilaan odottamaan? Luulisi että sielä on joku paikka lapsille esim. piirtämist tms. eihän siinä papan otossa mene kuin muutama minuutti niin eiköhän 5v jaksa sen aikaa odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27169454:
Miksi se on muuten "papa-koe"? Miksei "mama-koe" koska naisten juttuhan toi on?!

Irtosolunäyte – Wikipedia

Papa-koe (engl. Pap smear, Papanikolaou test) on saanut nimensä kreikkalaisen lääkärin Georgios Papanikolaoun (1883–1962) mukaan, joka todisti ensimmäisenä, että kohdunkaulan syöpä voidaan diagnosoida emättimen kautta otettavalla irtosolunäytteellä.

Jos voit jättää hänet odotustilan/käytävän puolelle itse operaation ajaksi, niin ok. Itselläni ollut mukana n 3v tyttö, joka piirsi käytävällä sen hetken kun koe otettiin. Joskus myös taapero ollut rattaissa mukana, tuolloin vain rattaat käänsin toiseen suuntaan.

Totta kai voi ottaa. Jätä se poika sinne odotusaulaan ja ottakaa mukaan kirja ja joku muu lelu jos poika haluaa. Kyllä se siinä sen aikaa pärjää kun selität tarkasti asian. Sanot vaikka siinä aulassa jos on ajanvaraaja tms että poika on siinä yksin jos hän vähän katsoisi perään...